Φονικές ιστορίες στο Ηρώδειο

Φονικές ιστορίες στο Ηρώδειο

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενας σατανικός κουρέας δολοφονεί τους «πελάτες» του, ενώ η σύντροφός του σερβίρει στους ανυποψίαστους Λονδρέζους πίτες με κρέας απροσδιορίστου προελεύσεως. Η κωμικοτραγική ιστορία, που γοήτευσε τη Βικτωριανή Αγγλία (η ανυπόστατη φήμη ότι ο Σουίνι Τοντ ήταν υπαρκτό πρόσωπο «άντεξε» πάνω από 150 χρόνια) και έφερε την επανάσταση στο Μπρόντγουεϊ χάρη στην πρωτοποριακή μουσικοθεατρική εκδοχή του Στίβεν Σόντχαϊμ (1979), στις μέρες μας τείνει να ταυτίζεται με την κινηματογραφική μεταφορά του Τιμ Μπάρτον. Ομως όσο ψυχαγωγικό κι αν είναι το δίδυμο των Τζόνι Ντεπ και Ελενα Μπόναμ Κάρτερ στους ρόλους του κουρέα της Φλιτ Στριτ και της κ. Lovett, η ταινία ήταν αδύνατον να ενσωματώσει ακέραια τη μουσική του σπουδαίου Αμερικανού συνθέτη. Αντίθετα, η νέα παραγωγή της Καμεράτα και του Φεστιβάλ Αθηνών, που παρουσιάζεται μεθαύριο στο Ηρώδειο, φιλοδοξεί να φέρει τη μουσική ξανά στο προσκήνιο και γι’ αυτόν τον λόγο ο Γιώργος Πέτρου ανέλαβε, εκτός από τη σκηνοθεσία και τη μουσική διεύθυνση, την απόδοση ολόκληρου του μιούζικαλ στα ελληνικά.

«Το 85% του έργου είναι μουσική και η δράση εξελίσσεται στη διάρκεια της μουσικής. Δεν είχε λοιπόν νόημα να μεταφραστεί μόνο η πρόζα», λέει στην «Κ» ο αρχιμουσικός και διευθυντής της ορχήστρας, διευκρινίζοντας ότι επιστράτευσε «όλες του τις μουσικές γνώσεις» για να φέρει εις πέρας ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα, μένοντας πιστός στο νόημα των στίχων και διατηρώντας την ομοιοκαταληξία. «Πρόκειται για ένα από τα αριστουργήματα του σύγχρονου μουσικού θεάτρου, το οποίο αποτέλεσε ρηξικεύλευθη πρόταση για το Μπρόντγουεϊ», συνεχίζει. Παρότι η εποχή «απαιτούσε» από τα μιούζικαλ να εναρμονίζονται με ένα καθαρά αμερικανικό ιδίωμα, ο Σόντχαϊμ τόλμησε να παρουσιάσει ένα έργο με έντονες επιρροές από τη συμφωνική μουσική, που θυμίζει περισσότερο όπερα ή οπερέτα. «Υποβάλλει τον θεατή σε ένα συμφωνικό μεγαλείο, θυμίζοντας άλλοτε Ραβέλ και άλλοτε από τον Προκόφιεφ, και γι’ αυτό είναι νούμερο ένα στις προτιμήσεις των οπερατικών σκηνών».

Το μαύρο χιούμορ εναλλάσσεται με τη συγκίνηση σε μια ιστορία που καταπιάνεται με τις πιο σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης, χωρίς να παραλείπει να αποδώσει ευθύνες στην κοινωνία. Ο βαρύτονος Χάρης Ανδριανός και η ηθοποιός Νάντια Κοντογεώργη υποδύονται τους δύο πρωταγωνιστές, που πίσω από τις τερατώδεις μάσκες τους είναι δύο βαθιά αδικημένοι άνθρωποι αποφασισμένοι να εκδικηθούν για τις συμφορές τους. Αν και στην αρχική εκδοχή της δεκαετίας του 1840 ο κουρέας της οδού Φλιτ είναι κατά βάση μία δαιμονική καρικατούρα (με αναφορές σε υπαρκτές φήμες σχετικά με την προέλευση του κρέατος, που έβαζαν στις πίτες τους οι φούρνοι της εποχής), το 1973 ο θεατρικός συγγραφέας Κρίστοφερ Μποντ του έδωσε πρώτη φορά ανθρώπινο πρόσωπο και έτσι τον γνώρισαν οι σύγχρονοι θεατές.

​​Ο «Sweeney Todd» κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 29/7 στο Ηρώδειο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή