Μουσικές εξαίσιες

3' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΠΟΠ

BON IVER

22, A Million

Jagjaguwar

Ο Bon Iver, κατά κόσμον Justin Vernon, μετά τα αξιόλογα «For Emma, Forever Ago» (2008) και «Bon Iver, Bon Iver» (2011) κάνει μια απότομη στροφή προς το πειραματικό, το παράξενο. Στο τρίτο άλμπουμ του, «22, A Million», ο Αμερικανός τραγουδοποιός αφήνει την πεπατημένη, δοκιμάζεται με νέα στοιχεία και εξερευνά ένα τοπίο ηλεκτρισμένο με μίνιμαλ αισθητική, indie φολκ στοιχεία και με μια φωνή αιχμηρή, κατεργασμένη με ψηφιακά μέσα για να ακούγεται απόμακρη, ενίοτε αλλόκοσμη. Δίσκος σκοτεινός και δύστροπος, που καταφέρνει να μας εγκλωβίσει στο προσωπικό σύμπαν του μουσικού. Ενα σύμπαν μελαγχολικό σαν τον χειμώνα, λαβυρινθώδες, αλλά οικεία μελωδικό.

ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΛΑΣΙΚΗ

VIVALDI

Concerti per due violini

Carmignola, Beyer

HMC 902249

Eνα πλατύ χαμόγελο φέρνει στα χείλη η φωτεινή αυτή μουσική του Βιβάλντι: Κοντσέρτα για δύο βιολιά, τα οποία στα χέρια εξαιρετικών μουσικών όπως ο Τζουλιάνο Καρμινιόλα και η Αμαντίν Μπεγέρ δεν περιορίζονται στη δεξιοτεχνική τους διάσταση, αλλά αποκτούν απρόσμενη εκφραστικότητα. Ο συναρπαστικά έντονος διάλογος ανάμεσα στα δύο όργανα, η ακρίβεια του παιξίματος και η μουσικότητα των δύο έξοχων βιολιστών, τα ηχοχρώματα που ανακαλύπτει ο ένας και αμέσως υιοθετεί ο άλλος, όλα μοιάζουν με ατελείωτη ερωτοτροπία. Επτά χρόνια νωρίτερα, πλάι στη Βικτόρια Μούλοβα για την Archiv, ο Καμινιόλα, πάντοτε εμπνευσμένος και σπάνιας ευγένειας, ήταν πιο αθλητικός. Εδώ, με την Μπεγέρ, είναι πιο ελεύθερος, γεμάτος φαντασία.

Ν. Α. ΔΟΝΤΑΣ

ΠΑΝΚ ΡΟΚ

GREEN DAY

Revolution Radio

Respise Records

Δώδεκα χρόνια μετά το «American Idiot», οι Green Day βρίσκουν ξανά τον δρόμο της δημιουργίας προς ένα άλμπουμ, αν όχι εξίσου καλό, τουλάχιστον όμως άξιο να σταθεί δίπλα στον εμβληματικό εκείνο δίσκο. Το «Revolution Radio» έχει όλη αυτή την απολαυστική ανεμελιά που πάντα χαρακτήριζε την μπάντα από την Καλιφόρνια και ταυτόχρονα τη συνθετική σοφία μιας 25ετούς καριέρας. Οι στίχοι του Μπίλι Τζο Αρμστρονγκ ανακαλούν ξέγνοιαστα νεανικά χρόνια και ανώριμους έρωτες («Youngblood»), δίνουν σύνθημα εξέγερσης («Revolution Radio», «Outlaws») και κάνουν στοχευμένες –α λα Clash– κοινωνικές παρατηρήσεις («Somewhere Now»). Προσωπικό αγαπημένο η πανκ μπαλάντα «Troubled Times», με την ατάκα του ρεφρέν να επαναλαμβάνεται σαν σκοτεινή διαπίστωση μονότονα στο τέλος.

AΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

ΡΟΚ

NICK CAVE & THE BAD SEEDS

Skeleton tree

Bad Seed Ltd., 2016

Πόσες δεκαετίες πήρε στον Νικ Κέιβ να τραγουδήσει με αμεσότητα «Σ’ έχω ανάγκη», να βάλει σε κάποιο τραγούδι του μια τετριμμένη καθημερινή εικόνα, δίχως ν’ ακκίζεται, δίχως να κρύβει τον εαυτό του πίσω από μυθολογικές κουβέρτες, δίχως να μας απαγορεύει να δούμε τον σκελετό του; Οι στίχοι του δεν θρυμματίζονται πια από τη φιλολογία και η μουσική ακούγεται σαν ένας βόμβος που έρχεται έξω από το στούντιο. Κάθομαι και τον βλέπω σε τέσσερις διαφορετικές χρονικές στιγμές: στο βερολινέζικο δωμάτιό του το ’87, στην πρώτη αμερικανική περιοδεία του το ’89, στο εγωκεντρικό του σύμπαν στις «20.000 μέρες στη Γη», στο φετινό ντοκιμαντέρ που στοιχειώνεται από την απώλεια του γιου του. Ισως δεν έχει αλλάξει καθόλου τελικά. Ομως, τώρα μπορεί να τραγουδήσει «Σε είδα να στέκεσαι εκεί στο σούπερ μάρκετ» και αυτό αρκεί.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

NICOLAS JAAR

Sirens

Other People, 2016

Ο Nicolas Jaar χαρακτηρίστηκε «παιδί θαύμα» της ηλεκτρονικής μουσικής όταν κυκλοφόρησε τον καταπληκτικό ντεμπούτο δίσκο του «Space Is Only Noise», το 2011. Χρειάστηκαν πέντε χρόνια για να υπάρξει επίσημη δισκογραφική συνέχεια, με το «Sirens». Εχοντας περάσει αυτό το διάστημα συνεργαζόμενος με άλλους μουσικούς, κάνοντας ρεμίξ και κυκλοφορώντας μεμονωμένα κομμάτια, στο «Sirens» η τάση του να μπλέκει πολλά διαφορετικά είδη μουσικής φτάνει στο αποκορύφωμά της. Μέσα σε μόλις 41 λεπτά περνάμε από γαλήνια, ambient μουσικά τοπία, σε δυνατά, επαναλαμβανόμενα μοτίβα που πλησιάζουν την ένταση της post-punk. Παραμορφωμένα φωνητικά με πολιτικές απολήξεις έρχονται και συμπληρώνουν τη δεύτερη, πιο ώριμη και άκρως εθιστική κυκλοφορία του Αμερικανοχιλιανού παραγωγού.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΥΓΑΣ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή