ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Οι ταινίες που «αντέχουν»

oi-tainies-poy-antechoyn-2142226

Ο Τομ Χανκς νίκησε τον Ταρζάν στο box-office κατά το πρώτο τετραήμερο προβολής των ταινιών τους. Το «Ενα ολόγραμμα για τον βασιλιά» το είδαν 11.259 θεατές στην Αθήνα (σε 18 οθόνες), ενώ τον «Θρύλο του Ταρζάν» 10.874 (σε 52 οθόνες). Στην υπόλοιπη χώρα το «Ολόγραμμα» το είδαν άλλοι 665 θεατές, σε πέντε κινηματογράφους, ενώ τον «Θρύλο» 5.055 θεατές, διασκορπισμένοι σε 59 αίθουσες. Οι αριθμοί, αν δεν σταθμίσεις σωστά την κατάσταση, ενίοτε συσκοτίζουν το μήνυμα που στέλνει η κινηματογραφική «πιάτσα».

Σε περιόδους ισχνών αγελάδων, σαν αυτή που διανύουμε, έχει ιδιαίτερη σημασία να δούμε ποιες ταινίες αντέχουν, όπως και ποιοι κινηματογράφοι τις υποστηρίζουν. Το καλοκαίρι στην Αθήνα τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: οι ταινίες που συνδυάζουν ποιότητα και εμπορικότητα είναι πολύ πιο ελκυστικές από τα blocbusters (που μάλλον τα έχει βαρεθεί ο κόσμος) δίνοντας ζωή στα θερινά σινεμά· σε αρκετά, όχι σε όλα.

Παραθέτουμε μερικούς αριθμούς ακόμη, ενδεικτικούς των τάσεων της «πιάτσας». Το «Παιχνίδι του χρήματος» κατά το πρώτο τετραήμερο προβολής του έκοψε πανελλαδικά 18.927 εισιτήρια· στο δεύτερο τετραήμερο, μαζί τις βραδιές που είχαν μεσολαβήσει από το πρώτο, έφτασε τα 46.471. Υπερδιπλάσιος αριθμός που δείχνει τη δυναμική που απέκτησε η ταινία. Για τον ορισμό της επιτυχίας, αλλά και της αποτυχίας, ενδεικτικά είναι τα εισιτήρια που έχουν κάνει το «Florence: φάλτσο σοπράνο» (60.278 από τις 16/6 μέχρι την περασμένη Κυριακή), αλλά και το πολυδιαφημισμένο blockbuster «Ημέρα ανεξαρτησίας: νέα απειλή» (περίπου 43.000 από τις 23/6 μέχρι σήμερα και με εμφανή πτωτική τάση μετά το πρώτο τετραήμερο).

Τα θερινά σινεμά καλά κρατούν. Υποστηρίζουν την καλή εμπορική ταινία, που απευθύνεται στο κοινό τους, στο ενήλικο κοινό.