Οι «Προδομένες Βασίλισσες» στο Μέγαρο Μουσικής

Οι «Προδομένες Βασίλισσες» στο Μέγαρο Μουσικής

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σκέφτεται κανείς τι μπορεί να προκαλέσει η συνεργασία άξιων δημιουργών… Βρέθηκα στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής (2/2) για να παρακολουθήσω την, πρωτότυπη, ως σύλληψη συναυλία με τίτλο «Προδομένες Βασίλισσες (έρωτες στα παρασκήνια)». Ενα πιάνο (Δημήτρης Γιάκας), μία φωνή (σοπράνο Σοφία Κυανίδου), κείμενα (Ασπασία Θεοχάρη), λόγος (Αγγελος Τριανταφύλλου)  συνέθεσαν έναν καμβά πάνω στο συμβολικό εκτόπισμα γυναικείων μορφών της Ιστορίας και της όπερας: Οκτάβια, Διδώ, Κλεοπάτρα, Μαρία Αντουανέτα, Σεμίραμις, Ελισάβετ, Μαρία Στιούαρτ, Αικατερίνη της Αραγωνίας, Αννα Μπολέιν. Διόλου εύκολο εγχείρημα αν σκεφτεί κανείς ότι έπρεπε μέσα σε διάστημα μιάμιση ώρας να οργανωθεί για το κοινό ένα μικροκλίμα διαρκώς διαστελλόμενο με αυξανόμενη πυκνότητα, μέσα στο οποίο να γινόταν αποδεκτή η συμμαχία της όπερας από τον Μοντεβέρντι ως τον Καμίγ Σαιν-Σανς και του λόγου από τον Ευριπίδη και τον Ρίλκε και τα κείμενα της Ασπασίας Θεοχάρη (που ήταν εξαιρετικά).

Σταδιακά, καθώς θερμαινόταν η ατμόσφαιρα, ένιωσα να γίνομαι μέτοχος ενός αντικειμενικά ιδιαίτερα δύσκολου και ριψοκίνδυνου εγχειρήματος καθώς δεχόμουν τα διαπλεκόμενα νήματα της φωνής του ηθοποιού και μουσικού Αγγελου Τριανταφύλλου (με το στιλπνό, βαθύ μέταλλο) που μας εισήγαγε στην απόλυτη μυσταγωγία που θα ακολουθούσε όταν η Σοφία Κυανίδου θα μας παρέσυρε με την ολοκάθαρη και δουλεμένη φωνή της σε μία αλληλουχία από υπέροχες άριες. Πόσο ωραία η «Μαρία Αντουανέττα» του Παύλου Καρρέρ (1829-1896) και πόσο εξαίρετο άκουσμα η άρια της Αικατερίνης της Αραγωνίας από τον «Ερρίκο Η'» του Καμίγ Σαίν-Σανς. Αλλά και η αντίθεση από τον Μοντεβέρντι και τον Πέρσελ ως τον Ροσίνι και τον Ντονιτσέτι ήταν ευεργετική.

Η μεγάλη κλάση του πιανίστα Δημήτρη Γιάκα που έπρεπε να αναμετρηθεί με ένα ρεπερτόριο που το ένωναν οι «ηρωίδες» και όχι το ύφος, αποδείχθηκε και με τo παραπάνω καθώς συνόδευσε με μεγάλη ευγένεια και στιβαρότητα το δύσκολο εγχείρημα της Σοφίας Κυανίδου. Ντυμένη με σμαραγδί «βασιλικό» φόρεμα στο πρώτο μέρος, και με ρουμπινί στο δεύτερο μέρος, η Σοφία Κυανίδου, δουλεύοντας πάνω στις «βασίλισσες» και τα πάθη τους, έδειξε έλεγχο και πλήρη συναίσθηση καθώς κατακτούσε αυτό το δύσκολο πρόγραμμα. Ηταν μία προσωπική επιτυχία, με υψηλό βαθμό δυσκολίας. Εφυγα, γεμάτος μουσικές και σκέψεις γύρω από την ομορφιά της δημιουργικής συνεργασίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή