Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Στα όρια σώματος και κίνησης

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Στα όρια σώματος και κίνησης

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα όρια του ανθρώπινου σώματος θα τεστάρει το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (13-22 Ιουλίου), που μπαίνει στην 24η χρονιά του και αλλάζει εκ νέου την καλλιτεχνική του φυσιογνωμία. Με τη χορογράφο και χορεύτρια Λίντα Καπετανέα –και παλιά γνώριμη του φεστιβάλ με την ομάδα Rootlessroot– να οδηγεί τα βήματα του θεσμού, η διοργάνωση παρουσιάζει φέτος 14 παραγωγές στο Μέγαρο Χορού, από τις οποίες μόλις οι τρεις είναι ελληνικές και προσθέτει στον βασικό του κορμό παραστάσεις σύγχρονου τσίρκο και street dance. «Η φετινή χρονιά είναι αφιερωμένη στους δημιουργούς και τους ερμηνευτές που δοκιμάζουν τα όρια του σώματος», σημείωσε η κ. Καπετανέα κατά την παρουσίαση του προγράμματος.

Στην κεντρική σκηνή του Μεγάρου Χορού θα εμφανιστούν, μεταξύ άλλων, ο Γάλλος εικαστικός και περφόρμερ Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν, ο οποίος μεταμορφώνεται από άνθρωπο σε ζώο και σε εφιαλτικά άμορφα πλάσματα καλύπτοντας το κεφάλι του με πηλό σε ένα υπαρξιακό σχόλιο, ο Φλαμανδός Βιμ Βαντεκίμπας της γνωστής ομάδας Ultima Vez, με την παράσταση «Go figure out yourself», στην οποία συμμετέχει το κοινό, οι ομάδες ακροβατών Cie Circocentrique και Svalbard Company και τα αστέρια του street dance Μαρκίζ Σκοτ και Πόπιν Τζον, που μετρούν εκατομμύρια προβολές στο YouTube.

Στις ελληνικές παραγωγές η Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου θα παρουσιάσει την παράσταση «In Case of Loss», μια συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Καλαμάτας, η Χριστίνα Γουζέλη, το «Art of dying», σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών και σε μουσική του βραβευμένου Ολλανδού συνθέτη Γιόζεφ Βαν Ουίλσεν, και η Τζένη Αργυρίου, το «Ανώνυμο» σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Στο παράλληλο πρόγραμμα του φεστιβάλ η κεντρική πλατεία της Καλαμάτας θα φιλοξενεί στη δική της σκηνή παραστάσεις από Ελληνες και ξένους χορογράφους, το Μέγαρο Χορού θα παρουσιάσει την έκθεση φωτογραφίας του Ούγγρου χορογράφου Γιόζεφ Ναντ, ο οποίος θα παρουσιάσει επίσης την παράσταση «Penzum», έναν φόρο τιμής στον Ούγγρο ποιητή Ατίλα Γιόζεφ. Το φεστιβάλ διατηρεί και φέτος τον εκπαιδευτικό του χαρακτήρα με σεμινάρια χορού, masterclasses και εργαστήρια για παιδιά.

Ο προϋπολογισμός της διοργάνωσης παραμένει στις 400.000 ευρώ, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, αλλά θα είναι τουλάχιστον εξασφαλισμένος μέχρι το 2020, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης. Το Μέγαρο Χορού φαίνεται ότι ξεπερνάει και τα τελευταία προβλήματα και αναμένεται να εγκαινιαστεί και επισήμως τον Ιούνιο, ενώ ο καλλιτεχνικός του διευθυντής θα επιλεγεί με ανοικτό διαγωνισμό, όπως είπε ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας. Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι επιχορηγήσεις για τις ομάδες χορού και θεάτρου, όπως σημείωσε η υπουργός Πολιτισμού. Τα ΔΗΠΕΘΕ, συμπλήρωσε η κ. Κονιόρδου, θα λάβουν μια προκαταβολή «ως έναντι» μέχρι να εγκριθεί η νέα προγραμματική σύμβαση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή