«Τραβιάτα» που προκαλεί δέος και γεννά σκέψεις

«Τραβιάτα» που προκαλεί δέος και γεννά σκέψεις

1' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η «Τραβιάτα» που παρουσιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή (20, 22, 23/5) είναι μια πλήρης παραγωγή, απολαυστική σε πολλά σημεία, εικαστικά χειμαρρώδης και μουσικά υποστηριζόμενη τόσο από την ορχήστρα όσο και από τους τραγουδιστές. Ωστόσο, αυτή η «Τραβιάτα» αφήνει ίχνος, δημιουργεί επιθυμία, προκαλεί δέος και γεννάει σκέψεις χάρη στη Μυρτώ Παπαθανασίου.

Είναι η παραγωγή που σχεδίασε προ ετών ο Νίκος Πετρόπουλος και που τώρα, με τη μουσική διεύθυνση του Ηλία Βουδούρη, κερδίζει νέα ζωή με νέους συντελεστές. Μαζί με τη Μυρτώ Παπαθανασίου, ο Δημήτρης Πλατανιάς, άλλος αγαπημένος του κοινού, δημιουργεί αυτή την υψηλής θερμοκρασίας ένταση ανάμεσα στη φωνή μιας υψιφώνου και ενός βαρύτονου. Είναι κοιλότητα και γκρεμός, βροχή και αστραπή αλλά κυρίως, μία ένωση που ηλεκτρίζει. Ο Αντώνης Κορωναίος εξαιρετικά ζυγισμένος και εσωτερικά αναπροσαρμοσμένος, η Αγγελική Καθαρίου, πάντα λεπτή και εξαίσια παρουσία, η Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη είχε υπέροχες ισορροπίες σιωπής και έντασης, όπως και οι υπόλοιποι: Κώστας Ντότσικας, Αλέξανδρος Τσιλογιάννης, Νικόλαος Καραγκιαούρης, Διονύσης Τσαντίνης, Θανάσης Ευαγγέλου, Θεόδωρος Μωραΐτης. Τα χορωδιακά, όπως πάντα, απολαυστικά.

Ομως, υπάρχει η Μυρτώ Παπαθανασίου. Δεν είναι μόνο η φωνή της, ελεγχόμενη, γυμνασμένη και ελεύθερη, θερμή και υπόκωφη, μελωδική και αρχιτεκτονημένη. Είναι το σύνολο μιας καλλιτέχνιδας πλήρους. Και αυτό προϋποθέτει αυτοσυνειδησία πέραν του ρόλου, πράγμα που φάνηκε και στην υπόκλιση, καθώς ο έλεγχος και η σύζευξη νου, σώματος και αισθήματος μεταφράζονταν σε ένα μέγεθος που μαγνήτιζε. Πέρα από την απόλαυση να ακούει κανείς τη Μυρτώ Παπαθανασίου να τραγουδάει με υψηλές υποκριτικές αρετές, παίρνει και ένα δίδαγμα για τον έλεγχο και την απογείωση της μεγάλης τέχνης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή