Νέες ταινίες: Οι ταπεινοί αντιήρωες και ο πολιτικός

Νέες ταινίες: Οι ταπεινοί αντιήρωες και ο πολιτικός

5' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κλέφτες καταστημάτων ****

ΔΡΑΜΑ (2018)

Σκηνοθεσία: Χιροκάζου Κόρε-Εντα

Ερμηνείες: Λίλι Φράνκι, Σακούρα Αντο, Μάγιου Ματσουόκα

Ο Ιάπωνας Χιροκάζου Κόρε-Εντα («Πατέρας και γιος») υπογράφει τον φετινό Χρυσό Φοίνικα των Καννών, ένα φιλμ πολλών επιπέδων αλλά κυρίως γνήσιας κινηματογραφικής απόλαυσης που διαρκεί αρκετά και μετά την έξοδο από την αίθουσα. Πρωταγωνιστές του είναι μια ιδιότυπη οικογένεια, δίχως κανονικούς συγγενικούς δεσμούς αλλά ενωμένη από την ανάγκη και την… απάτη. Μια γιαγιά που παίρνει επίδομα επειδή μένει μόνη (αλλά φιλοξενεί κόσμο), ένας πατέρας που μαθαίνει στα παιδιά (δεν είναι στην πραγματικότητα δικά του) την τέχνη της μικροκλοπής στα σουπερμάρκετ, γυναίκες που βάζουν σε στρώματα τα ρούχα στα δοκιμαστήρια κ.ο.κ.

Ολοι αυτοί οι ταπεινοί αντιήρωες μαζεύονται το βράδυ κάτω από την ίδια στέγη και ζουν σαν πραγματική οικογένεια. Οταν μάλιστα ένα μικρό –και κακοποιημένο– κοριτσάκι θα βρεθεί στον δρόμο τους, εκείνοι το «υιοθετούν» και το φροντίζουν σαν να ήταν δικό τους. Η αλλόκοτη αυτή ιστορία γίνεται το όχημα του Κόρε-Εντα ώστε να μας οδηγήσει στις παρυφές της ανεπτυγμένης κοινωνίας, όπου οι παρίες ζουν με τους δικούς τους κώδικες και κανόνες, χωρίς όμως να λησμονούν την ανθρωπιά τους.

Το σενάριό του, που εγκιβωτίζει χιούμορ και δράμα συχνά στην ίδια πρόταση, είναι εξαιρετικό, χωρίς να φοβάται ακόμα και τις ανατροπές που θα ταίριαζαν σε θρίλερ μυστηρίου –κι ας είναι αυτές λιγότερο πειστικές στην πρώτη ματιά. Αρτια και η κινηματογράφηση, η οποία μετακινείται από ασφυκτικούς εσωτερικούς χώρους στην απεραντοσύνη της παραλίας με άνεση και χάρη. Το μεγαλύτερο ωστόσο ατού της ταινίας είναι πιθανότατα οι ερμηνείες· από τον αυθορμητισμό των παιδιών μέχρι τη διττή τραγικότητα κάποιων από τους μεγάλους, οι χαρακτήρες ξεχωρίζουν χάρη στη δική τους μοναδική συνδρομή.

Ο Υποψήφιος ***

ΔΡΑΜΑ (2018)

Σκηνοθεσία: Τζέισον Ράιτμαν

Ερμηνείες: Χιου Τζάκμαν,

Βέρα Φαρμίγκα, Τζ. Κ. Σίμονς

Το πολιτικό δράμα αναδεικνύεται εδώ μέσα από μια πραγματική ιστορία, η οποία ασχολείται περισσότερο με τον ρόλο των μίντια στην κεντρική πολιτική σκηνή, όπως αυτός διαμορφώθηκε τις τελευταίες δεκαετίες (τουλάχιστον) στις ΗΠΑ. Το 1987, ο γερουσιαστής Γκάρι Χαρτ έχει φτάσει μία ανάσα από το χρίσμα των Δημοκρατικών για τη διεκδίκηση της προεδρίας. Οι υποστηρικτές του –και ειδικά οι νεότεροι ηλικιακά– βρίσκουν στον λόγο του προοδευτικές ιδέες και στο πρόσωπό του κάτι από την αμεσότητα του Κένεντι.

Τα πράγματα, ωστόσο, θα πάρουν εντελώς διαφορετική τροπή όταν η πιο «κίτρινη» μερίδα του Τύπου θα φέρει στο φως ένα σκάνδαλο απιστίας, ικανό να εκτροχιάσει την εκστρατεία του.

Σκηνοθετώντας με υποδειγματικό ρυθμό, ο Τζέισον Ράιτμαν («Juno», «Up in the air») φτιάχνει ένα φιλμ που μεταφέρει ατόφιο τον πυρετό της προεκλογικής καμπάνιας και κυρίως της επιρροής που έχουν τα μέσα σε αυτή. Καθώς η εποχή της κυριαρχίας της εικόνας (που ζούμε σήμερα) ξημερώνει, άνθρωποι αναδεικνύονται και πέφτουν σε χρόνο ρεκόρ.

Η σκληρότητα αλλά και το ρηχό αυτού του κόσμου αναδεικνύονται ανάγλυφα στην ταινία, η οποία πάντως δεν επιχειρεί να σκάψει ακόμα βαθύτερα στο κοινωνικό-πολιτικό πεδίο. Αντιθέτως, προτιμά να βασιστεί στους έμπειρους πρωταγωνιστές της, προεξάρχοντος του πάντα γοητευτικού Τζάκμαν, οι οποίοι αποδίδουν με ρεαλισμό το συχνά καταιγιστικό σενάριο που υπογράφουν ακόμα οι Ματ Μπάι και Τζέι Κάρσον («House of Cards»).

Προσευχήσου πριν πεθάνεις **½

Σκηνοθεσία: Ζαν-Στεφάν Σοβέρ

Ερμηνείες: Τζο Κόουλ, Πορντσανόκ Μάμπκλανγκ, Πάνια Γιμουμπάι

Η αληθινή ιστορία του Μπίλι Μουρ

Παρακολουθούμε εδώ την αληθινή ιστορία του Μπίλι Μουρ, ενός άσημου Βρετανού πυγμάχου, ο οποίος θα καταλήξει, λόγω της εξάρτησής του από τα ναρκωτικά, σε μια τρομερά κακόφημη φυλακή της Ταϊλάνδης. Εκεί θα περάσει μεγάλες κακουχίες με τη μόνη διέξοδο να βρίσκεται στην εκπαίδευση σε μία από τις πιο άγριες πολεμικές τέχνες επί γης: στο Μουάι Τάι. Το φιλμ ακολουθεί τον λευκό πρωταγωνιστή ανάμεσα στους γεμάτους τατουάζ συγκρατούμενους, σε ένα περιβάλλον όπου η ανθρώπινη ζωή έχει σχετική αξία. Ο ωμός ρεαλισμός συνοδεύεται από τη σχεδόν πλήρη απουσία διαλόγου –πολλά από αυτά που ακούγονται είναι αμετάφραστος «θόρυβος» στα ταϊλανδέζικα– σε ένα σκληρό φιλμ πάνω στη δύναμη της θέλησης αλλά και στην ευεργεσία του αθλητισμού.

Ο κόσμος σού ανήκει **½

Σκηνοθεσία: Ρομέν Γαβράς

Ερμηνείες: Καρίμ Λεκλού, Βενσάν Κασέλ, Ιζαμπέλ Ατζανί

Ενας «μαμάκιας» απατεώνας

Ο Ρομέν Γαβράς υπογράφει μια παλαβή περιπέτεια, επηρεασμένη εμφανώς από τα πρότυπα του Ταραντίνο αλλά και τα μεγάλα γκανγκστερικά φιλμ. Ο Φρανσουά είναι ένας μικροκακοποιός που ονειρεύεται να μπει στον ίσιο δρόμο και παράλληλα να ξεφύγει από την κηδεμονία της δεσποτικής μητέρας του – από την οποία, ωστόσο, είναι παθολογικά εξαρτημένος. Προκειμένου να συγκεντρώσει τα απαραίτητα χρήματα, θα αναλάβει μια τελευταία «δουλειά» στην Ισπανία, η οποία όμως θα πάει στραβά με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο. Ανέμελη ποπ διάθεση και αρκετό χιούμορ προστίθενται εδώ σε ένα μείγμα με χαρακτήρες-καρικατούρες και ένα σενάριο που θα μπορούσε να είναι περισσότερο καλογραμμένο. Στα θετικά το απίθανο σκηνικό που προσφέρει το ισπανικό τουριστικό θέρετρο, μέσα στην πελώρια υπερβολή του.

Kursk: Η τελευταία αποστολή **½

Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ

Ερμηνείες: Ματίας Σίνερτς, Λεά Σεϊντού, Κόλιν Φερθ

Το σκοτάδι του βυθού

Η τραγική ιστορία του ρωσικού πυρηνικού υποβρυχίου, το οποίο προσάραξε στον πυθμένα της θάλασσας του Μπάρεντς το 2000, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον Τόμας Βίντερμπεργκ («Μακριά από το πλήθος»). Το φιλμ επικεντρώνει τη δράση του σε μια σχετικά μικρή ομάδα ναυτών, οι οποίοι γλιτώνουν από τις αρχικές εκρήξεις και στη συνέχεια πασχίζουν να επιζήσουν περιμένοντας βοήθεια. Παράλληλα παρακολουθούμε τις απεγνωσμένες εκκλήσεις των συγγενών τους έξω, οι οποίοι ζητούν από τις (διστακτικές) ρωσικές αρχές να δεχθούν έξωθεν βοήθεια. Ο Βίντερμπεργκ αντιμετωπίζει μάλλον ακαδημαϊκά το θέμα, αναδεικνύοντας πάντως άρτια την τραγικότητα της κατάστασης και δημιουργώντας ένα συναίσθημα παρόμοια δυσάρεστο με την κλειστοφοβία του διαλυμένου και παγωμένου υποβρυχίου.

Εμείς…

Από σήμερα 6 Δεκεμβρίου και κάθε μέρα πριν από την πρώτη προβολή, ο κινηματογράφος Ανδόρα, σε συνεργασία με την Ακαδημία Κινηματογράφου Cesar, παρουσιάζει τη σειρά «Διαμαντάκια». Εκεί το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει τις 22 καλύτερες ταινίες μικρού μήκους της χρονιάς, όπως αυτές βραβεύθηκαν από τις επίσημες Ακαδημίες Κινηματογράφου των αντίστοιχων χωρών τους. Πρόκειται για ένα υπέροχο ταξίδι στον χώρο του σινεμά, μέσα από το οποίο μπορεί κανείς να ανακαλύψει διαφορετικές κουλτούρες και πολλά υποσχόμενους νέους κινηματογραφιστές. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

…και οι άλλοι

Μια μουσική βιογραφία φαίνεται πως έχει στα σκαριά η Universal. Η εταιρεία παραγωγής εξαγόρασε πρόσφατα τα δικαιώματα πολλών από τα κλασικά τραγούδια του Prince, με σκοπό, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Variety, τη δημιουργία μιας ταινίας βασισμένης σε αυτά. Το ενδιαφέρον προφανώς είναι πως δεν θα πρόκειται για τυπική βιογραφία αλλά μάλλον για μια ξεχωριστή ιστορία μυθοπλασίας εμπνευσμένη από το σύμπαν της μουσικής του σπουδαίου καλλιτέχνη. Αλλωστε, με τη ζωή του Prince έχει ήδη ασχοληθεί αρκετά και η βραβευμένη με Οσκαρ ταινία του 1984, «Purple Rain», ενώ το εναλλακτικό σενάριο που αναφέραμε, ακούγεται πολύ πιο συναρπαστικό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή