ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Νέες ταινίες: Φονικό όπλο στο Λος Αντζελες, λούφα και παραλλαγή στο Τέξας…

nees-tainies-foniko-oplo-sto-los-antzeles-loyfa-kai-parallagi-sto-texas-amp-8230-2135460

Ενας μπράβος, που τακτοποιεί με επαγγελματισμό τις υποθέσεις του, και ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ της συμφοράς θα γίνουν αταίριαστο ζευγάρι στο «The Nice Guys» (***), την καλύτερη ταινία της εβδομάδας. Πρόκειται για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του σεναριογράφου Σέιν Μπλακ, ο οποίος έχει συνδεθεί με επιτυχίες όπως το «Iron Man 3» και τη σειρά του «Φονικού όπλου». Εδώ δημιούργησε ένα απολαυστικό μείγμα νεονουάρ και μαύρης κωμωδίας εκμεταλλευόμενος τη χημεία ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές του, τον Ράσελ Κρόου και τον Ράιαν Γκόσλινγκ.

Το φιλμ αρχίζει με ένα μοιραίο γεγονός: μια διάσημη πορνοστάρ, που έχει στοιχειώσει στη φαντασία των εφήβων, ξεψυχάει μπροστά στα μάτια ενός έκπληκτου νεαρού, μετά το ντεραπάρισμα του αυτοκινήτου της, ψιθυρίζοντας μια ακατάληπτη φράση. Οταν θα ’ρθει η κατάλληλη στιγμή, θα καταλάβουμε πως είναι ο τίτλος του κύκνειου άσματός της, μέσα στο οποίο έχουν μονταριστεί ως «τσόντα» αποδείξεις που καίνε λειτουργούς της δικαιοσύνης, αλλά και μεγαλοπαράγοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ντιτρόιτ.

Η συνέχεια θυμίζει κάτι από «Μεγάλο Λεμπόφσκι», την ταινία που μας σύστησε τον πιο cool ήρωα των Τζόελ και Ιθαν Κοέν, αλλά και από «Φονικό όπλο», την ταινία που σφράγισε με χιούμορ την αστυνομική περιπέτεια των ’80s, απογειώνοντας την καριέρα του Μπλακ.

Βρισκόμαστε στο Λος Αντζελες του 1977, ο ντετέκτιβ Χόλαντ Μαρτς, λαλίστατη καρικατούρα Φίλιπ Μάρλοου, αναλαμβάνει να βρει τα ίχνη της Μίστι, της πορνοστάρ που ξεψύχησε στον πρόλογο του «The Nice Guys». Η θεία της άτυχης κοπέλας επιμένει πως την είδε ζωντανή μετά το ατύχημα. Λίγο μετά, στον δρόμο του Μαρτς θα μπει σαν σφήνα ο λιγομίλητος Τζάκσον Χίλι, που δέρνει αλύπητα επί πληρωμή.

Το «The Nice Guys» είναι ευχάριστη ταινία, ό,τι πρέπει για τα θερινά. Στα υπέρ και η ανασύνθεση της εποχής.

Στην «Αλήθεια» (**) του Τζέιμς Βάντερμπιλτ το θέμα είναι σοβαρό (αφορά την ελευθερία του Τύπου, τη δημοσιογραφική δεοντολογία, αλλά και τη διαπλοκή), η διαχείρισή του όμως θυμίζει αμήχανο κολάζ από γνωστές ταινίες του είδους. Κάθε σύγκριση με το πρόσφατο «The Spotlight», που θριάμβευσε στα Οσκαρ, ή με το παλιότερο «The Insider» είναι σε βάρος της. Η φλυαρία και ο άκαιρος μελοδραματισμός παγίδευσαν τον Βάντερμπιλτ. Η Κέιτ Μπλάνσετ και ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ, που πρωταγωνιστούν, δεν κατάφεραν να τον σώσουν.

Η ιστορία είναι αληθινή, παρμένη από το βιβλίο της δημοσιογράφου Mέρι Μέιπς «Truth and Duty: Τhe Press, The President, and The Privilege of Power», στο οποίο περιγράφει την περιπέτειά της στο CBS. H Μέιπς, παραγωγός του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του καναλιού, έβγαλε στον «αέρα» ένα σκάνδαλο με πρωταγωνιστή τον Τζορτζ Μπους Τζούνιορ: στα χρόνια του Βιετνάμ, ο νεαρός Μπους «λούφαρε» στην εναέρια εθνοφρουρά του Τέξας. Κανείς δεν αμφισβήτησε ευθέως το γεγονός. Αμφισβητήθηκε μόνον η αυθεντικότητα των εγγράφων, που αποδείκνυαν τη λούφα του προέδρου, «καίγοντας» τη Μέιπς και τους συνεργάτες της. Παραιτήθηκε και ο Νταν Ράδερ, βετεράνος παρουσιαστής του δελτίου, αλλά και πατρική φιγούρα για τη Μέιπς, που είχε δύσκολη εφηβεία.

Η «Γλυκιά απόδραση» (**), δραματική κομεντί του Μπρουνό Πονταλιντές, είναι η σχεδόν σουρεαλιστική φυγή ενός μεσήλικα από την καθημερινότητά του. Ο Μισέλ, που λατρεύει τα αεροπλάνα, χαμηλώνει τον πήχυ: αγοράζει ένα καγιάκ και στη συνέχεια μπαίνει με φούρια σε ένα ήρεμο ποτάμι για να διασχίσει τη γαλλική εξοχή. Προβάλλεται και η φανταστική περιπέτεια «Η Αλίκη μέσα από τον καθρέφτη» (**) από το δεύτερο βιβλίο του Λιούις Κάρολ. Με Τζόνι Ντεπ, Μία Βασίσκοβα, Ελενα Μπόναμ Κάρτερ.