Ψαγμένο πρόγραμμα, λαμπερές ερμηνείες

Ψαγμένο πρόγραμμα, λαμπερές ερμηνείες

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις 12 Ιανουαρίου στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» η Καμεράτα εμφανίστηκε στο ρεπερτόριο και με τον αρχιμουσικό που της χαρίζουν διεθνή προβολή και βραβεία.

Η στροφή στο ρεπερτόριο του μπαρόκ και του κλασικισμού με όργανα εποχής, αλλά και οι συναρπαστικές ιστορικά ενημερωμένες ερμηνείες του Πέτρου, προσέφεραν στο σύνολο ένα πεδίο στο οποίο διαπρέπει σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Παρόμοια προβολή δεν είχε επιτευχθεί στο παρελθόν παρά τα συμβόλαια με μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες, την εξασφάλιση του διασημότατου Νέβιλ Μάρινερ ως καλλιτεχνικού διευθυντή και επίτιμου προέδρου, αλλά και την πενταετή συνεργασία με τον επίσης Βρετανό αρχιμουσικό Κρίστοφερ Ουόρεν-Γκριν.

Οχι συμπτωματικά, τα ορχηστρικά αποσπάσματα του προγράμματος, όπως αυτά από τη γαλλική εκδοχή της όπερας «Ορφέας και Ευρυδίκη» του Γκλουκ, ανήκαν στις κορυφαίες στιγμές όχι μόνο χάρη στο ποιητικό φλάουτο του Ζαχαρία Ταρπάγκου και τη χαρακτηριστική συμβολή των κόρνων, αλλά κυρίως χάρη στην πλαστικότητα της διεύθυνσης του Πέτρου. Νωρίτερα, γεμάτη εναλλαγές που αναδείκνυαν το ύφος κάθε μέρους, αποδόθηκε η σουίτα από την όπερα «Φαέθων» του Λουλί.

Η βραδιά ήταν αφιερωμένη σε όπερες του 18ου αιώνα βασισμένες σε ελληνικό θέμα και περιλάμβανε αποσπάσματα από έργα των Χέντελ, Χάσε, Γκλουκ, Παϊζιέλο, Λουλί και Βιβάλντι. Τα φωνητικά μέρη απέδωσαν τρεις κυρίες, οι οποίες πάνω απ’ όλα διακρίνονται για τη μουσικότητά τους: η υψίφωνος Μυρσίνη Μαργαρίτη και οι μεσόφωνοι Μαίρη-Ελεν Νέζη και Ειρήνη Καράγιαννη.

Η Μαργαρίτη έκανε καλά που επέστρεψε στη δεξιοτεχνική άρια του Αμύντα από την «Ολυμπιάδα» του Βιβάλντι, καθώς αυτή τη φορά, κάτω από τις σωστές συνθήκες, την απέδωσε απολαυστικά. Η φωνή της Νέζη διέθετε το ηχόχρωμα, τον αρμονικό πλούτο αλλά και τη σαγήνη του ήχου ενός βιολοντσέλου, στοιχεία που εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα στην άρια του Αναστάσιου από τον «Ιουστίνο» του Βιβάλντι. Το έντονα δραματικό ταμπεραμέντο της Ειρήνης Καράγιαννη αξιοποιήθηκε ιδιαίτερα στην άρια της Κλυταιμνήστρας από την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Γκλουκ.

Εξοχα ήταν τόσο το ντουέτο από την «Ολυμπιάδα» του Παϊζιέλο, που απέδωσαν οι Μαργαρίτη και Νέζη, όσο και το τρίο από την ίδια όπερα, παρά τη στιγμιαία αμηχανία στο μέσον του. Το κοινό της ασφυκτικά γεμάτης αίθουσας επιβράβευσε τους καλλιτέχνες με μεγάλο ενθουσιασμό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή