Η Μάρλις Πέτερσεν φωτίζει μουσικούς ποιητικούς κόσμους

Η Μάρλις Πέτερσεν φωτίζει μουσικούς ποιητικούς κόσμους

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

­Τη γνωρίσαμε τον Οκτώβριο του 2005 στο πρώτο σκηνικό θέαμα που παρουσιάστηκε στην Αίθουσα Τριάντη, τη «Λούλου» του Αλμπαν Μπεργκ. Στην πανελλήνια πρώτη της απαιτητικής αυτής όπερας η Μάρλις Πέτερσεν δεν φαινόταν να ερμηνεύει, αλλά μάλλον να ζει τον κεντρικό ρόλο. Συναρπαστική ήταν η ευκολία με την οποία απέδιδε την παράτολμα δύσκολη μουσική, ενώ ταυτόχρονα κινούνταν με μοναδική άνεση στη σκηνή. Εκτοτε η Πέτερσεν επέστρεψε αρκετές φορές στην Αθήνα για διάφορες παραγωγές, ανάμεσα στ’ άλλα για τον «Νάνο» του Τσεμλίνσκι, τη «Θαΐδα» του Μασνέ και πρόσφατα για τη «Λεονόρα» του Μπετόβεν, δηλαδή την αρχική μορφή της μόνης όπερας του συνθέτη, η οποία τελικά επιβλήθηκε στην οριστική της γραφή ως «Φιντέλιο».

Την αγαπήσαμε, αλλά φαίνεται πως εκείνη μας αγάπησε ακόμα περισσότερο, καθώς η Πέτερσεν επέλεξε την Αθήνα ως τόπο κατοικίας και ορμητήριο της διεθνούς σταδιοδρομίας της. Απέδειξε ότι γίνεται και αυτό: να μένεις στο νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης και να είσαι συνεπής σε υποχρεώσεις στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου, όπως επίσης να πραγματοποιείς ηχογραφήσεις με αμείωτη συχνότητα. Πρόσφατα πήρε την τελευταία πτήση, όπως λέει η ίδια, και αντί να συναντήσει τη μητέρα της στη Γερμανία, αντί να επιστρέψει στη Βιέννη, όπου επίσης είχε επιλογή, προτίμησε το κτήμα της στην Κορώνη για τις εβδομάδες υποχρεωτικού εγκλεισμού λόγω της πανδημίας.

Το ρεπερτόριο και οι επιλογές της συνθέτουν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, ανήσυχη, με διάθεση πειραματισμού. Παρακολουθώντας την πορεία της είναι φανερό ότι η Πέτερσεν δεν εφησυχάζει, ούτε «χτίζει» καριέρα με την παραδοσιακή έννοια, δηλαδή ακολουθώντας καλά μελετημένα βήματα. Εχει την τύχη μιας εξαιρετικής λυρικής φωνής, την οποία δείχνει αποφασισμένη να αξιοποιήσει στο μέγιστο: το σπάνια φωτεινό ηχόχρωμα, η ομοιογένεια και άνεση στην ψηλή περιοχή, αποτελούν καλή βάση, όμως δεν προεξοφλούν ένα ρεπερτόριο, όπου η τρυφερή Σουζάνα των «Γάμων του Φίγκαρο» συναντά την εμμονική Σαλώμη του Στράους και το ρομαντικό μπελκάντο της «Μαρίας Στουάρντα» του Ντονιτσέττι, στέκεται δίπλα στο ηρωικό τραγούδι της Λεονόρας στην ομότιτλη όπερα του Μπετόβεν. Σε πρόσφατο προσωπικό της δίσκο, με την ίδια αυτή φωνή η Πέτερσεν ερμηνεύει ένα από τραγούδια του Βάγκνερ σε ποίηση της Ματθίλδης Βέζεντονκ. Και είναι εξαιρετική.

Εκείνο που την κάνει ξεχωριστή, είναι το γεγονός ότι αναδεικνύει τον εσωτερικό κόσμο κάθε μουσικής σελίδας, ότι αγγίζει την ψυχή των έργων. Το αποδεικνύει έμπρακτα σε μια τριλογία από CD αφιερωμένα στο τραγούδι υπό τον γενικό τίτλο «Διαστάσεις»/«Dimensionen», με επιμέρους τίτλους «Κόσμος»/«Welt», «Από άλλο κόσμο»/«Anders Welt» και «Εσωτερικός κόσμος»/«Innen Welt» (εκδόσεις Solo Musica SM 274, SM 294, SM316). Πρόκειται για τρεις μουσικές – ποιητικές συλλογές οργανωμένες με σπάνια ευαισθησία, που δίνουν στην Πέτερσεν την ευκαιρία να ξετυλίξει πλήρως τα ερμηνευτικά της χαρίσματα με μόνη τη συνοδεία ενός πιάνου. Πλάθει ατμόσφαιρες ενός άλλου μοναδικά σαγηνευτικού κόσμου, στον οποίο έχει τη δύναμη να παρασύρει τον ακροατή. Με τρόπο μαγικό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή