ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Νέες ταινίες: Ρομάντζο στην Ινδία, με γαλλική φινέτσα και ανάλαφρο στυλ

Ο Κλοντ Λελούς έχει συνδέσει τ’ όνομά του με το διασημότερο ρομάντζο του γαλλικού σινεμά, το «Ενας άντρας και μια γυναίκα», που αγαπήθηκε από εκατομμύρια θεατές, κυρίως γυναίκες, το 1966. Σήμερα, βετεράνος πια, αλλά με την ίδια ζωντάνια, επιστρέφει με μια παρόμοια ιστορία. Το «Μια αγκαλιά στην άκρη του κόσμου» (Un + Une) (***) διαδραματίζεται σε μια εξωτική Ινδία τού σήμερα. Η σκηνοθεσία του, ευρηματική και με άριστη αίσθηση ρυθμού που κλιμακώνει υπόγειες εντάσεις, αφήνεται στον αυτοσχεδιασμό των πρωταγωνιστών του, του Ζαν Ντιζαρντέν και της Ελσα Ζιλμπερστάιν. Θα εκπλαγείτε με το πόσο απολαυστική μπορεί να γίνει η… φλυαρία.

Οι ήρωες του Λελούς δεν είναι συνηθισμένοι άνθρωποι, ανήκουν σε έναν κόσμο στον οποίο θα ’θελε να διακτινιστεί για λίγο ο μέσος θνητός. Ο Αντουάν, συνθέτης για τον κινηματογράφο, απολαμβάνει τη διασημότητα που χάρισε ένα Οσκαρ. Φαντάζει και σαν σύγχρονος Δον Ζουάν, που αποφεύγει με άνεση τα σίγουρα λιμάνια. Η Αννα, σύζυγος του Γάλλου πρέσβη στην Ινδία, είναι κομψή, ευαίσθητη και καλλιεργημένη, αλλά και έτοιμη να ζήσει αυτό που υποτίθεται πως ζει εδώ και χρόνια δίπλα στον συγκαταβατικό πρέσβη: τον μεγάλο έρωτα που θα την κάνει και μητέρα. Η Αννα και ο Αντουάν γνωρίζονται στην Ινδία, όπου προσγειώθηκε ο Αντουάν για επαγγελματικό σκοπό: για μια παραλλαγή του «Ρωμαίου και της Ιουλιέτας» από έναν σκηνοθέτη της ινδικής νουβέλ βαγκ. Η περιπέτεια που θα ζήσουν ταξιδεύοντας, ως φίλοι, στη χώρα, ανάμεσα σε αληθινούς ανθρώπους, θα ’ναι λυτρωτική και για τους δύο.

Το «Μια αγκαλιά στην άκρη του κόσμου» είναι ένα ανάλαφρο παιχνίδι με μελοδράμα από τον Λελούς, που ξέρει να χειρίζεται άριστα το συναίσθημα.

Το «Χαίρε, Καίσαρ!» (**) είναι η νοσταλγική επιστροφή των αδελφών Τζόελ και Ιθαν Κοέν στη δεκαετία του ’50, στα παρασκήνια της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Ο Εντι Μάνιξ (Τζος Μπρόλιν), διευθυντής παραγωγής, αλλά και εξπέρ στο κουκούλωμα ερωτικών σκανδάλων, πρέπει να διαχειριστεί μια σοβαρότατη κρίση: μια μυστική οργάνωση κομμουνιστών σεναριογράφων έχει απαγάγει έναν σούπερ σταρ του Χόλιγουντ, τον χαζοχαρούμενο Μπερντ Ουάιτλοκ (Τζορτζ Κλούνεϊ) που πρωταγωνιστεί στο βιβλικό έπος «Hail, Ceasar!». Αποσπασματική ταινία και μονότονη, παρά το επίχρισμα ανατρεπτικού σαρκασμού, σε σημείο να σε κάνει να πιστέψεις πως δεν είναι παρά μια «αρπαχτή».

Το «Anomalisa» (***) του Τσάρλι Κάουφμαν («Η συνενδοχή της Νέας Υόρκης») είναι ένα animation με κούκλες που απευθύνεται σε ενηλίκους. Ο Μάικλ Στόουν, συγγραφέας ενός μπεστ σέλερ με συνταγές για επαγγελματική επιτυχία, ζει μια ψευδαίσθηση (;) φυγής από τη ρουτίνα του στην αγκαλιά μιας θαυμάστριάς του. Ολα τα πρόσωπα, με εξαίρεση αυτό του ξαφνικού έρωτά του, είναι ίδια.

Οι «Σουφραζέτες» (**) της Σάρα Γκάβρον αναφέρονται στη δράση των Βρετανίδων ακτιβιστριών που διεκδίκησαν δυναμικά το δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες. Πρωταγωνιστεί η Κάρεϊ Μάλιγκαν.

Προβάλλονται επίσης: το καταιγιστικό, και αυτοσαρκαστικό, «Deadpool» της Marvel με τον Ράιαν Ρέινολντς. Το «Ιllusion» του Σάββα Καρύδα και οι «Αρραβωνιασμένοι» του Ερμάνο Ολμι (1963).