Απολαυστικό πρωτοχρονιάτικο γκαλά κόντρα στα αναμενόμενα

Απολαυστικό πρωτοχρονιάτικο γκαλά κόντρα στα αναμενόμενα

Να λοιπόν που ένα πρωτοχρονιάτικο γκαλά όπερας μπορεί να διαθέτει και το στοιχείο της πρωτοτυπίας. Παρακάμπτοντας τη συνήθη ακολουθία από πασίγνωστες ιταλικές άριες και ντουέτα και παραμερίζοντας την πρόθεση να ενθουσιάσει το κοινό μέσα από φωνητικά πυροτεχνήματα, στις 30 Δεκεμβρίου η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Βύρωνα Φιδετζή, προσέφερε ένα πρόγραμμα απολαυστικό αλλά και ενδιαφέρον

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Να λοιπόν που ένα πρωτοχρονιάτικο γκαλά όπερας μπορεί να διαθέτει και το στοιχείο της πρωτοτυπίας. Παρακάμπτοντας τη συνήθη ακολουθία από πασίγνωστες ιταλικές άριες και ντουέτα και παραμερίζοντας την πρόθεση να ενθουσιάσει το κοινό μέσα από φωνητικά πυροτεχνήματα, στις 30 Δεκεμβρίου η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Βύρωνα Φιδετζή, προσέφερε ένα πρόγραμμα απολαυστικό αλλά και ενδιαφέρον.

Περιλάμβανε μουσική του Μπιζέ αλλά όχι από την «Κάρμεν», του Ροσίνι αλλά όχι από τον «Κουρέα της Σεβίλλης», του Σακελλαρίδη αλλά όχι από τον «Βαφτιστικό», πρόσφερε «βιεννέζικη» οπερέτα αλλά όχι τη «Νυχτερίδα». Η υψίφωνος Μυρτώ Παπαθανασίου, η μεσόφωνος Μαρισία Παπαλεξίου, ο τενόρος Μάριο Τζεφίρι και ο βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός τραγούδησαν φυσικά στα ιταλικά, αλλά επίσης στα γαλλικά, στα γερμανικά, στα αγγλικά, στα ελληνικά, ακόμα και στα τσεχικά, δείχνοντας στην πράξη πόση καλή και ωραία μουσική υπάρχει πέρα από τα αυτονόητα.

Η βραδιά ξεκίνησε με τη συναρπαστική εισαγωγή του «Ελεύθερου σκοπευτή», της εμβληματικής αυτής όπερας του ρομαντισμού, η οποία συμπλήρωσε το 2021 διακόσια χρόνια ζωής. Ο Φιδετζής διηύθυνε με την αρμόζουσα ορμή και τα κόρνα, που είναι κρίσιμα στη μουσική αυτή σελίδα, ανταποκρίθηκαν θετικά στο κάλεσμα.

Το φετινό πρόγραμμα έδειξε ότι απόλαυση και έξυπνες διαφορετικές προτάσεις μπορούν να συνυπάρχουν.

Δύο από τους μονωδούς «συστήθηκαν» μέσα από απρόσμενα αποσπάσματα. Δύσκολα φαντάζεται κανείς τον Δημήτρη Τηλιακό ως Τόνιο στους «Παλιάτσους», αφενός επειδή το επιβλητικό παρουσιαστικό του είναι μάλλον ακατάλληλο γι’ αυτό του «παραμορφωμένου» χαρακτήρα της όπερας του Λεονκαβάλο, και αφετέρου επειδή ο βαρύτονος έχει ασχοληθεί περισσότερο με άλλες περιοχές του ρεπερτορίου. Ωστόσο, η ισχυρή και γεμάτη φωνή, όπως επίσης το καλαίσθητο τραγούδι του ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στη συναισθηματική αμεσότητα και μελωδική γενναιοδωρία της μουσικής. Ευχάριστη έκπληξη υπήρξε και η επιλογή της Μαρισίας Παπαλεξίου να ερμηνεύσει την άρια της Σαλώμης από την «Ηρωδιάδα» του Μασνέ: η δεμένη μελωδική γραμμή κι ένας αισθησιασμός χωρίς υπερβολή, προσδιόρισαν το θετικό αποτέλεσμα.

Η εξαιρετική ερμηνεία της Μυρτώς Παπαθανασίου στη «Ρούσαλκα» του Ντόβρζακ έχει αποτυπωθεί σε DVD στην εμπνευσμένη παραγωγή του Στέφαν Χέρχαϊμ. Με την «άρια του φεγγαριού» η υψίφωνος επιβεβαίωσε όλα όσα την κάνουν να ξεχωρίζει: την προσοχή στη διαμόρφωση των φράσεων, τον εξαιρετικό έλεγχο της δυναμικής και, τελικά, την έκφραση. Ο Μάριο Τζεφίρι επέλεξε την απαιτητική άρια του Αρνόλ από τον «Γουλιέλμο Τέλο» του Ροσίνι. Η άρθρωσή του υπήρξε υποδειγματική και είναι φανερό ότι κατέχει τα μυστικά της τέχνης του ρομαντικού μπελ κάντο. Ομως, η φωνή εμφανίζει πλέον σαφή διαφορά ανάμεσα στη ρωμαλέα μεσαία περιοχή και τις διαφορετικής ποιότητας ψηλές νότες, γεγονός που δημιουργεί ανισορροπία στο αποτέλεσμα.

Απρόσμενα όσο και ευχάριστα ήταν τα ντουέτα από τους «Αλιείς μαργαριταριών» (Μπιζέ) και από την όπερα «Πόργκι και Μπες» (Γκέρσουιν), ενδιαφέρουσα προσθήκη το ντουέτο από την «Περουζέ» (Σακελλαρίδης). Τέλος, το κουαρτέτο από την «Πριγκίπισσα του τσάρντας» του Κάλμαν προσέφερε την απαραίτητη γιορταστική κατάληξη.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή