ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Ταραντίνο εναντίον όλων

tarantino-enantion-olon-2117685

Αρχικά η ταινία ήταν να μη γυριστεί. Ετσι τουλάχιστον είχε αποφασίσει ο ίδιος ο Κουέντιν Ταραντίνο, ενοχλημένος από το γεγονός ότι το σενάριό του διέρρευσε στον Τύπο – έτσι όπως εξελίχθηκε η κατάσταση, προτιμούσε να εκδώσει το κείμενο σε μορφή μυθιστορήματος. Από τους ανθρώπους στους οποίους είχε μοιράσει το σενάριο, όπως είπε, μόνο ο ηθοποιός Τιμ Ροθ απολάμβανε την εμπιστοσύνη του ότι δεν ήταν «ένοχος» για τη διαρροή. Απαίτησε, μάλιστα, αποζημίωση 1 εκατ. δολαρίων από την ιστοσελίδα Gawker, που ανήρτησε το σενάριο, και κατέθεσε μήνυση, την οποία πάντως αργότερα απέσυρε. Ετσι κι αλλιώς, εν τω μεταξύ, άλλαξε γνώμη. Τα γυρίσματα θα ξεκινούσαν. Οπερ και εγένετο. Οι «Μισητοί 8» ολοκληρώθηκαν και εδώ και λίγες ημέρες προβάλλονται σε όλο τον κόσμο (και στην Ελλάδα), με τον αμερικανικό Τύπο να προβλέπει ότι η ταινία θα συγκεντρώσει και αρκετές υποψηφιότητες στα φετινά Οσκαρ. 

Αυτοί που σίγουρα δεν θα δουν το ιδιόμορφο γουέστερν του 52χρονου σκηνοθέτη είναι οι αστυνομικοί των Ηνωμένων Πολιτειών, με τους οποίους εδώ και λίγους μήνες βρίσκεται σε ανοιχτή κόντρα. Ολα ξεκίνησαν τον περασμένο Οκτώβριο, όταν ο Ταραντίνο συμμετείχε σε μια διαδήλωση κατά της αστυνομικής βίας (με αφορμή τα περιστατικά που καταγράφηκαν στις ΗΠΑ μέσα στη χρονιά) και μίλησε δημόσια, χαρακτηρίζοντας τους αστυνομικούς «δολοφόνους». Το αποτέλεσμα; Το ένα μετά το άλλο τα σωματεία των αστυνομικών της χώρας ανακοίνωσαν ότι θα μποϊκοτάρουν τη νέα του ταινία. Δεν είναι, πάντως, οι μόνοι που ενοχλήθηκαν από τις διάφορες δηλώσεις του Ταραντίνο, ο οποίος σε μια σειρά συνεντεύξεων τους τελευταίους μήνες αποφάσισε -όπως συνηθίζει- να μη «φιλτράρει» καθόλου αυτά που θέλει να πει.

Για παράδειγμα, μιλώντας στο περιοδικό Vulture, χαρακτήρισε «βαρετό» τον πρώτο κύκλο του «True Detective» και «απαίσιο» τον δεύτερο: «Ομορφοι ηθοποιοί που προσπαθούν να μην είναι όμορφοι και τριγυρνούν σαν όλο το βάρος του κόσμου να είναι στους ώμους τους». Είπε επίσης ότι πολλά από τα σημερινά φιλμ (όπως για παράδειγμα οι «μισές από τις ταινίες της Κέιτ Μπλάνσετ») δεν είναι άσχημα, αλλά δεν έχουν το ειδικό βάρος των παλαιότερων και δεν θα συζητιούνται σε βάθος χρόνου. Αργότερα, σε συνέντευξή του στο The New York Times Style Magazine, είπε ότι το «Selma», η βιογραφική ταινία για τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, «άξιζε να βραβευτεί με Emmy», υπονοώντας ότι το επίπεδο της ταινίας ήταν τηλεοπτικό και όχι κινηματογραφικό. Στην ίδια συνέντευξη άφησε, επίσης, αιχμές για το γεγονός ότι το 2010 η ακαδημία κινηματογράφου προτίμησε την Κάθριν Μπίγκελοου και το «The Hurt Locker» από το δικό του «Αδωξοι μπάσταρδη», επιλέγοντας με κριτήριο το φύλο. «Το καταλαβαίνω», είπε, «ήταν συναρπαστικό που μια γυναίκα έφτιαξε ένα τόσο καλό πολεμικό φιλμ». Προ ημερών τα έβαλε και με την Disney, κατηγορώντας την ότι, για να προβάλει το καινούργιο «Star Wars», παραμέρισε τους «Μισητούς 8» από τις αίθουσες, παραβιάζοντας υπάρχουσες συμφωνίες και εκβιάζοντας τους κινηματογράφους.

Το κοινό του, βέβαια, δεν επηρεάζεται από τους εχθρούς που δημιουργεί ο ίδιος. Εκατομμύρια πιστοί θαυμαστές που τον ακολουθούν από τον καιρό του «Reservoir Dogs» και του «Pulp Fiction», σπεύδουν να δουν το, κατά τον ίδιο, «κλειστοφοβικό γουέστερν στο χιόνι», και αυτός το ξέρει. Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στο περιοδικό GQ έδειξε το τραπέζι που ήταν μπροστά του και είπε: «Αν όλο το σύμπαν ήταν αυτό το τραπέζι, εγώ είμαι ακριβώς εδώ όπου θέλω να είμαι αυτήν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, σε αυτήν τη φάση της ζωής μου, σε αυτή την περίοδο της φιλμογραφίας μου. Είμαι ακριβώς εδώ όπου θέλω να είμαι».