Στον δρόμο που χάραξε ο Χάρι Πότερ

Στον δρόμο που χάραξε ο Χάρι Πότερ

3' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Φανταστικά Ζώα: Τα εγκλήματα του Γκρίντελβαλντ» **

ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2018)

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γέιτς

Ερμηνείες: Εντι Ρεντμέιν, Τζόνι Ντεπ, Τζουντ Λο, Κάθριν Γουότερστοουν

Από το 2007 και το «Ο Χάρι Πότερ και το Τάγμα του Φοίνικα», ο Ντέιβιντ Γέιτς έχει πάρει… εργολαβία το μαγικό σύμπαν της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, αναλαμβάνοντας να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη όλους τους δημοφιλείς ήρωές της. Κάπως έτσι μετά τέσσερα σίκουελ του «Χάρι Πότερ», το πεδίο τώρα έχει μεταφερθεί στη σειρά «Φανταστικά Ζώα», η οποία περιλαμβάνει επίσης πέντε (τουλάχιστον) ταινίες. Η δεύτερη από αυτές έρχεται αυτή την εβδομάδα και στις ελληνικές αίθουσες, για να επιβεβαιώσει πως το σύγχρονο σινεμά αρχίζει και μοιάζει όλο και πιο πολύ με την αντίστοιχη τηλεόραση: αρκετά επεισόδια με οικείους πρωταγωνιστές, μερικά καλύτερα και άλλα χειρότερα, με την ίδια ωστόσο πάνω-κάτω –προβλέψιμη– εισπρακτική επιτυχία.

Στη νέα ταινία, το σενάριο της οποίας υπογράφει ξανά η ίδια η Ρόουλινγκ, ο σκοτεινός μάγος Γκέλερντ Γκρίντελβαλντ (Τζόνι Ντεπ) θα καταφέρει να αποδράσει από τη φυλακή, ξεκινώντας να συγκεντρώνει εκ νέου τους ακολούθους του. Από την άλλη, ο καθηγητής Αλμπους Ντάμπλντορ (Τζουντ Λο) επιστρατεύει τον εκκεντρικό και γνωστό μας από την πρώτη ταινία, Νιουτ Σκαμάντερ (Εντι Ρεντμέιν) προκειμένου να αναχαιτίσει την απειλή. Με φόντο το Παρίσι της δεκαετίας του 1920, οι δύο μάγοι θα συγκρουστούν μαζί με εκλεκτούς συμμάχους και μπόλικα θαυμαστά πλάσματα να μπλέκονται στα πόδια τους.

Ο παραλληλισμός

Σε αντίθεση με την πρώτη αρκετά στιβαρή και μετρημένη, για τα δεδομένα της υπερπαραγωγής, ταινία, εδώ ο έλεγχος χάνεται πολύ γρήγορα, δίνοντας την αίσθηση πως παρακολουθεί κανείς μια διαδοχή, λιγότερο ή περισσότερο εντυπωσιακών σκηνών, παρά κανονική ταινία. Επιπλέον, η ομολογουμένως καλή ιδέα να παραλληλιστεί ο χαρακτήρας του Γκρίντελβαλντ, ο οποίος είναι άσος στη γοητεία και στην εξαπάτηση των μαζών, με σύγχρονα πολιτικά φαινόμενα της Βρετανίας, χάνεται κάπου στην πορεία. Το γεγονός δε πως δίπλα στον Εντι Ρεντμέιν έχουν τοποθετηθεί δύο ακόμα σταρ, που όμως μοιάζουν αμήχανοι και διεκπεραιωτικοί, καταφέρνει απλώς να κλέψει τα φώτα από τον Βρετανό οσκαρικό ηθοποιό, ο οποίος (θα έπρεπε να) είναι η ψυχή του φιλμ.

Παρ’ όλα αυτά η παραγωγή είναι σίγουρα πλουσιότατη, ενώ η Ρόουλινγκ έχει φροντίσει να συμπεριλάβει στην ταινία μπόλικα «δωράκια», αλλά και να μεταβάλει την ατμόσφαιρα προς το σκοτεινότερο και το αινιγματικό. Αλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πολλοί από τους φαν που μεγάλωσαν με το συγκεκριμένο μαγικό σύμπαν είναι σήμερα 30άρηδες που προφανώς θα σπεύσουν να δουν και το καινούργιο σίκουελ. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο-αποκάλυψη, πάντως, είναι ίσως αυτό που έχει να κάνει με τη σεξουαλική ταυτότητα του Αλμπους Ντάμπλντορ, βασικού και αγαπημένου χαρακτήρα όλων των βιβλίων και ταινιών του Χάρι Πότερ. Πολλοί βέβαια το είχαν υποψιαστεί και νωρίτερα, όμως φαίνεται πως εν έτει 2018 ο γέρο-Αλμπους χαράζει επιτέλους την πόρτα της ντουλάπας..

Το βαρόμετρο της εβδομάδας

Στο «Κορίτσι», παρακολουθούμε μια συγκινητική ιστορία διά χειρός του πρωτάρη Λούκας Ντοντ, βραβευμένη με τη Χρυσή Κάμερα του περασμένου Φεστιβάλ Καννών. Η Λάρα είναι μια έφηβη κοπέλα, παγιδευμένη σε σώμα αγοριού, με μεγάλη αγάπη για το μπαλέτο και αποφασιστικότητα ώστε να κάνει τα όνειρά της αληθινά. Η καθημερινή μάχη με τον συχνά σκληρό περίγυρο θα τη φέρει αντιμέτωπη με δύσκολες καταστάσεις. Ο Ντοντ δημιουργεί ένα αρκετά επίπεδο φιλμ πάνω στις έμφυλες ταυτότητες, το οποίο ωστόσο αναδεικνύεται χάρη στην ερμηνεία του επίσης άπειρου –αλλά εξαιρετικού– Βίκτορ Πόλστερ στον κεντρικό ρόλο.

Στο «Αιγαίο SOS» έχουμε μία ακόμη εκδοχή της επιτυχίας «Λούφα και παραλλαγή», χωρίς όμως τους ίδιους συντελεστές ή την όποια κωμική φλέβα. Επειτα από έναν έντονο σεισμό μια νέα βραχονησίδα αναδύεται στα νερά του Αιγαίου, με Ελληνες και Τούρκους κομάντος (ο Θεός να τους κάνει) να σπεύδουν για να εξασφαλίσουν την κυριαρχία της.

Στις «Κληρονόμους», την ταινία που βραβεύθηκε με τη «Χρυσή Αθηνά» στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας, βλέπουμε μια γυναικεία ιστορία από την Παραγουάη. Η Τσέλα και η Τσικίτα είναι δύο γυναίκες μέσης ηλικίας, οι οποίες ζουν ως ζευγάρι. Οταν τα χρέη θα τις πνίξουν, η καλοβαλμένη ζωή τους θα μπει σε κρίση με τη δεύτερη να καταλήγει στη φυλακή. Η Τσέλα από την άλλη ξεκινά να κάνει την οδηγό σε μια παρέα πλούσιων ηλικιωμένων γυναικών, ενώ παράλληλα αποκτά και μια αρκετά νεότερη φιλενάδα. Χαμηλότονο σινεμά με φόντο τις τρομερές ανισότητες της Λατινικής Αμερικής και μια εξαιρετική πρωταγωνίστρια στο πρόσωπο της Ανα Μπρουν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή