ΜΟΥΣΙΚΗ

Φεστιβάλ Αθηνών: Γουίλσον, Καβάκος, Μαρκόπουλος

festival-athinon-goyilson-kavakos-markopoylos-2302258

«Διαβασμένος» εμφανίστηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Ηταν εμφανές ότι περίμενε την ερώτηση για το ενδεχόμενο ανανέωσης ή μη της θητείας του από το υπουργείο Πολιτισμού –λήγει στο τέλος Απριλίου– καθώς διάβασε την ήδη γραμμένη και προσεκτικά διατυπωμένη απάντησή του στην οποία έκανε αναφορά στην επιτυχημένη τριετία και ζήτησε να ληφθεί υπόψη το έργο του. «Αν δεν ανανεωθεί η θητεία μου», κατέληξε, «θεωρώ αυτονόητο ότι μαζί με τους συνεργάτες μου θα έχουμε το χρονικό περιθώριο να εκτελέσουμε το πρόγραμμα που σχεδιάσαμε και το οποίο θα αρχίσουμε να δουλεύουμε από αύριο».

Είναι γεγονός ότι το φετινό πρόγραμμα είναι ποικίλο και πληθωρικό, ακριβώς όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος. Ο χώρος της Πειραιώς 260 που παραδοσιακά δίνει τον τόνο αποτελώντας την «καρδιά» της διοργάνωσης, φιλοξενεί και πάλι την ενότητα «Σύγχρονο Ελληνικό Θέατρο» με παραστάσεις που υποστηρίζουν τους νέους Ελληνες δημιουργούς, μαζί με τις διεθνείς παραγωγές που προσελκύουν το πιο «ανήσυχο» κοινό του φεστιβάλ. Το πρόγραμμα του Ηρωδείου διατηρεί τον πολυσυλλεκτικό του χαρακτήρα δίνοντας στους μουσικόφιλους τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ λυρικού θεάτρου, συμφωνικής μουσικής, μεγάλων σολίστ αλλά και ερμηνευτών σύγχρονης μουσικής όπως η Loreena McKennitt (27/6) και εναλλακτικών ροκ συγκροτημάτων όπως οι Dead Can Dance (3/7) και οι Tindersticks (13/7), χωρίς να παραλείπονται οι Ελληνες συνθέτες με μια συναυλία της Ελένης Καραΐνδρου (14/6). Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην επιλογή του φετινού θεματικού άξονα που προβάλλει την έννοια της διαφορετικότητας με τη δημιουργία σχετικής «Πλατφόρμας». Επίσης εξακολουθεί η ενότητα «Ανοιγμα στην πόλη» που θα απλωθεί σε αναπάντεχους χώρους της Αθήνας και του Πειραιά – σε συνεργασία με το Δημοτικό Θέατρο.

Μια πιο αναλυτική ματιά στο πρόγραμμα, επισημαίνοντας κάποιες παραγωγές με ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

• «Νόρμα» σε παραγωγή της ΕΛΣ, σκηνοθεσία και σκηνικά Κάρλους Παντρίσα και των ανατρεπτικών Λα Φούρα ντελς Μπάους, με την υψίφωνο Κάρμεν Τζανατάζιο (Ηρώδειο, από 5/6).

• Η Συμφωνική Ορχήστρα της Βιέννης με τον κορυφαίο βιολονίστα Λεωνίδα Καβάκο σε έργα Μέντελσον, Μότσαρτ και Μπετόβεν (Ηρώδειο, 22/6).

• Bach Project με τον κορυφαίο τσελίστα Γιο Γιο Μα (Yo-Yo Ma) στις 6 σουίτες για τσέλο του Μπαχ, χωρίς συνοδεία (Ηρώδειο, 30/6).

• Η κορυφαία χορογράφος Αν Τερέζα ντε Κεερσμάκερ μαζί με άλλους τέσσερις χορευτές της ομάδας της για πρώτη φορά στη σκηνή του Ηρωδείου στην πολυαναμενόμενη παράσταση «Εν τω μέσω της ζωής, βρισκόμαστε» (Ηρώδειο, 2/7).

• Ο Ρομέο Καστελούτσι με τη νέα δημιουργία του «La vita nuova» –πρωτοπαρουσιάστηκε στον παλιό εκθεσιακό χώρο αυτοκινήτων της Citroen στις Βρυξέλλες– αντλεί έμπνευση από τη φιλοσοφική πραγματεία «Το πνεύμα της ουτοπίας» του Ερνστ Μπλοχ (Πειραιώς 260, 6-9/7).

• Το Θέατρο του Ηλιου σε σκηνοθεσία του Ρομπέρ Λεπάζ στο ποιητικό «Kanata – Επεισόδιο 1ο – Η διαμάχη» (Μέγαρο Μουσικής, 12-16/7).

• Ο Ρόμπερτ Γουίλσον με τον απολύτως δικό του «Οιδίποδα» –σύλληψη, σκηνοθεσία, σκηνικά, φωτισμοί– που εμπνέεται από τον Σοφοκλή για τη δική του ιστορία (Επίδαυρος, 21-22/6).

• Η ιστορική Κομεντί Φρανσέζ και ο ιδιοφυής Ιβο βαν Χόβε για πρώτη φορά στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου με την «Ηλέκτρα» και τον «Ορέστη» του Ευριπίδη (26-27/7).