ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Νέες ταινίες: Παραμύθι σαν μελόδραμα, βιβλικό έπος σαν αστυνομικό θρίλερ

Μία από τις καλύτερες παραλλαγές κλασικών παραμυθιών που είδαμε κατά την τελευταία δεκαετία ήταν η «Χιονάτη και ο κυνηγός», όπου η Σαρλίζ Θέρον κλέβει την παράσταση στον ρόλο της πανέμορφης αλλά και θανάσιμα κακιάς Ραβένα. Το φανταστικό, το επικό, αλλά και το γοτθικό στοιχείο συνδυάστηκαν άριστα από τον σκηνοθέτη Ρούπερτ Σάντερς, σε μια σκοτεινή ταινία που απευθυνόταν κυρίως σε ενηλίκους. Σήμερα, στο «Ο κυνηγός: η μάχη του χειμώνα» (**) μαθαίνουμε για το παρελθόν της Ραβένα, πριν από τον γάμο της με τον πατέρα της πριγκίπισσας Χιονάτης.

Η ταινία, γυρισμένη από τον Κέντρικ Νίκολας-Τρόιαν, αρχίζει με την προδοσία της καλόκαρδης Φρέια από τη σατανική Ραβένα, για να συνεχιστεί με τον έρωτα του κυνηγού Ερικ (Κρις Χέμσγουορθ) για τη Σάρα (Τζέσικα Τσαστέιν), επίσης κυνηγό, στο παγωμένο βασίλειο του Βορρά όπου έχει αποσυρθεί η προδομένη Φρέια.

Ο «Κυνηγός: η μάχη του χειμώνα» είναι ένα μελόδραμα μεταμφιεσμένο σε παραμύθι, διόλου σκοτεινό. Κάποιες στιγμές, πάντως, νομίζεις πως οι παραγωγοί του θέλησαν να μεταφέρουν ελεύθερα τη «Βασίλισσα των πάγων» του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν σε ένα κινηματογραφικό περιβάλλον εμπνευσμένο από το «Χόμπιτ» και τον «Αρχοντα των δαχτυλιδιών». Στο DNA αυτού του «πειραγμένου» παραμυθιού υπάρχει κάτι από κοριτσίστικο άρλεκιν: ένας ύμνος στην αγάπη, που σπάζει τον καθρέφτη της ομορφιάς για να ξεπαγώσει ο κόσμος. (Πρεμιέρα απόψε)

Το «Ράτσετ & Κλανκ» (*), animation βασισμένο στο ομότιτλο βιντεογκέιμ, είναι κάτι σαν «Πόλεμος των Αστρων». Ο Ράτσετ και το ρομπότ Κλανκ σώζουν τον γαλαξία Σολάνα. Σαν να παρακολουθείς το κανάλι Nickelodeon και να θέλεις να κλείσεις τον ήχο. (Πρεμιέρα απόψε)

Η «Ανάσταση» (**) του Κέβιν Ρέινολντς κάνει ξανά επίκαιρο το βιβλικό έπος, είδος που ξελάσπωσε το Χόλιγουντ τη δεκαετία του ’50 (τον Αύγουστο αναμένεται και «Μπεν Χουρ»). Ο Κλάβιος, Ρωμαίος αξιωματικός, ερευνά το μυστήριο του άδειου τάφου του Ιησού. Οι μαθητές του Ιησού μιλούν για Ανάσταση. Ο Πόντιος Πιλάτος, ο οποίος φοβάται γενικευμένη εξέγερση στην Ιουδαία, πιστεύει πως το νεκρό σώμα έχει κλαπεί, για να φανεί ως ανάσταση η εξαφάνισή του και να εξαπλωθεί η φήμη του Ιησού. Η αστυνομικού τύπου έρευνα του Κλάβιου θα τον κάνει να αλλάξει πίστη και να ασπαστεί τον χριστιανισμό. (1/5)

Στο «Πάμε για επανάσταση;» του Ζαν-Μαρί Πουαρέ, ένας αφέντης και ο υπηρέτης του, που ταξιδεύουν στον χρόνο, πέφτουν στην πιο ταραγμένη εποχή της Γαλλικής Επανάστασης. Φαρσοκωμωδία, τρίτη ταινία μιας σειράς που κάνει θραύση στη Γαλλία. Παίζουν: Ζαν Ρενό, Κριστιάν Κλαβιέ. (1/5)

Στη «Γιορτή της μητέρας», τη σπονδυλωτή κομεντί του Γκάρι Μάρσαλ, σύγχρονες μαμάδες αντιμετωπίζουν προβλήματα με συζύγους και παιδιά. Παίζουν: Τζένιφερ Ανιστον, Κέιτ Χάντσον, Τζούλια Ρόμπερτς. (1/5)

Το «Τελευταίο μας τανγκό» (** 1/2) είναι ντοκιμαντέρ του Γκέρμαν Κραλ για τη Μαρία Νιέβες και τον Χουάν Κάρλος Κόπες, διάσημους χορευτές του αργεντίνικου τάνγκο. Η παραγωγή είναι του Βιμ Βέντερς.

Το «Μια θάλασσα από δέντρα», η τελευταία ταινία του Γκας βαν Σαντ, πέρυσι στις Κάννες έπαθε πανωλεθρία. Ο Μάθιου Μακόναχι υποδύεται ένα χήρο, που πηγαίνει σε ένα δάσος στην Ιαπωνία για να αυτοκτονήσει. (1/5)