ΧΟΡΟΣ

H Zαχάροβα και ο Καρυοθραύστης

giselle

Επανέκαμψε η «απόλυτη» μπαλαρίνα Ζβετλάνα Ζαχάροβα και έτρεξαν τα πλήθη. Και πολύ σωστά. Πού αλλού θα τους τύχει να δούνε μια πραγματική σύγχρονη σούπερ σταρ του κλασικού μπαλέτου; Τη «Ζιζέλ» την έχει στο τσεπάκι της. Και ας είναι το μπαλέτο που δεν της ταιριάζει καθόλου. Την έβλεπα τις προάλλες από το δορυφορικό κανάλι Mezzo σε μία νέα παραγωγή του Μπολσόι (του πραγματικού, όχι κάποιου… περιφερομένου) και του Γκριγκορόβιτς στη «Λίμνη των Κύκνων». Παγερός, αποστασιοποιημένος Λευκός Κύκνος, δαιμονικός αισθησιακός Μαύρος. Στην αγνώστου υπευθύνου αναπαραγωγής (που είχε αποσύρει το τεχνικά δύσκολο pas de trois της α΄ πράξης) «Ζιζέλ», αυτή η πανύψηλη, αγαλματώδης και υγιέστατη μεγαλοκοπέλα μπαλαρίνα καθόλου δεν έπεισε ως ευαίσθητη, ευάλωτη και ημίτρελη παιδίσκη.

Η απόδοση του ρόλου τεχνικά έχει αποδοθεί από χορεύτριες και σε πιο δύσκολες εκδόσεις – η μοναδική variation της α΄ πράξης χορεύτηκε στην απλουστευμένη της μορφή. Τα developes –τα πόδια ψηλά στο πλάι ή πίσω – δεν χρειάζεται να ανταγωνίζονται την Γκιλλέμ, πρόκειται περί ρομαντικού μπαλέτου. Κατά τα άλλα, και κατά τα αναμενόμενα, άψογη. Τα νεανικά πλήθη, σχολές μπαλέτου, κ.λπ. υποδέχτηκαν τη σταρ αλλά και τον έξοχο σύνοδό της Σεργκέι Πολιούνιν με αλαλαγμούς, σφυρίγματα και, υποψιάζομαι, κλάματα και οδυρμούς α λα Beatles! Σε σημείο που στις πολλαπλές αυλαίες του φινάλε η ντίβα χαμογέλασε κάπου ειρωνικά (28. 12. 2015). Αχ! Αυτή η «τσαρίνα του κλασικού μπαλέτου», ο «ζωντανός θρύλος», η «ντίβα», η «σούπερ σταρ», όπως χαρακτήριζα την «απόλυτη μπαλαρίνα» πριν από χρόνια σε διαφημιστικά φυλλάδια. Που επανέρχονται. Και με συγκινούν.

Οπως ακριβώς και τα κείμενά μου για τον πολυαγαπημένο «Καρυοθραύστη» της ΕΛΣ, κατά Ρενάτο Τζανέλα. Αποτελεί τον γιορτινό μπουναμά μου. Πάντα πανέμορφο και αισθαντικό το ζευγάρι Νατάσα Σιούτα – Ντανίλο Ζέκα, αποκαλυπτικός ο συνήθως αφανής Μιχάλης Παππάς ως πανκάκιστος θείος. Να τον μεταχειρίζεστε, παρακαλώ, πιο συχνά. Ισάξιος του Στράτου Παπανούση και του Γιώργου Βαρβαριώτη. Δεν ξέρω τι θα έλεγε ο εκ της βιεννέζικης παραγωγής υπεύθυνος σκηνικού και κοστουμιών κ. Κ. Κρέμερ με την εμφάνιση του κ. Κατωπόδη. Μα… κότσο στην κορυφή της κεφαλής, Στέλιο μας; (23. 12. 2015)