Είναι βέβαια συναρπαστικό να παρακολουθεί κανείς ένα κινηματογραφικό σενάριο καθαρής μυθοπλασίας, με την πλοκή και τους χαρακτήρες όπως τους έχει φανταστεί ο συγγραφέας. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, για μια σειρά λόγων, υπάρχει και έλλειψη τέτοιων σεναρίων, ιδιαίτερα στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού. Το κενό έρχονται να καλύψουν οι λεγόμενες «αληθινές ιστορίες», οι οποίες μεταφέρονται σωρηδόν στη μεγάλη οθόνη· άλλωστε καμιά φορά η πραγματική ζωή παράγει ιστορίες που δυσκολεύεται να πλάσει ακόμα και η πιο ζωηρή φαντασία.
Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και με τη «Ζούγκλα», τη νέα ταινία που κυκλοφορεί στις αίθουσες, με τον Ντάνιελ Ράντκλιφ στον κεντρικό ρόλο να… ταλαιπωρείται άσχημα, περιπλανώμενος σε τροπικά δάση. Η ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Γιόσι Γκίνσμπεργκ, περιγράφει την περιπέτεια που έζησε ο ίδιος μαζί με τους συντρόφους του στη ζούγκλα της Βολιβίας, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Είναι μια εποχή που το λεγόμενο «backpacking», το ταξίδι δηλαδή με τα απολύτως απαραίτητα, γνωρίζει μεγάλη άνθηση ανάμεσα στους νέους του δυτικού κόσμου, οι οποίοι προτιμούν και τους πιο εξωτικούς προορισμούς. Διψασμένοι για ανακαλύψεις και έντονες συγκινήσεις, ο Γκίνσμπεργκ και δύο ακόμα φίλοι του πείθονται να ακολουθήσουν έναν τυχοδιώκτη χρυσοθήρα βαθιά μέσα στα σχεδόν αχαρτογράφητα δάση, σε αναζήτηση κάποιας δήθεν άγνωστης ινδιάνικης φυλής. Οι δυσκολίες του ταξιδιού ωστόσο σύντομα θα αποδειχθούν ανυπέρβλητες και η ομάδα θα χωριστεί. Ο νεαρός Γιόσι βρίσκεται πια μόνος, χωρίς τρόφιμα ή άλλα εφόδια, χαμένος στη μέση του τροπικού πουθενά.
Ο σκηνοθέτης Γκρεγκ Μακλίν γυρίζει σε αυθεντικές, μαγευτικές τοποθεσίες (αν και δεν βρίσκονται όλες στη Νότιο Αμερική) πετυχαίνοντας έτσι να ζωντανέψει το άγριο περιβάλλον όπου βρέθηκε ο ήρωάς του. Ο δε Ράντκλιφ, έχοντας χάσει και μπόλικα κιλά για τις ανάγκες του ρόλου, τα πηγαίνει αρκετά καλά ερμηνεύοντας τον κεντρικό χαρακτήρα του Γιόσι και παίζοντας σε μεγάλο μέρος της ταινίας ουσιαστικά μόνος. Η αφήγηση πάντως παραμένει συμβατική και οι στιγμές έντασης χτίζονται μάλλον άτσαλα, σε ένα γενικώς αξιόλογο φιλμ που κερδίζει «πόντους» κυρίως χάρη στο ρεαλισμό του.
Και ο αληθινός Γιόσι Γκίνσμπεργκ όμως είναι ενδιαφέρουσα φιγούρα. Το 1981, αμέσως μετά τη θητεία του στον ισραηλινό στρατό, και ενάντια στη θέληση των γονιών του, πραγματοποιεί αυτό το επικίνδυνο ταξίδι στη ζούγκλα τη Βολιβίας. Καταφέρνοντας να επιβιώσει ύστερα από τρεις εβδομάδες αβοήθητος, επέστρεψε στο ίδιο μέρος ύστερα από μια δεκαετία και εγκαταστάθηκε για χρόνια.
Σήμερα ζει στην Αυστραλία και αποτελεί σημαίνουσα φιγούρα των περιβαλλοντικών κινημάτων αλλά και έμπνευση για όσους αγαπούν τις εξορμήσεις στην άγρια φύση. Εχει επίσης σχεδιάσει δημοφιλείς εφαρμογές στον χώρο των social media, ενώ έχει συνεργαστεί και με μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα.
Στο «Τετράγωνο» ο δεξιοτέχνης Σουηδός Ρούμπεν Εστλουντ («Κακή διαγωγή») επιστρέφει με ένα σατιρικό δράμα, που του χάρισε και τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Καννών. Ο Κρίστιαν, καταξιωμένος επιμελητής σε μουσείο σύγχρονης τέχνης, οργανώνει μια έκθεση με τίτλο «The Square». Πρόκειται για μια καλλιτεχνική εγκατάσταση η οποία προσκαλεί τους περαστικούς να φερθούν αλτρουιστικά, υπενθυμίζοντας την ευθύνη τους απέναντι στον συνάνθρωπο. Σύντομα, βέβαια, θα αποδειχθεί πως η διαφορά μεταξύ ιδέας και πράξης μπορεί να είναι μεγάλη, ενώ μια ιδιαίτερη καμπάνια θα περιπλέξει ακόμη περισσότερο τα πράγματα.
Στο «Μαμάδες με κακή διαγωγή: Χριστούγεννα εκτός ελέγχου», η παρέα των Μίλα Κούνις, Κάθριν Χαν και Κρίστεν Μπελ ενώνεται ξανά για το σίκουελ της δημοφιλούς περυσινής κωμωδίας. Αυτή τη φορά οι τρεις… ιδιαίτερες μαμάδες τα βάζουν με τις γιορτές των Χριστουγέννων, οι οποίες (προφανώς) βγαίνουν εκτός κάθε ελέγχου.
Στην ταινία «Το νήμα», ο χαρισματικός The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης) κάνει μια βουτιά στην παιδική του ηλικία, προκειμένου να μιλήσει για τη μητέρα του αλλά και γενικότερα για τη μητρική φιγούρα, πάντα μέσα από τον δικό του, ξεχωριστό καλλιτεχνικό κώδικα. Η Σοφία Κόκκαλη, η οποία επωμίζεται εξ ολοκλήρου τους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους στην ταινία, ενσαρκώνει τη Νίκη, μια πολιτικά δραστήρια γυναίκα, της οποίας η ζωή αλλάζει όταν φέρνει στον κόσμο τον γιο της Λευτέρη. Ο δεσμός των δυο τους, αλλά και το βίαιο σπάσιμό του, αφήνουν τον Λευτέρη να αγωνίζεται για τη δική του πια ταυτότητα, τη δική του ελευθερία.