Με ομαλή μετάβαση μπαίνει στη νέα εποχή η Λυρική Σκηνή

Με ομαλή μετάβαση μπαίνει στη νέα εποχή η Λυρική Σκηνή

3' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αλλαγή σκυτάλης στην Εθνική Λυρική Σκηνή έγινε χθες, ανακοινώθηκε εγκαίρως και δεν προκάλεσε αντιδράσεις. Ηταν μία ομαλή μετάβαση. Την Πέμπτη, με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λυδίας Κονιόρδου ανακοινώθηκε το όνομα του συνθέτη Γιώργου Κουμεντάκη ως νέου καλλιτεχνικού διευθυντή, ενός δημιουργού πολυδιάστατου και επιδραστικού, που απολάμβανε την εμπιστοσύνη του απερχόμενου διευθυντή κ. Μύρωνα Μιχαηλίδη. Ο Γιώργος Κουμεντάκης θα αναλάβει τα καθήκοντά του από 3 Φεβρουαρίου οπότε και λήγει η θητεία του κ. Μύρωνα Μιχαηλίδη, ο οποίος ολοκλήρωσε με επιτυχία δύο θητείες (2011-2014 και 2014-2017).

«Είχα ενεργή συμμετοχή ώς τώρα στη Λυρική με τρόπο αποδοτικό», λέει ο Γιώργος Κουμεντάκης, «Η “Φόνισσα” ήταν παραγγελία του Μύρωνα Μιχαηλίδη και ο ίδιος μου ανέθεσε την ευθύνη του καλλιτεχνικού προγραμματισμού της Εναλλακτικής Σκηνής. Δεν έχει φανεί ακόμη, αλλά έχει ήδη γίνει πολλή δουλειά. Θα έχει μια ιδιαίτερη φυσιογνωμία που θα φανεί γρήγορα». Ο χρόνος ώς τον Φεβρουάριο θα αναλωθεί κυρίως για ενημέρωση. «Σε συνέντευξη Τύπου, μετά την ενημέρωση και την ανάληψη των καθηκόντων μου, θα παρουσιάσω τους βασικούς άξονες και τη φιλοσοφία της Λυρικής», λέει ο Γιώργος Κουμεντάκης. Αναλαμβάνει σε ένα μεταίχμιο αλλαγής στέγης, ρόλου και προοπτικής. Παραλαμβάνει μια Λυρική Σκηνή, υγιή, δυναμική και δημοφιλή, καθώς στη διάρκεια της διπλής θητείας του Μύρωνα Μιχαηλίδη, η Λυρική αντιμετώπισε την κρίση με οικονομική εξυγίανση, εξορθολογισμό, εργασιακή ειρήνη, κοινωνική εξωστρέφεια και άνοιγμα του ρεπερτορίου. Την τελευταία διετία, είχαμε την ένταξη νέου ελληνικού έργου στο ρεπερτόριο (τη «Φόνισσα» του Γιώργου Κουμεντάκη με πλειάδα άξιων δημιουργών) και το επιτυχές τόλμημα να ανεβάσει η Λυρική Βάγκνερ. Ηταν σαν ένα ωστικό κύμα να οδηγούσε την ΕΛΣ από το «Ολύμπια» στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ο Γιώργος Κουμεντάκης έρχεται σε μια στιγμή ώριμη και για τον Οργανισμό και για τον ίδιον για να οδηγήσει τη Λυρική στη νέα εποχή.

Πώς θα είναι αυτή η εποχή, δύσκολο να το προδικάσει κανείς, αλλά οι κεντρικοί πυλώνες του νέου ανοίγματος περνούν μέσα από την αξιοποίηση του ελληνικού ταλέντου στο έπακρον. Χωρίς διακρίσεις. «Η βασική κατεύθυνση θα είναι η σύγχρονη ελληνική δημιουργία σε όλο της το εύρος χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες», λέει ο Γιώργος Κουμεντάκης, που έχει ήδη ετοιμάσει τους άξονες της Εναλλακτικής Σκηνής πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία. Αλλά και στην Κεντρική Σκηνή, έμφαση θα δοθεί στο ελληνικό ταλέντο. «Εχουμε καταπληκτικούς δημιουργούς εντός και εκτός Ελλάδος. Συνθέτες, μουσικούς και μονωδούς… Τα ταλέντα που έχουμε σε όλον τον κόσμο θα είναι συμπαραστάτες στην προσπάθειά μας. Αυτοί θα είναι μπροστά. Εγώ θα είμαι από πίσω».

Ο Γιώργος Κουμεντάκης θεωρεί τιμή που η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου (με την οποία μιλούν «την ίδια γλώσσα») τον εμπιστεύθηκε «σε αυτό το μεταίχμιο, το τεράστιο άλμα της μεταστέγασης, ένα συναρπαστικό εγχείρημα. Η Λυρική θα έχει μια πολύ σοβαρή ανταπόκριση σε αυτό το στοίχημα», λέει, «και προσωπικά θα φροντίσω ώστε να αξιοποιηθούν δεόντως όλες οι δυνατότητες του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος και πάντα υπέρ του Ελληνα πολίτη». Ο Γιώργος Κουμεντάκης δουλεύει εδώ και καιρό με τη στενή ομάδα του, τον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Ευκλείδη (που υπέγραψε και τη «Φόνισσα») και τη Στέλλα Αγγελέτου (ειδική σε θέματα πολιτιστικής διαχείρισης), ενώ τώρα συγκροτείται η ομάδα που θα πλαισιώσει τον νέο διευθυντή. «Πιστέψτε με και το λέω χωρίς μετριοφροσύνη», λέει ο Γιώργος Κουμεντάκης. «Είναι όλοι καλύτεροι από μένα. Ο καθένας κορυφαίος στον τομέα του. Δεν πιστεύω στου ενός ανδρός ισχύ».

Γνωστός στο πανελλήνιο από τη συνεργασία του με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου στην τελετή έναρξης και λήξης για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, ο Γιώργος Κουμεντάκης έχει μια μακρά, πυκνή πορεία στη μουσική και στο θέατρο, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Αυτόφωτος δημιουργός, στηρίζεται και αντλεί από το ταλέντο που τον περιβάλλει. Η ανάληψη θέσης ευθύνης σε έναν Οργανισμό όπως η Λυρική, έρχεται ως επιστέγασμα μιας αθόρυβης πορείας ουσίας και προσφοράς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή