Αγάπη πιο δυνατή από τον θάνατο

Αγάπη πιο δυνατή από τον θάνατο

3' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην πρόσφατη ταινία του Τζουζέπε Τορνατόρε, «Θα σε περιμένω, πάντα» (La corrispondenza), ένας διάσημος αστροφυσικός, που μελετά αστέρια ορατά εκατομμύρια χρόνια μετά τον θάνατό τους, συνεχίζει να επικοινωνεί με τη νεαρή ερωμένη του μήνες μετά τον δικό του θάνατο. Στις εικόνες της ταινίας δεν πνέει άνεμος μεταφυσικής, αλλά μια αύρα που κάποιες στιγμές κάνει το μελόδραμα να φαντάζει σαν ερωτικό θρίλερ. Ο Ιταλός σκηνοθέτης δεν ασχολείται με τη μεταθανάτια ζωή· μιλάει απλώς για μια αγάπη που είναι πιο ισχυρή και από τον θάνατο.

Στην προηγούμενη ταινία του, το «Τέλειο χτύπημα», ο ήρωάς του, ο γεροπαράξενος Βίρτζιλ, εκτιμητής έργων τέχνης και αυθεντία στο να διακρίνει το αυθεντικό από το πλαστό, θα μπλέξει σε μια πλεκτάνη όταν θα ερωτευθεί μια αγοραφοβική νεαρή γυναίκα, η οποία του ζήτησε να εκτιμήσει τους πίνακες και τα έπιπλα της ετοιμόρροπης βίλας της. Ο έρωτας τον ρίχνει σε ένα λυτρωτικό θρίλερ. Στη σημερινή, ο γερασμένος Εντ, που έχει χτυπηθεί από τον καρκίνο, σβήνει, όπως τα άστρα που παρατηρεί στον ουρανό, θα συνεχίσει όμως να φέγγει, σαν άστρο-οδηγός, για την φίλη του, την Εϊμι, που έχει την ηλικία της κόρης του.

Η Εϊμι πρέπει να ξεπεράσει ένα βαθύ ψυχολογικό τραύμα, για να βγει από το φανταστικό δάσος με τους εφιάλτες στο ξέφωτο. Είναι φοιτήτρια αστροφυσικής (ολοκληρώνει το διδακτορικό της στο πανεπιστήμιο του Εντ) και εργάζεται παράλληλα ως κασκαντέρ στον κινηματογράφο. Εχει ενοχές για ένα αυτοκινητικό δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή του πατέρα της στο παρελθόν και έχει πάψει να μιλάει με τη μητέρα της. Φλερτάρει με τον κίνδυνο σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, ενώ βιώνει τον έρωτα ως ηρωίδα του κλασικού ρομάντζου.

Στην πρώτη σεκάνς της ταινίας, ο Εντ και η Εϊμι αποχαιρετιούνται έπειτα από μια σύντομη ερωτική συνάντησή τους. Αυτός επιστρέφει στο Εδιμβούργο και αυτή στην καθημερινότητά της. Στη δεύτερη σεκάνς, όπου η Εϊμι δέχεται διαρκώς μηνύματα στο κινητό της ή δέματα σταλμένα με ταχυδρομείο από τον Εντ, μαθαίνουμε ότι ο Εντ έχασε τη μάχη με τον θάνατο. Τα μηνύματα και τα δέματα, όμως, συνεχίζουν, σε σημείο να σε κάνουν να πιστέψεις πως η είδηση του θανάτου του είναι μια καλοστημένη απάτη από τον ίδιο – ίσως για να δημιουργήσει ένα «κενό αέρος», που θα τους απομονώσει από τον υπόλοιπο κόσμο.

Μελό και… ψυχανάλυση

Ο Τζέρεμι Αϊρονς, ως Εντ, συνειρμικά μας μεταφέρει στο «Μοιραίο πάθος», επιτυχία του Λουί Μαλ το 1992, όπου ένας μεσήλικας πολιτικός χάνει τον έλεγχο των πραγμάτων, όταν ερωτεύεται παράφορα τη νεαρή ερωμένη του γιου του Ζιλιέτ Μπινός. Ο έρωτας εκεί ήταν καταστροφικός και το μελόδραμα ακολουθούσε ένα μοτίβο γνώριμο από την εποχή του «Γαλάζιου αγγέλου». Εδώ, ο Τορνατόρε χρησιμοποιεί μια άλλη δοκιμασμένη συνταγή του μελοδράματος, στην οποία ο ανιδιοτελής έρωτας, που αγνοεί ηλικιακές ή κοινωνικές διαφορές, δοκιμάζεται ακραία από τη μοίρα. Η επικοινωνία του Εντ με την Εϊμι όμως φαντάζει σαν ψυχανάλυση.

Τo βαρόμετρο της εβδομάδας

Στη δραματική γαλλική κομεντί «Μαμά, γύρισα!», ο σκηνοθέτης Ερίκ Λαβέν διερευνά τη γενιά «boomerang», όπως λέει ο ίδιος. Η σαραντάρα Στεφανί, χωρισμένη και χωρίς δουλειά, επιστρέφει στο σπίτι της χήρας μητέρας της. Η Στεφανί βρίσκεται στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Η μαμά της θα λέγαμε πως έχει μια επικούρεια άποψη για τη ζωή. Στη διάρκεια ενός δείπνου, στο οποίο έχουν προσκληθεί η αδελφή και ο αδελφός της Στεφανί, θα βγουν στην επιφάνεια θαμμένα μυστικά και ψέματα της οικογένειας. Φλυαρία αλλά και στιγμές που τραβούν το ενδιαφέρον. Παίζουν: Ζοσιάν Μπαλασκό, Αλεξάντρα Λαμί, Ματίλντ Σενιέ.

Στο «Παιχνίδι χωρίς κανόνες», θρίλερ επιπέδου μετριότατης τηλεοπτικής σειράς, ο Αλ Πατσίνο και ο Αντονι Χόπκινς, που παίζουν δεύτερους ρόλους, πνίγονται σε κλισέ. Ενας φιλόδοξος δικηγόρος μπλέκει σε μια επικίνδυνη ιστορία, όταν στρέφεται εναντίον ενός αδίστακτου φαρμακοβιομήχανου.

Στο animation «Η Εποχή των Παγετώνων: σε τροχιά σύγκρουσης», ο σκίουρος Σκρατ (η πιο επιτυχημένη φιγούρα της σειράς που εμφανιζόταν συνήθως στον πρόλογο της κάθε ταινίας) αυτή τη φορά γίνεται πρωταγωνιστής. Κυνηγώντας το βελανίδι του ο Σκρατ θα εκτοξευθεί στο Διάστημα και θα προκαλέσει έναν Αρμαγεδδώνα, που απειλεί τον κόσμο της Εποχής των Παγετώνων. Παράλληλα, το μαμούθ Μάνι, που είναι υπερπροστατευτικός με την κόρη του, νιώθει πως η γη χάνεται κάτω από τα πόδια του όταν η κόρη του, του ανακοινώνει πως θα παντρευθεί. Η σκηνοθεσία είναι των Μάικ Θερμάιερ και Γκέιλεν Τ. Τσου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή