«Βαφτιστικός» για όλους

1' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο νέος κύκλος παραστάσεων για τον διαχρονικά δημοφιλή «Βαφτιστικό» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη γεμίζει τα «Ολύμπια» της οδού Ακαδημίας, στην τελευταία σεζόν που παραμένουν επίσημη στέγη της Λυρικής Σκηνής. Είναι η εκδοχή του Σίμου Κακάλα, που είχε κάνει πρεμιέρα την άνοιξη του 2016 και που τώρα επανέρχεται, σαφώς πιο δεμένη ως παράσταση, κρατημένη, εσκεμμένα, σε ένα συμβατικό θεατρικά αποτέλεσμα, με τονισμένα τα κωμικά στοιχεία. Είναι αυτό που θα λέγαμε «θέαμα για όλη την οικογένεια». Αλλά το ενδιαφέρον είναι ότι η επανάκαμψη της αθηναϊκής οπερέτας τα τελευταία χρόνια μπορεί να παραβίασε ανοιχτές θύρες ως προς την αποδοχή της από το κοινό, αλλά οφείλεται σε μια νέα γενιά ερευνητών που μελέτησαν το είδος, ενορχήστρωσαν, αποκατέστησαν μουσικά κείμενα και πρότειναν θαμμένα στον χρόνο έργα μαζί με τα πολύ γνωστά. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και αναγκαία διαδικασία μουσικής αυτογνωσίας.

Ο «Βαφτιστικός» τραγουδιέται από το 1918, όταν είχε κάνει πρεμιέρα. Εχει θαυμάσια μουσική, πολλές και γνωστές επιτυχίες, τραγούδια που έχουν περάσει στο DNA του Ελληνα και χάρηκα που το κοινό καταχειροκρότησε την ορχήστρα της ΕΛΣ (με μαέστρο τον Γιώργο Αραβίδη). Ο «Βαφτιστικός» και οι άλλες αθηναϊκές οπερέτες αποδεικνύουν την υγιή λαϊκότητα του είδους που για πολλούς λόγους είχε για δεκαετίες ταυτιστεί με κάτι μακρινό, ξένο και παλιομοδίτικο. Ο νέος κύκλος της αθηναϊκής οπερέτας τοποθετεί τα πράγματα σε σωστή βάση και εκπαιδεύει εκ νέου το κοινό. Εξαιρετικό το καστ της πρώτης διανομής. Απολαυστικοί οι Δημήτρης Πακσόγλου, Γεωργία Ηλιοπούλου, Διαμάντη Κριτσωτάκη, Σταμάτης Μπερής, Παύλος Μαρόπουλος, Γιάννης Γιαννίσης κ.ά. Εξοχη και η χορωδία. Αναζητήστε το έντυπο πρόγραμμα της παράστασης. Ο «Βαφτιστικός» είναι ο τόμος αριθμός 82 στη βιβλιοθήκη που αθόρυβα αλλά μεθοδικά χτίζει η Λυρική Σκηνή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή