Ελληνικά τραγούδια με την Ιουλία Τρούσσα

Ελληνικά τραγούδια με την Ιουλία Τρούσσα

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ιουλία Τρούσσα ανήκει στις λίγες Ελληνίδες λυρικές τραγουδίστριες, οι οποίες κινούνται με την ίδια άνεση στις μεγάλες χειρονομίες που απαιτεί η όπερα και στον χαμηλόφωνο χώρο του κλασικού τραγουδιού. Ανήκει στις ακόμα λιγότερες που τιμούν τα έργα Ελλήνων συνθετών, όπως έχει αποδείξει αρκετές φορές μέχρι σήμερα, με πιο πρόσφατη τη βραδιά με τίτλο «Καλειδοσκόπιο ελληνικού κλασικού τραγουδιού», η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» στις 5 Νοεμβρίου.

Η συναυλία περιέλαβε τραγούδια με απαιτήσεις κάθε είδους, από τις υπέροχες μελωδικές μικρογραφίες «Της κοπέλας το νερό» και «Ο όρκος μου» του Σαμάρα, ώς τα έντονα δραματικά τραγούδια του Δημήτρη Μητρόπουλου «Ο θάνατος του ναύτη» και «Η καρδιά της μάνας».

Από τα βασικότερα στοιχεία της τέχνης του κλασικού τραγουδιού είναι η καλή άρθρωση, καθώς έχει σημασία ο ακροατής να κατανοεί την ποίηση, τους στίχους, είτε πρόκειται για επώνυμη ποίηση είτε για δημώδη.

Και έχει σημασία, διότι αυτήν ερμηνεύουν ο τραγουδιστής και ο πιανίστας που συνεργάζεται μαζί του: τις αποχρώσεις των στίχων καλούνται να αποδώσουν μέσα από τη μουσική.

Εάν κάτι είχε να θαυμάσει κανείς πάνω απ’ όλα στην Ιουλία Τρούσσα ήταν ότι στα είκοσι τραγούδια που περιέλαβε στο πρόγραμμά της και στα δύο που ακολούθησαν εκτός προγράμματος, δεν χάθηκε ούτε λέξη! Eτσι μόνον αποκτά νόημα το ηρωικό ύφος που συνοδεύει τη «λάμψη του αρβανίτικου σπαθιού» στο σχετικό τραγούδι του Ναπολέοντα Λαμπελέτ, η τρυφερότητα της έκφρασης στο «Νανούρισμα» του Κουρουπού, αλλά και το χιούμορ στο «Σαλιγκάρι» του ίδιου.

Οι επιλογές χρωματισμών της τραγουδίστριας ξεπηδούσαν ξεκάθαρα από το κείμενο, δεν αποτελούσαν ποτέ αυτοσκοπό ή εφέ. Εντονη ή χαμηλόφωνη, γλυκιά ή άγρια, η έκφραση υπαγορευόταν από τον στίχο όσο και από τη μουσική. Η δε φωνή ανταποκρινόταν σχεδόν στο σύνολο όσων ζητούσε από αυτήν η φιλόπονη υψίφωνος: με ακόμα γεμάτη μεσαία περιοχή και άνεση όση χρειαζόταν στα δύο άκρα, ερμήνευσε με επιτυχία το σύνολο των τραγουδιών.

Μαζί της συνεργάστηκε αυτή τη φορά ο πιανίστας Θάνος Μαργέτης, ο οποίος στα λυρικά τραγούδια την υποστήριξε άριστα στις επιλογές της, ενώ στις δραματικές σκηνές του Καλομοίρη και του Μητρόπουλου συνεισέφερε αποφασιστικά στη θεατρικότητα και τη δραματική ατμόσφαιρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή