Μουσική δωματίου του Φραντς Λιστ

Μουσική δωματίου του Φραντς Λιστ

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εργα μουσικής δωματίου για βιολί, τσέλο και πιάνο περιλάμβανε η βραδιά «Ο άγνωστος Λιστ», που πραγματοποιήθηκε στον Παρνασσό στις 31 Οκτωβρίου. Ο τίτλος προϋποθέτει, βεβαίως, ότι ο… υπόλοιπος Λιστ είναι γνωστός στο αθηναϊκό κοινό, κάτι που απέχει πολύ από την πραγματικότητα, καθώς ακόμα και τα δημοφιλέστερα έργα του Ούγγρου συνθέτη εμφανίζονται σπάνια στα προγράμματα συναυλιών ή ατομικών ρεσιτάλ.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε πρωτότυπες συνθέσεις αλλά και αρκετές μεταγραφές πιανιστικών ή ορχηστρικών έργων του Λιστ, όλες από τον ίδιο, εκτός από το συμφωνικό ποίημα «Ορφέας», που έχει μεταγραφεί από τον Σαιν-Σανς. Η βραδιά εστίασε στη χαμηλόφωνη πτυχή της δημιουργίας του συνθέτη, επιλέγοντας κυρίως έργα εσωστρεφή και στοχαστικά. Ανάμεσά τους οι δύο «Ελεγείες», η «Ξεχασμένη ρομάντσα» και η

«Πένθιμη γόνδολα», όλα τους έργα για τσέλο και πιάνο, το «Κελί του γυναικείου μοναστηριού Νόνενβερτ» και οι «Τρεις τσιγγάνοι», δύο συνθέσεις για βιολί και πιάνο, καθώς επίσης ο «Ορφέας» και η σύνθεση «Τρίστια – Η κοιλάδα του Ομπερμαν», έργα για βιολί, τσέλο και πιάνο. Σε όλα η έμφαση βρίσκεται στην ερμηνεία και οι δυσκολίες είναι κυρίως εκφραστικές.

Στην πρόκληση ανταποκρίθηκαν με επιτυχία τρεις πολύ καλοί μουσικοί, ο βιολονίστας Απόλλων Γραμματικόπουλος, ο τσελίστας Αγγελος Λιακάκης και ο πιανίστας Γιάννης Τσανακαλιώτης. Οι τρεις τους απέδωσαν τις διαφορετικές διαθέσεις του «Ορφέα» και της «Τρίστια», περνώντας από χαμηλόφωνες λυρικές ενότητες σε έντονα ξεσπάσματα γεμάτα πάθος. Μαζί ερμήνευσαν επίσης την ένατη Ουγγρική ραψωδία, με τίτλο «Το καρναβάλι της Πέστης», κομμάτι το οποίο, επιπλέον, έθετε σημαντικές απαιτήσεις δεξιοτεχνίας. Ο Απόλλων Γραμματικόπουλος ανταποκρίθηκε στον λυρισμό του «Μοναστηριού Νόνενβερτ», όπως επίσης στις δεξιοτεχνικές απαιτήσεις και το μεγαλόπρεπο ύφος των «Τριών τσιγγάνων».

Η τονική ακρίβεια και η ξεχωριστή μουσικότητα του Αγγελου Λιακάκη φρόντισαν για μελωδικές φράσεις διαμορφωμένες με ευελιξία και πλαστικότητα, στοιχεία που υπογράμμισαν την εκφραστικότητα των έργων και συνεισέφεραν στη φυσικότητα των διατυπώσεων. Αισθητική ομορφιά και μεγάλη παλέτα χρωμάτων χαρακτήρισαν τις ερμηνείες στις δύο «Ελεγείες» και ανέδειξαν την ερμηνεία της «Πένθιμης γόνδολας» σε κορυφαία στιγμή της βραδιάς. Απολύτως θετική υπήρξε επίσης η παρουσία του Γιάννη Τσανακαλιώτη, ο οποίος, με ήχο μεγάλο, καθαρό και ασφαλή, στήριξε αποφασιστικά όλα τα έργα του προγράμματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή