Η… Airbnb της κλασικής μουσικής

Η… Airbnb της κλασικής μουσικής

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λατρεύετε την κλασική, αλλά σας αποθαρρύνει η κοσμοσυρροή στις μεγάλες συναυλιακές αίθουσες; Είστε ένας νέος σολίστ που επιδιώκει να διευρύνει το ακροατήριό του; Στο σχετικά σύντομο διάστημα λειτουργίας του, το Groupmuse, γνωστό και ως «Airbnb της κλασικής μουσικής», έχει επιτρέψει σε περίπου 1.500 επαγγελματίες και σπουδαστές μουσικούς να διοργανώσουν κοντσέρτα στα σπίτια πρόθυμων φιλόμουσων, κερδίζοντας τουλάχιστον 50 δολάρια τη βραδιά (στην πραγματικότητα, η μέση αμοιβή είναι γύρω στα 130 δολάρια και μπορεί να φτάσει τα 500, ανάλογα με τις δωρεές του κοινού). Το ποσό είναι μικρό, αλλά διόλου ευκαταφρόνητο για τους νεαρούς μουσικούς, που συχνά δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν τα προς το ζην.

Δεν πρόκειται ακριβώς για «καινοτομία» αφού, όπως καθιστά σαφές το όνομά τους, τα έργα μουσικής δωματίου του 18ου και του 19ου αιώνα συχνά παρουσιάζονταν στα αστικά σαλόνια. Για τα δεδομένα της εποχής μας, όμως, το Groupmuse είναι μοναδικό. Η εταιρεία, που ξεκίνησε από τη Βοστώνη και προς το παρόν δραστηριοποιείται μόνο εντός των αμερικανικών συνόρων, περνάει κάθε υποψήφιο από μια σύντομη «οντισιόν» εξασφαλίζοντας ότι μπορεί πράγματι να προσφέρει όσα υπόσχεται. Στη συνέχεια, τον φέρνει σε επαφή με ανθρώπους οι οποίοι επιθυμούν να φιλοξενήσουν συναυλίες διάρκειας 50 λεπτών στο σαλόνι, την αυλή ή κάποιον άλλο χώρο της ιδιοκτησίας τους (ανεξαρτήτως εμβαδού, αφού μοναδική προϋπόθεση είναι οι ιδιοκτήτες να διαθέτουν τέσσερις καρέκλες και ο αριθμός των μουσικών είναι ανάλογος του αριθμού των θεατών). Παράλληλα, οι επίδοξοι ακροατές ενημερώνονται για τις επερχόμενες εκδηλώσεις μέσω Διαδικτύου και καλούνται να προαγοράσουν τα εισιτήριά τους ή να πληρώσουν τρία δολάρια για την κράτηση της θέσης τους.

Οι υποστηρικτές του Groupmuse, ή αλλιώς Supermusers, δικαιούνται εισιτήρια σε μειωμένες τιμές και τη δυνατότητα να κρατήσουν θέσεις δωρεάν. Παραδόξως, ο Sam Bodkin, ιδρυτής αυτού του επιτυχημένου startup, δεν είναι μουσικός αλλά κάποιος που έτυχε να παραστεί σε ένα «αυτοδιοργανωμένο» κοντσέρτο στο σπίτι του πιανίστα Christian Budu το 2010, όταν ήταν 19 ετών. Από τον Ιανουάριο του 2013 μέχρι σήμερα, η πλατφόρμα του έχει συμβάλει στη διοργάνωση πάνω από δύο χιλιάδων συναυλιών σε 20 πόλεις. «Καλύπτουμε βαθιές ανάγκες που θεωρώ ότι αγνοεί η παρούσα πολιτισμική συγκυρία. Την ανάγκη για ομορφιά, την ανάγκη για ουσία», δήλωσε πρόσφατα στο περιοδικό Forbes. Και συγχρόνως «την ανάγκη για επαφή, για μία κοινότητα, την ανάγκη να βρίσκεσαι κοντά σε ζεστά σώματα στον πραγματικό χώρο και χρόνο, μακριά από τις οθόνες». Φυσικά, στόχος της εταιρείας δεν είναι η κατάργηση των συμβατικών κοντσέρτων (αντίθετα, κατά καιρούς συνδιοργανώνει εκδηλώσεις σε συμβατικούς χώρους), αλλά να στηρίξει σολίστ και σύνολα που κάνουν τα πρώτα τους βήματα σε έναν «δύσκολο» χώρο, και επιπλέον να συμβάλει στην εξοικείωση των νεότερων γενιών με ένα μουσικό είδος, το οποίο δεν είναι ακριβώς «στη μόδα», διαμορφώνοντας έτσι τους μουσικόφιλους του μέλλοντος.

Για τους θεατές, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι κάτω των 30 ετών (οι λεγόμενοι millennials), το Groupmuse συνιστά μία δίοδο προς τον εν πολλοίς άγνωστο κόσμο της κλασικής μουσικής, αλλά χωρίς την επισημότητα και το κόστος μιας μεγάλης αίθουσας. Σε αυτές της μικρής κλίμακας συναυλίες, το κοινό συχνά κάθεται στο πάτωμα σε απόσταση αναπνοής από τους μουσικούς, το κρασί και η μπίρα ρέουν άφθονα, οι γραβάτες σπανίζουν και κανένας δεν αγριοκοιτάζει όσους τολμούν να επευφημήσουν την ορχήστρα με σφυρίγματα.

​​Περισσότερες πληροφορίες στο www.groupmuse.com.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή