Μπαλέτο ΕΛΣ: Πρόβα

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ανοιχτή πρόβα νέων χορογράφων της ΕΛΣ» το ονόμασαν, αλλά πόσο «νέοι» να είναι τάχα; Τους θεωρώ «καινούργιους» που λίγο πολύ είναι όλοι, και οι… εξίμισι, γιατί ο έβδομος συμμετείχε και σε συν-χορογραφία. Αυτό που έχω προσέξει με τους χορευτές μας, της ΕΛΣ ή των «ιδιωτικών» δυνάμεων, είναι ότι σπάνια τους συναντώ σε χορευτικές παραστάσεις. Και αν ναι, θα είναι για κανένα «Δον Κιχώτη» ή κάτι άλλο παρεμφερές. Βέβαια στην εποχή του Internet που όλοι «κατεβάζουν» ή «ανεβάζουν» (δεν θα μάθω ποτέ περί τίνος ακριβώς πρόκειται) μπορεί να δουν τα πάντα από την πολυθρόνα τους. Και πιστεύω ότι από εκεί ξεκινά το μπέρδεμα της παρα-πληροφόρησης, της τεχνικής και αισθητικής προσέγγισης της αντιγραφής και της προσπάθειας συγχώνευσης των διαφόρων στυλ τρίτων και… πετυχημένων. Από κλασικό σε νεοκλασικό σε χοροδραματικό σε μοντέρνο σε πρωτοποριακό.

Με εξέπληξαν οι μουσικές επιλογές: είχαμε Μπαχ (σοφή επιλογή, τα «μέτρα» του είναι ξεκάθαρα), Βάγκνερ (τη βαριά, δύσκολη, πνιγηρή εισαγωγή στον «Τριστάνο»), Μπετόβεν (σε περίεργο ανακάτεμα με… Iron Maiden), Ρενέ Ομπρί και ένα σωρό ροκ και ποπ. Σε τελική ανάλυση, όλα ήταν θετικά για το εκάστοτε αιτούμενο και αν θέλουμε να ξεπηδήσει κάποιο καινούργιο ταλέντο για το ίδιο το χορευτικό σώμα της ΕΛΣ, αυτή η «ανοιχτή πρόβα» θα έπρεπε να επανέρχεται και να καθοδηγείται από επαγγελματίες του είδους, ως δραματουργούς, intendant (στη Γερμανία), ένα τρίτο μάτι…

Τα σκηνικά του Κ. Θεοφάνους στα θετικά. Οπως και οι φωτισμοί, όλοι προς τα… σκότη. Τα κοστούμια, κάπως casual. No problem. Οι χορευτές απέδωσαν τα αιτούμενα με «νεανικό» ενθουσιασμό. Αν ξεχώρισε η Ε. Ισαακίδου, στη χορογραφία του Α. Αγαπιάδη, και ο Ι. Σιάτζκο με την Ε. Ανδρεούδη, στη δική της πρόταση, αυτό είναι γιατί έχουμε εξαιρετικούς πρώτους χορευτές σε βηματολόγιο αρμοστό στις δυνατότητές τους. Αυτά τα κομμάτια θα μπορούσαν να περάσουν σε κάποιο ρεπερτόριο. Οπως και το δραματικό της Μ. Κουσουνή που ήθελε ακόμη επεξεργασία. Ο Β. Μπίκος προσέφερε τις ικανότητες και το χιούμορ του, ο Γ.Μπενέτος και ο Ε. Ντιμρότσι να αποφασίσουν τι θέλουν, αλλά, χορευτικά, με εξέπληξε ο Ν. Μοσχής, ένα απλό μέλος του corps de ballet σε πρώτους ρόλους! Τα ξεφωνητά των ημετέρων και τα σφυρίγματα στυλ εξέδρας, κακόγουστο σφάλμα (17/9).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή