Ενα «θερμό» θρίλερ στη μεταφρανκική Ισπανία

Ενα «θερμό» θρίλερ στη μεταφρανκική Ισπανία

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο τίτλος της πιο απρόβλεπτης ισπανικής ταινίας της χρονιάς, που έγινε κινηματογραφικό must του φετινού καλοκαιριού, έχει κάτι οικείο. Το «Μικρό νησί» οδηγεί τον συνειρμό σε μια φαντασιακή εικόνα του ευρωπαϊκού Νότου, σε ένα λιτό φυσικό σκηνικό όπου το θρίλερ δεν θα μπορούσε να είναι μια υπόθεση ψυχρή, όπως στις σκανδιναβικές ταινίες του είδους που τις διατρέχει μια κλινική αίσθηση του γκραν γκινιόλ.

Το «Μικρό νησί» κερδίζει κάθε εβδομάδα θεατές, ανήκει σε αυτές τις ταινίες που η φήμη τους εξαπλώνεται στόμα με στόμα. Είναι θρίλερ εποχής. Διαδραματίζεται σε μια σκληρή και ρευστή πολιτικά εποχή, το 1980, στους βάλτους στο δέλτα του ποταμού Γουαλδαλκιβίρ. Η μεταφρανκική Ισπανία παραμένει διχασμένη και φοβισμένη. Η πολιτοφυλακή, που κάνει έντονη την παρουσία στην περιοχή, μάς υπενθυμίζει τις ημέρες του δικτάτορα Φράνκο.

Το καλοκαίρι μόλις έφυγε και οι φτωχοί αγρότες σε ένα μικρό χωριό δίπλα στους βάλτους ετοιμάζονται για τον θερισμό του ρυζιού. Το «εξωτικό» σκηνικό της νεορεαλιστικής ηθογραφίας χαλάει, όμως, εξαιτίας της εξαφάνισης δύο κοριτσιών. Το γεγονός προκαλεί κρυφές συζητήσεις και μια υπόγεια ένταση, γιατί κανείς δεν θέλει να πει φωναχτά τις σκέψεις του. Το «Μικρό νησί» ξεμπερδεύει νωρίς και με τη νοσταλγία.

Μια μέρα φτάνουν στο χωριό δύο αστυνομικοί, ο Χουάν (που έχει ύποπτο πολιτικά παρελθόν και δεν λέει όχι στο εύκολο χρήμα) και ο Μαδριλένος Πέδρο (που είναι αδιάφθορος και έχει δημοκρατικές πεποιθήσεις).

Στην αρχή πέφτουν πάνω σε τοίχο σιωπής. Οταν όμως θα βρεθούν τα πτώματα των κοριτσιών κατακρεουργημένα στον βάλτο, ο τοίχος θα ραγίσει.

Η έρευνα του Πέδρο και του Χουάν προχωράει, θυμίζοντάς μας λιγάκι τον πρώτο κύκλο του «True Detective», και το θρίλερ γίνεται όλο και πιο θαμπό. Λες και ο σκηνοθέτης Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ θέλει να απομακρύνει τον κινηματογραφικό φακό από τα πτώματα και την τυπική αστυνομική έρευνα (ας πούμε τύπου CSI), για να καδράρει από ψηλά έναν λαβύρινθο. Το μυστήριο, όμως, γίνεται πιο πυκνό, καθώς το κέντρο βάρους της ταινίας έχει μετατοπιστεί αριστοτεχνικά στην ψυχολογία των δύο ντετέκτιβ.

Τα μισοκαμένα αρνητικά καρέ από ένα φωτογραφικό φιλμ θα τους οδηγήσουν στον δολοφόνο. Παράλληλα θα ανοίξει και ένας δεύτερος κύκλος έρευνας για τη σχέση του Χουάν με το φρανκικό παρακράτος. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο Χαβιέ Γκουτιέρεζ και ο Ραούλ Αρεβάλο.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή