Ενα εικοσιτετράωρο στις Βρυξέλλες με τον φαγκοτίστα Μαυρουδή Τρούλλο

Ενα εικοσιτετράωρο στις Βρυξέλλες με τον φαγκοτίστα Μαυρουδή Τρούλλο

3' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

09.00
Δεν μπορώ να πω ότι είμαι πρωινός τύπος. Μου αρέσει ο ύπνος και τον θεωρώ σημαντικό για το υπόλοιπο της ημέρας. Γι’ αυτό πάντα θα πάρω τον χρόνο μου μέχρι να ξυπνήσω και να σηκωθώ με ηρεμία. Ενα ντους, πρωινό (κυρίως κρουασάν ή pain au chocolat) και συνήθως ζεστό τσάι – μια και στις Βρυξέλλες τις περισσότερες μέρες κάνει κρύο. Συνήθως μου αρέσει μαζί με το τσάι να διαβάζω και ένα βιβλίο μπροστά στο ανοιχτό παράθυρο του διαμερίσματός μου, με το δροσερό πρωινό αεράκι να με φυσάει. Διαβάζω κυρίως βιβλία φιλοσοφίας και ψυχολογίας. Με βοηθούν να αντιμετωπίζω διάφορες καταστάσεις. Αποφεύγω να κοιτάω το κινητό μου για ειδήσεις και μηνύματα στην αρχή της ημέρας.
 
10.00
Είναι η ώρα να αρχίσω τη μέρα μου ως φαγκοτίστας. Είχα το συνήθειο όσο σπούδαζα σε Γερμανία και Βιέννη να δουλεύω κάθε πρωί πάνω στην τεχνική του οργάνου μου. Κλίμακες, ασκήσεις αναπνοής, δαχτύλων, ήχου κ.λπ. Είναι μια συνήθεια η οποία με ακολουθεί μέχρι και σήμερα, ίσως σε μικρότερη χρονική διάρκεια λόγω των διαφόρων υποχρεώσεων. Παρ’ όλα αυτά πάντα θα βρω χρόνο γι’ αυτό που ονομάζω «διαλογισμό με το φαγκότο μου». Είναι μια σημαντική στιγμή μέσα στη μέρα μου – βοηθάει το παίξιμό μου να έχει γερά θεμέλια.
 
13.00
Προς το μεσημέρι συνήθως έχω την ανάγκη να έρθω σε επαφή με τον «έξω» κόσμο. Θα πάω είτε για ψώνια είτε για άλλες υποχρεώσεις, πριν ετοιμαστώ για τις άλλες δύο ιδιότητές μου: του δασκάλου και ερευνητή. Α, ξέχασα να αναφερθώ σε μια αγαπημένη μου ασχολία, το μαγείρεμα. Κάπου μεταξύ μία και τρεις το μεσημέρι θα μαγειρέψω. Μου αρέσει να πειραματίζομαι στην κουζίνα, κι επειδή είμαι χορτοφάγος η κουζίνα είναι για μένα ένα δωμάτιο πειραματισμού και δημιουργίας.
 
15.00
Τα περισσότερα απογεύματα διδάσκω φαγκότο και μουσική δωματίου στην Ακαδημία Μουσικής Woluwe Sint-Pieters των Βρυξελλών. Βρίσκω τη διδασκαλία πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά και δύσκολη. Είναι μεγάλη ευθύνη να έχει κανείς στα χέρια του ακατέργαστο υλικό και να το δημιουργεί ο ίδιος. Φυσικά, το συναίσθημα όταν ένας μαθητής προοδεύει, είναι υπέροχο. Τα απογεύματα που δεν έχω μαθήματα αφοσιώνομαι στη διδακτορική μου έρευνα στο LUCA School of Arts / KU Leuven, που διευρύνει τους ορίζοντές μου τόσο ως μουσικό όσο και ως άνθρωπο. Η έρευνά μου επικεντρώνεται στη σύγχρονη μουσική για σόλο φαγκότο από το 1950 μέχρι σήμερα. Επιπροσθέτως, έχω τη χαρά να συνεργάζομαι με εν ζωή συνθέτες οι οποίοι μου αφιερώνουν έργα. Η επαφή μας είναι σχεδόν καθημερινή. Το πιο πρόσφατο είναι από τον εξαίρετο Γάλλο συνθέτη Φιλίπ Ερσάντ: ένα έργο για σόλο φαγκότο με τίτλο «Aias» εμπνευσμένο από την τραγωδία του Σοφοκλή.
 
18.00
Το απογευματάκι είμαι ξανά ο πραγματικός μου εαυτός. Είναι η ώρα που θα ξαναπαίξω. Είτε μόνος μου είτε με τις συνεργάτιδές μου Λίλι Μάισκι (πιάνο) και Ρομπέρτα Μπραμπίλα (άρπα). Μας αρέσει να κάνουμε πρόβα αργά το απόγευμα. Να κλείνουμε τη μέρα μας παρέα παίζοντας μουσική. Είναι ήρεμα, είναι όμορφα, είναι η δική μας ώρα…
 
20.00
Πολλά βράδια θα έχουμε συναυλία. Εκείνη η ώρα είναι η πιο μαγική: θα πάρω το ρίσκο να δείξω στους ακροατές τι έχω μέσα μου και τι αισθάνομαι… Δεν είναι εύκολο! Τέτοιες βραδιές ζήσαμε πρόσφατα με τη Λίλι και τη Ρομπέρτα στο Φεστιβάλ Γαλλικής Ραδιοφωνίας Μονπελιέ. Είχαμε πέντε ρεσιτάλ στη μητρόπολη του φεστιβάλ και σε άλλες πόλεις ερμηνεύοντας, μεταξύ άλλων, έργα των Καμίλ Σεν Σανς, Ραχμάνινοφ και Τσαϊκόφσκι. Επίσης σ’ αυτό το φεστιβάλ έκανα την παγκόσμια πρεμιέρα του «Αίαντα» του Φιλίπ Ερσάντ, αλλά και του έργου «Κυπριακές εικόνες» του πατέρα μου, συνθέτη κλασικής μουσικής, Νίκου Τρούλλου.
 
22.00
Μετά τη συναυλία, εάν δεν ακολουθεί επίσημο δείπνο με τους διοργανωτές, μου αρέσει να πηγαίνω για ποτό με φίλους. Οι Βρυξέλλες έχουν πολλά όμορφα μικρά στέκια. Εάν η συναυλία είναι σε άλλη ευρωπαϊκή πόλη, ακόμη καλύτερα. Ωρα για εξερεύνηση.
 
00.00
Νύχτα! Η ώρα να χαθώ στις σκέψεις μου, με την ελπίδα να βρω γρήγορα διέξοδο ώστε να μπορέσω να κοιμηθώ…
 

Ο Μαυρουδής Τρούλλος είναι φαγκοτίστας και Artist in Residence της Antwerpen Camerata για τη σεζόν 2021-22 (με περιοδεία σε όλο το Βέλγιο).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή