Βραδιά Σύγχρονου Χορού a-la Μπολσόι

Βραδιά Σύγχρονου Χορού a-la Μπολσόι

1' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πόσο σύγχρονος να είναι ένας Χορός του τέλους της δεκαετίας του 1940; Ή έστω των αρχών της δεκαετίας του 1950; Από το προτεινόμενο πρόγραμμα το 1948 παρουσιάστηκαν οι «Etudes» (Σπουδές) στο Βασιλικό Μπαλέτο της Δανίας. Το 1951 το «The Cage» (Το Κλουβί) από το New York City Ballet. Για εμάς τους παλιούς και τα δύο αποτελούν, πια, «κλασικό», ή νεοκλασικό αν προτιμάτε ρεπερτόριο. Τα έχουμε δει και τα 2 στην Αθήνα. Όμως τι απόλαυση να τα ξαναβλέπουμε και μάλιστα να χορεύονται τόσο υπέροχα!

Δεν αμφισβητείται ότι τα 2 μεγάλα ρωσικά Μπαλέτα, το Μαριίνσκι και το Μπολσόι, μπορούν να χορέψουν οτιδήποτε. Με τη σωστή δε καθοδήγηση απολαύσαμε το εξπρεσιονιστικό «Κλουβί» στην πρωτοποριακή τότε χορογραφία του Τζερόμ Ρόμπινς. Όσο για τις «Σπουδές» του Χάραλντ Λάντερ παραμένουν ένα διαμάντι «σπουδής» και ολόκληρο το μάθημα μιας τάξης υψηλής τεχνικής μπαλέτου. Έξοχη η ζωντανή ορχήστρα, που απέδωσε τόσο το κονσέρτο για έγχορδα του Στραβίνσκι (στο «Κλουβί») όσο και τις ενορχηστρωμένες από τον Ριίζαγκερ «Σπουδές» του Τσέρνυ. Ακολουθήθηκαν τα πρωτότυπα κοστούμια και οι κομμώσεις της Ρούθ Σομπότκα, όπως και το σκηνικό και οι φωτισμοί της περίφημης Τζιν Ρόζενταλ (στο «Κλουβί»).

Οι «Ρωσικές Εποχές» του πολύ εκτιμημένου (δεν ξέρω γιατί) νέο-Ρώσου χορογράφου Αλεξέι Ρατμάνσκι σε μουσική Λεονίντ Ντεσνιάτνικοφ ακολουθούν μια πεπαλαιωμένη νέο-κλασική χορογραφική γραμμή με φολκλόρ στοιχεία και κοστούμια με έντονα χρώματα. Θα τις προτιμούσα στη φερώνυμη υπέροχη μουσική του Α. Γκλαζουνόφ.

Μέγαρο Μουσικής σε απευθείας σινε-μετάδοση από τη Μόσχα και το Μπολσόι, 19/3.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή