Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο Spotlight, σκηνοθεσίας στον Ινιαρίτου, 6 Βραβεία στο Mad Max

Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο Spotlight, σκηνοθεσίας στον Ινιαρίτου, 6 Βραβεία στο Mad Max

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι γνωστή η συνήθεια των Οσκαρ να κάνουν πολιτική, φέτος ωστόσο η συγκεκριμένη… τεχνική μάλλον έφτασε στην τελειοποίηση.

Στην 88η τελετή απονομής που ολοκληρώθηκε πριν λίγες ώρες στο Λος Αντζελες, όλοι «έπρεπε» να φύγουν ικανοποιημένοι κι αυτό (περίπου) έγινε. Ο ύμνος στην ερευνητική δημοσιογραφία του «Spotlight: Ολα στο Φως» αναδείχτηκε ως Καλύτερη Ταινία κερδίζοντας επίσης και το Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου.

Το κορυφαίο πάντως, σύμφωνα με την Ακαδημία, φιλμ της χρονιάς δεν θεωρήθηκε άξιο και για το βραβείο σκηνοθεσίας -σχετικά σπάνια συμβαίνει κάτι τέτοιο- το οποίο κατέληξε για δεύτερη συνεχή χρονιά στον Αλεχάντρο Γκ. Ινιαρίτου για την «Επιστροφή».

Οπως αναμενόταν, για τον ρόλο του στην ίδια ταινία, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο πήρε, επιτέλους, το σχετικό αγαλματίδιο ενώ εκείνο για τον Α' Γυναικείο Ρόλο πήγε στην σχετικά άγνωστη -αλλά εξαιρετική- Μπρι Λάρσον από το «Δωμάτιο».

Η μοιρασιά συνεχίστηκε και στους δεύτερους ρόλους με τον Μαρκ Ρίλανς («Η Γέφυρα των Κατασκόπων») και την Αλίσια Βικάντερ («Το Κορίτσι από τη Δανία») να βραβεύονται, δικαίως, στον Β' Ανδρικό και τον Β' Γυναικείο ρόλο αντιστοίχως. Κατά τα λοιπά, τα περισσότερα βραβεία της τελετής (6) κατέληξαν στο εντυπωσιακό «Mad Max: O Δρόμος της Οργής» του Τζόρτζ Μίλερ, όλα ωστόσο αφορούν δευτερεύουσες, τεχνικές κατηγορίες. Καλύτερο ξενόγλωσσο φιλμ ο συγκλονιστικός «Γιος του Σαούλ» του Λάζλο Νέμες και Καλύτερο Αnimation το «Tα Μυαλά που Κουβαλάς» της Pixar, ενώ ειδική αναφορά αξίζει στην πρώτη βράβευση -αυτή κι αν ήταν καθυστερημένη- του μεγάλου Ενιο Μορικόνε για το πρωτότυπο μουσικό θέμα του «Μισητοί 8», στην έκτη του υποψηφιότητα.

Εκτός των βραβείων όμως, το διάρκειας 3.5 ωρών σόου εμπεριείχε αρκετή ακόμα πολιτική. Το μεγάλο ζήτημα που ανέκυψε τους τελευταίους μήνες, με την απουσία Αφροαμερικών υποψηφίων από όλες τις κατηγορίες των φετινών Οσκαρ, δεν ήταν απλώς ο «ελέφαντας στο δωμάτιο» αλλά μονοπώλησε επί της ουσίας την τελετή. Από τα αστεία του κεντρικού παρουσιαστή Κρις Ροκ και τα κωμικά σκετς άλλων Αφροαμερικανών ηθοποιών, μέχρι τον επίσημο λόγο της Προέδρου της Ακαδημίας Σέριλ Μπουν Αϊζακς, η βραδιά εξελίχθηκε σε ένα ιδιότυπο «αυτομαστίγωμα» της κινηματογραφικής βιομηχανίας, η οποία παραδέχτηκε πως πρέπει να αλλάξει για να συντονιστεί καλύτερα με το σημερινό πολυπολιτισμικό τοπίο.

Ο Κρις Ροκ πάντως φρόντισε να ελαφρύνει το κλίμα, βάζοντας τους πολυεκατομμυριούχους καλεσμένους του να «ξηλωθούν» επί τόπου για να αγοράσουν μπισκότα προς ενίσχυση των προσκόπων. Μάζεψε κάτι παραπάνω από 65 χιλιάδες δολάρια…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή