ΜΟΥΣΙΚΗ

Ταράτσα του Φοίβου: πολυσυλλεκτική και… ραδιοφωνική

taratsa-toy-foivoy-polysyllektiki-kai-amp-8230-radiofoniki-2337438

Οταν πριν από δύο καλοκαίρια ο Φοίβος Δεληβοριάς ξεκίνησε την Ταράτσα του, αρκετοί απόρησαν για το πώς θα μπορούσε ένα τέτοιο πρότζεκτ να δουλέψει στο, συνηθισμένο σε πολύ συγκεκριμένα θεάματα, ελληνικό κοινό. Αλλοι πάλι, που έχουν πάει σε πολλές συναυλίες του Φοίβου και είναι εξοικειωμένοι με το μουσικοθεατρικό… δρώμενο, ήταν περίπου βέβαιοι για την επιτυχία. Στην πορεία, πάντως, και η ίδια η Ταράτσα μεγάλωσε, μετακόμισε από την περιοχή της Ομόνοιας στο Γκάζι και ανέβασε στο πάλκο της όλο και περισσότερους ταλαντούχους ανθρώπους. Εσχάτως απέκτησε μέχρι και διαδικτυακό ραδιόφωνο, το οποίο εκπέμπει σε 24ωρη βάση και πνεύμα ανάλογο με όσα συμβαίνουν επί σκηνής.

«Από τότε που ξεκίνησε, παρακολουθούσα την Ταράτσα και τη βρήκα εξαιρετική σαν ιδέα και σαν εκτέλεση. Σκέφτηκα λοιπόν γι’ αυτήν την τελευταία εκδοχή της, να συνδυαστεί με κάτι πρωτότυπο, και ο Φοίβος αμέσως ενθουσιάστηκε. Στήσαμε κανονικό στούντιο, εκπέμπουμε από την 1η Ιουνίου και θεωρώ πολύ ενδιαφέρον πως όλο αυτό έχει ημερομηνία λήξης, θα τελειώσει δηλαδή μαζί με τις παραστάσεις στο τέλος του μήνα», μας λέει η δημιουργός του «taratsa radio» (taratsaradio.gr), Μαργαρίτα Μυτιληναίου. Η γνωστή ραδιοφωνική παραγωγός υποδέχθηκε στο στούντιο πολλούς από τους καλλιτέχνες που πέρασαν από την Ταράτσα, όπως ο Ορφέας Περίδης, η Ελένη Βιτάλη, η Νατάσσα Μποφίλιου, οι Χατζηφραγκέτα, ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Χρήστος Νικολόπουλος κ.ά., ενώ παράλληλα σχημάτισε ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα, αρκετά ασυνήθιστο για τα σημερινά ραδιοφωνικά δεδομένα.

«Μιας και η Ταράτσα είναι πολυσυλλεκτικό θέαμα, σκέφτηκα πως το ίδιο έπρεπε να γίνει και στο ράδιο. Δεν θα ακούσεις για παράδειγμα ποτέ μια ώρα με τραγούδια του ίδιου ύφους· θα παίξει δύο τζαζ, μετά μια μπαλάντα, τρία σουίνγκ και κάτι από τα ρομαντικά της δεκαετίας του 1920. Από εκείνα που δεν ακούγονται συχνά στο κανονικό ραδιόφωνο, ελληνικά και ξένα. Επίσης ζήτησα από τα παιδιά που συμμετέχουν μόνιμα στις παραστάσεις να μου δώσουν από μια ατάκα, καθένας με το στυλ του, για να παρεμβάλλεται ανάμεσα στα κομμάτια», αναφέρει η κ. Μυτιληναίου. Οσο για τη γενικότερη αξία του διαδικτυακού ραδιοφώνου, η έμπειρη παραγωγός μάς λέει τα εξής: «Για πρώτη φορά δεν είχα κάποιον πάνω από το κεφάλι μου! Νιώθω πως έχει χαθεί ένα κομματάκι της αλήθειας και της ειλικρίνειας του παραδοσιακού Μέσου· αυτά τα βρίσκεις στο web radio με την ελευθερία και το μεράκι που βάζουν όσοι ασχολούνται. Ούτως ή άλλως, οι πιο πολλοί το κάνουν αφιλοκερδώς».

Η πολυσυλλεκτικότητα που αναφέρθηκε παραπάνω είναι, βέβαια, το σπουδαιότερο χαρακτηριστικό και προτέρημα της Ταράτσας. Μέσα σε αυτά τα τελευταία καλοκαίρια, εκτός από σημαντικούς μουσικούς, από εκεί έχουν περάσει κωμικοί του stand up, μάγοι, ταχυδακτυλουργοί και παντός είδους διασκεδαστές, δημιουργώντας ένα μείγμα-χείμαρρο που αδιαφορεί για τον καθωσπρεπισμό και τις συμβάσεις των περισσότερων ελληνικών θεαμάτων. Ο Φοίβος Δεληβοριάς βρίσκεται μεν στο κέντρο της όλης υπόθεσης, χωρίς όμως να κλέβει τα φώτα από άλλους «σταρ», όπως η ταλαντούχα τραγουδίστρια Νεφέλη Φασούλη και ο ξεκαρδιστικός Θανάσης Αλευράς. Πλέον απομένουν τέσσερις ακόμη Ταράτσες, στις 18-19/9, με καλεσμένους τους Ελευθερία Αρβανιτάκη, Θέμη Καραμουρατίδη, Παναγιώτη Λάμπουρα, και στις 25-26/9, με ένα πρόγραμμα-φινάλε που προς το παρόν αποτελεί έκπληξη.