ΜΟΥΣΙΚΗ

Μουσικές εξαίσιες

tindercover1

ΡΟΚ
TINDERSTICKS
The waiting room
City Slang

Ο δίσκος σε παρασύρει σε ένα μελαγχολικό ταξίδι. Ομως ευχάριστα, καλοπροαίρετα μελαγχολικό. Εθιστικά μελαγχολικό. Αλλωστε γι’ αυτό τους αγαπάς. Στίχοι διαυγείς, ποιητικοί. Μια φωνή γνώριμη που έχει τον πρώτο λόγο και σε στέλνει (ξανά) να περιπλανηθείς σε σκοτεινά μέρη, όπου αναζητείς το φως, την ελπίδα, τη γαλήνη. Και ενορχηστρώσεις απαλές, λιγάκι jazzy, και κομψές μέσα από μια ζεστή απλότητα. Το «The Waiting Room» των Tindersticks (συνοδευόμενο από DVD με μικρού μήκους φιλμ για κάθε τραγούδι), χωρίς να αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη, παραμένει πιστό στο γνώριμο γλυκόπικρο ύφος του βρετανικού συγκροτήματος και ανανεώνει το ενδιαφέρον μας γι’ αυτούς.
ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΝΙΚΟΣ ΚΥΠΟΥΡΓΟΣ
Sweet Suite
ΜΙΝΟS-ΕΜΙ

Βασισμένη σε θέματα από εννέα κινηματογραφικές ταινίες του Μάνου Χατζιδάκι (Ελλάς, η Χώρα των Ονείρων – 1961, Blue – 1968, The 300 Spartans – 1962, Χαμένα Ονειρα – 1961, America-America – 1963, Sweet Movie – 1974, Ελεύθερη Κατάδυση – 1995, Ποτέ την Κυριακή – 1960, Το Ταξίδι του Μέλιτος – 1979), η «Sweet Suite» είναι ένα έργο – homage στον μεγάλο συνθέτη. Από τους καλούς στενούς του συνεργάτες, ο Νίκος Κυπουργός κατέληξε σε 9 από τις 75 ταινίες αναζητώντας θέματα που θα μπορούσαν να συνθέσουν ένα ενιαίο έργο μέσα από τις αντιθέσεις, την ποικιλία ύφους και τον χαρακτήρα αυτονομίας τους. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει την Κινηματογραφική Σουίτα Αρ.1 βασισμένη σε θέματα από 8 ταινίες (Μαυρίκιου, Ξανθόπουλου, Καρυπίδη, Ρακιντζή κ.ά.) για τις οποίες έγραψε ο ίδιος μουσική τη δεκαετία του ’90. Μαζί και η μουσική από την τηλεοπτική σειρά «Οι Φρουροί της Αχαΐας» (1992).
ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

ΚΑΝΤΡΙ
LUCINDA WILLIAMS
The Ghosts of Highway 20
Highway 20 Records

Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, η σπουδαία κάντρι τραγουδίστρια, κυκλοφορεί το δεύτερο διπλό της άλμπουμ «The Ghost of Highway 20» και μας αποδεικνύει περίτρανα πως διανύει μια από τις πιο παραγωγικές της περιόδους. Τα φαντάσματά της απαιτούν από τον ακροατή να περιπλανηθεί μαζί τους. Από τις τρικυμιώδεις σχέσεις του «Can’t Close The Door Of Love» στον αγώνα κατά της κατάθλιψης του «Dust» και από τους επίγειους περιορισμούς του «Doors of Heaven» στην πνευματική λαχτάρα του «Faith & Grace», μέχρι το τέλος της διαδρομής του ανθρώπου με το «Death Came». Κορυφαία στιγμή αυτού του 86λεπτου κομψοτεχνήματος της κάντρι και φολκ μουσικής, είναι η υπέροχη προσαρμογή της Lucinda Williams, στον γλαφυρό ερωτικό διάλογο μεταξύ μιας ιερόδουλης και ενός πελάτη, από το «House of Earth» του Woody Guthrie.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ

SOUNDTRACK
ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ
Νοτιάς
Cantini – Feelgood

Μετά την επιτυχία της «Πολίτικης κουζίνας» η Ευανθία Ρεμπούτσικα συνεργάζεται πάλι με τον Τάσο Μπουλμέτη με απόσταση 13 χρόνων, ντύνοντας μουσικά την καινούργια του ταινία «Νοτιάς». Νοσταλγικές ατμόσφαιρες, ωραίες μελωδίες, παίζοντας σε δύο μοτίβα που εκπροσωπούν διαφορετικές αναφορές στην ταινία: το τανγκό και το λαϊκό τραγούδι. Τους στίχους των δύο τραγουδιών που ακούγονται στο σάουντρακ υπογράφει ο σκηνοθέτης. Πρόκειται για το ομώνυμο τραγούδι «Νοτιάς» που τραγουδά ο Γιώργος Μαργαρίτης και το «Μη ξαναγυρνάς», ένα ωραίο λαϊκό τραγούδι (απ’ αυτά με τα οποία συγκινεί η Ρεμπούτσικα), το οποίο ερμηνεύει ιδιαίτερα η Ανατολή Μαργιόλα. Μουσική ανασκόπηση μιας εποχής που αγγίζει όσους την έζησαν, κυρίως σαν ακούν το «Ρέκβιεμ της Μεταπολίτευσης» και το χασάπικο «Στις Γειτονιές».
ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

ΚΛΑΣΙΚΗ
ΣΟΚΟΛΟΦ
Σούμπερτ, Μπετόβεν
DG 4795426

Σε εποχές που οι ερμηνευτές δύσκολα προσθέτουν κάτι νέο σε έργα τα οποία έχουν ηχογραφηθεί δεκάδες φορές, σε καιρούς που τόσες ερμηνείες καταλήγουν αδιάφορες ή περιττές, ο Γκριγκόρι Σοκόλοφ ξεχωρίζει για το αντίθετο: την ισχυρή ερμηνευτική του άποψη, η οποία φωτίζει με πολύ προσωπικό τρόπο έργα αγαπημένα, όπως οι «Αυτοσχεδιασμοί» D 899 και τα «Τρία κομμάτια» D 846 του Σούμπερτ ή η σονάτα «Χαμερκλαβήρ» του Μπετόβεν. Χειρίζεται το μουσικό κείμενο με μεγάλη ελευθερία σε όλες του τις παραμέτρους και δίνει ιδιαίτερη πλαστικότητα στη μουσική. Πιανίστας-ποιητής με υπέροχο όσο και καθαρό ήχο, προσφέρει αναγνώσεις που αναδεικνύουν τις πιο μύχιες πλευρές των έργων.
Ν. Α. ΔΟΝΤΑΣ