ΡΑΠ
KENDRICK LAMAR
DAMN.
Interscope
Δύο χρόνια πριν, σε μια εποχή που στις ΗΠΑ το κίνημα «Black Lives Matter» βρισκόταν στο αποκορύφωμά του, ο Kendrick Lamar έβγαλε τον δεύτερο δίσκο του, «To Pimp A Butterfly», που έμοιαζε σαν ηχητικό αποτύπωμα της έντονης ατμόσφαιρας. Το «DAMN.», ενώ βρίσκεται σε θεματική συνέχεια στιχουργικά, απομακρύνεται από τις επιθετικές μελωδίες του προηγούμενου δίσκου, που βρισκόταν πιο κοντά στην τζαζ, και φτιάχνει μια ατμόσφαιρα που θυμίζει σόουλ της δεκαετίας του ’70. Κάθε ένας από τους σπουδαίους συνεργάτες του αφήνει το στίγμα του, και στα guest φωνητικά συναντούμε τη Rihanna και τους U2. Ολα αυτά ο Lamar τα δένει σε ένα αρμονικό σύνολο και αποδεικνύει για άλλη μία φορά γιατί θεωρείται από τις κορυφαίες παρουσίες της μαύρης μουσικής αυτήν τη στιγμή.
ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΜΠΟYΓΑΣ
ΠΟΠ
SLOWDIVE
Slowdive
Dead Oceans
Οι θρύλοι της shoegaze επιστρέφουν με το πρώτο τους άλμπουμ εδώ και 22 χρόνια. Μια μεγάλη επιστροφή στη δισκογραφία, για την οποία είχαμε προϊδεαστεί όταν οι Slowdive από το 2014 είχαν επανεμφανιστεί για συναυλίες σε φεστιβάλ. Η επιδραστική μπάντα από τη Βρετανία, στον τέταρτο μόλις δίσκο –έχουν προηγηθεί οι «Just for a Day» (1991), «Souvlaki» (1993) και «Pygmalion» (1995), όλοι τους εξαιρετικοί–, επιδεικνύει για ακόμη μία φορά τις συνθετικές της αρετές. Μακρόσυρτες κιθάρες, απλανής ηλεκτρισμός και συναισθηματικά ανδρικά και γυναικεία φωνητικά εναρμονίζονται ιδανικά. Μια ωδή στη νοσταλγία, υπό μια νέα σκοπιά. Ακριβείς μελωδίες, πτυχές της ambient και της post-punk και μια καταβύθιση σε μια πυκνή ονειρική ατμόσφαιρα, με στίχους όπως: «Lying in a bed of greed, you know I had the strangest dream».
ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
SAINT-SANS
Cello Concerto no 1 etc
Bertrand, Gaffigan
Harmonia Mundi, HMM 902210
Το ιδιαίτερα δημοφιλές πρώτο Κοντσέρτο για βιολοντσέλο του Σεν-Σανς επιστρέφει στο προσκήνιο χάρη στη νέα ηχογράφησή του από την Εμανουέλ Μπερτράν. Η σύγχρονη οπτική της αφαιρεί τον υπέρμετρο συναισθηματισμό, ο οποίος συνοδεύει, συνήθως, αυτή τη μουσική. Η καθαρότητα του παιξίματος και η δεξιοτεχνική άνεσή της φωτίζουν διαφορετικές πτυχές της μουσικής χάρη και στην υποδειγματική συνεργασία με τη Συμφωνική της Λουκέρνης υπό τον Τζέιμς Γκάφιγκαν. Μαζί με τον σύζυγό της, πιανίστα Πασκάλ Αμογέλ, η Μπερτράν ερμηνεύει επίσης τη δεύτερη Σονάτα για τσέλο του ίδιου συνθέτη και σε παγκόσμια πρώτη τα δύο μέρη που έχουν διασωθεί από την τρίτη. Μουσική από το λυκόφως του ρομαντισμού, φωτισμένη χωρίς φίλτρα.
Ν. Α. ΔΟΝΤΑΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ
JULIA HOLTER
In the Same Room
Art Pop
2017
Με διάθεση οπισθοχώρησης, η Julia Holter ηχογραφεί ζωντανά έντεκα παλαιότερα τραγούδια της και όλα ακούγονται ξύλινα, κρουστά, λες και έχουν ηχογραφηθεί σ’ ένα ξύλινο δωμάτιο, λες και είμαστε παρόντες σ’ εκείνο το δωμάτιο. Αυτό ήθελε άλλωστε: να βάλει δίπλα δίπλα κομμάτια από τους δύο τελευταίους της δίσκους –«Loud City Song» (2013) και «Have You in My Wilderness» (2015)– προσφέροντάς τους τη χαρά που νιώθουν κάποιοι φίλοι καθώς περπατούν σ’ ένα δάσος, στην πόλη ή στις ερημιές, ύστερα από καιρό. Ή πάνω στη στέγη, ψάχνοντας την Μπέτσι, για τρίτη φορά.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ
INDIE ROCK
JAPANDROIDS
Near to the Wild Heart of Life
Anrti-
Ακούς τη φωνή –αλλά και την «απλή» κιθάρα– του Brian King και νομίζεις ότι θέλει να δώσει την καλύτερή του ερμηνεία. Ακούς τα ντραμς και αναρωτιέσαι με ποιον τρόπο ηχούν έτσι, φρενιτιωδώς, μέσα από τα μαγικά χέρια του David Prowse. Οι δυο τους είναι οι Καναδοί, από το Βανκούβερ, Japandroinds και στις αρχές του χρόνου μάς χάρισαν το «Near to the Wild Heart of Life», ένα άλμπουμ φτιαγμένο από τα πιο «εύκολα» υλικά: κιθάρα, ντραμς και φωνή. Υλικά που δείχνουν ότι με το λίγο δημιουργείς το πολύ, με το χιούμορ, τη σαρκαστική μελαγχολία και τους απλούς, αν και σκοτεινούς, στίχους καθιστάς οκτώ κομμάτια μια συστηματική αποδόμηση της αγάπης, της ζωής και της ευτυχίας. Χαρίζοντάς μας τις έννοιες από την αρχή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑΚΗΣ