Eνα ανθρώπινο Ρέκβιεμ

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το «Γερμανικό Ρέκβιεμ» του Μπραμς, ένα από τα σημαντικότερα έργα θρησκευτικής μουσικής του Ρομαντισμού, παρουσίασε η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στις 16 Απριλίου, Μεγάλη Τετάρτη, στην αίθουσα «Χρήστος Δ. Λαμπράκης» σε συμπαραγωγή με τον ΟΜΜΑ και με τη στήριξη της γερμανικής πρεσβείας στην Αθήνα. Η εξαιρετική απόδοση του έργου ήταν ακόμα μία μαρτυρία της δουλειάς που έκανε ο Βασίλης Χριστόπουλος κατά τα τρία χρόνια που βρέθηκε επικεφαλής της ορχήστρας. Καλείται να τη συνεχίσει ο Στέφανος Τσιαλής, από τις 9 Μαΐου νέος διευθυντής της Κρατικής. Η ποιότητα του παιξίματος των εγχόρδων, του ήχου τους, όπως επίσης του συντονισμού των επιμέρους ομάδων και της άνεσης με την οποία αυτές παρακολουθούσαν και απέδιδαν όσα επιθυμούσε ο Χριστόπουλος, είναι στοιχεία τα οποία κατά το παρελθόν μονάχα σπάνια χαρακτήριζαν τις ερμηνείες της πρώτης ορχήστρας της χώρας.

Για το «Γερμανικό Ρέκβιεμ» η Κρατική συνεργάστηκε με τη «Χορωδία Μοτέτων» του Μονάχου όπως επίσης με την υψίφωνο Σουζάνε Μπέρνχαρντ και τον βαρύτονο Γιόχεν Κούπφερ. Το αποτέλεσμα έκρινε η εξαιρετική σύμπνοια της ορχήστρας με τη χορωδία, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο ο ήχος των δύο μουσικών συνόλων ενωνόταν σε ένα σώμα, σε μία ηχητική μάζα η οποία απέδιδε με την ίδια αποτελεσματικότητα τις γαλήνιες και ευγενείς ενότητες, αλλά και τις έντονα δραματικές, ορμητικές και θυελλώδεις. Ανταποκρινόμενος στο ευρύτατο εκφραστικό φάσμα του συγκλονιστικού αυτού έργου, ο Χριστόπουλος ανέδειξε τη μεγαλοπρέπεια της μουσικής και το μεγαλείο των συναισθημάτων που προβάλλει το κείμενο, αποφεύγοντας τον στόμφο και την υπερβολή.

Ιδιαίτερα πρέπει να τονιστεί η συμβολή της χορωδίας (διεύθυνση: Μπένεντικτ Χαγκ), καθώς ο εστιασμένος, ευέλικτος και ελεγχόμενος ήχος της συνέβαλε καθοριστικά στην επιτυχημένη ερμηνεία. Ο βαρύτονος Γιόχεν Κούπφερ απέδωσε με εύηχη, μεστή και ηχηρή φωνή τα δύο μέρη που του εμπιστεύεται ο συνθέτης, ενώ η υψίφωνος Σουζάνε Μπέρνχαρντ τραγούδησε με ωραία, λυρική φωνή αλλά ομιχλώδη άρθρωση. Το βασικότερο στοιχείο, όμως, ήταν η γνώση του ύφους και της αισθητικής της μουσικής, η οποία διέκρινε τους δύο τραγουδιστές και η οποία συνέβαλε στην απόδοση του «ανθρώπινου» στοιχείου που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο έργο, παρά τις τεράστιες μουσικές δυνάμεις τις οποίες επιστρατεύει ο συνθέτης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή