Πυκνότητα και ποιότητα στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Πυκνότητα και ποιότητα στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

4' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα πρόγραμμα συγκρατημένο σε μέγεθος αλλά διανθισμένο με ενδιαφέρουσες επιλογές παρουσίασε το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Με διάθεση αυτοκριτικής, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στάθηκε στη μείωση του αριθμού των παραστάσεων από 127 πέρυσι σε 87 φέτος για λόγους οικονομικούς και διαχειριστικούς. «Η εμπειρία τού προηγούμενου χρόνου και η κριτική μάς βοήθησε να οργανώσουμε πιο σωστά τη διάχυση των παραστάσεων στους χώρους», σημείωσε, οι οποίοι και αποκτούν μια πιο σταθερή ταυτότητα.

Ετσι, με εξαίρεση την εμφάνιση του Στινγκ και των Calexico που αποτελούν τα μεγάλα ονόματα του φεστιβάλ που θα τραβήξουν το ευρύτερο κοινό, το Ηρώδειο αποκτά σταδιακά έναν κλασικό προσανατολισμό με τη βοήθεια του Κώστα Πηλαβάκη που έχει αναλάβει τον τομέα της μουσικής.

Τις παραστάσεις θα ανοίξει και θα κλείσει η ΕΛΣ με το «Ναμπούκο» και την «Κάρμεν», η ΚΟΑ ανανέωσε το ραντεβού της με την πιανίστα Μάρτα Αργκεριχ, ενώ παρουσία θα έχουν η ΚΟΘ, η ορχήστρα της ΕΡΤ, η Φιλαρμόνια Αθηνών και βέβαια η Καμεράτα, που θα συμπράξει με τον τενόρο Γιόζεφ Καλέγια. Εργα σπουδαίων συνθετών θα παρουσιάσουν συμφωνικές ορχήστρες από το Λονδίνο και τη Μόσχα, ο βιολονίστας Νάιτζελ Κένεντι θα ερμηνεύσει Μπαχ και Γκέρσουιν, ο Μπιλ Μάρεϊ με τον τσελίστα Γιαν Βόγκλερ δημιουργούν μια παράσταση με μουσική και λογοτεχνία. Μεταξύ άλλων, θα εμφανιστούν η Νάνα Μούσχουρη, η Ελευθερία Αρβανιτάκη και θα πραγματοποιηθεί αφιέρωμα στον Λευτέρη Παπαδόπουλο.

Πυκνότητα και ποιότητα στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου-1

Ο Στινγκ έρχεται στο Ηρώδειο, για μια μεγάλη συναυλία.

Λούλα Αναγνωστάκη

Στην Πειραιώς 260 θα πραγματοποιηθεί, μεταξύ άλλων, αφιέρωμα στη Λούλα Αναγνωστάκη με παραστάσεις της Ρούλας Πατεράκη και του Γιάννη Μόσχου, έκθεση και ημερίδα για το έργο της. Ενδεικτικά, ο Κωνσταντίνος Ρήγος και η Ελενα Πέγκα θα παρουσιάσουν την παράσταση «Πορνοστάρ – Η αόρατη βιομηχανία του σεξ», οι Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης το «Ελλάς Μονάχου», η Αντζελα Μπρούσκου τον «Αγγελο Εξολοθρευτή», ο Θωμάς Μοσχόπουλος το «Φάρεναιτ 451» και η ομάδα Violet Louise τις «Παράξενες ιστορίες» του Εντγκαρ Αλαν Πόε. Ο εικαστικός Παντελής Μάκκας θα παρουσιάσει στην Πειραιώς την «Αντιστολή», μια βίντεο εγκατάσταση που θα αναπαριστά τον φόνο του Αλέξη Γρηγορόπουλου, με 60 περφόρμερ.

Διεθνείς παραγωγές

Ο καταξιωμένος Φλαμανδός σκηνοθέτης Ιβο βαν Χόφεν θα παρουσιάσει το έργο του «Μετά την πρόβα/Περσόνα» μεταφέροντας στη σκηνή δύο ταινίες του Ινγκμαρ Μπέργκμαν, ενώ ο αγαπημένος του ελληνικού κοινού Γάλλος Ζουλιέν Γκοσλέν το «1993», μια κριτική για το αφήγημα της «ενωμένης Ευρώπης». Ο Πολωνός Κριστόφ Βαρλικόφσκι θα παρουσιάσει τη νέα του δουλειά «We are leaving», ενώ ο Τιμοφέι Κουλιάμπιν, που περιγράφεται ως ανερχόμενο αστέρι του ρωσικού θεάτρου, θα ανεβάσει στην Πειραιώς τις «Τρεις αδελφές» του Τσέχωφ στη νοηματική γλώσσα.

Παρούσα στο Φεστιβάλ θα είναι και η βραβευμένη με τον Χρυσό Λέοντα της Μπιενάλε Βενετίας, χορογράφος Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας που πέρυσι παρουσίασε τις «Βάκχες», ενώ φέτος θα δείξει στο ελληνικό κοινό την περφόρμανς «Of ivory and flesh – statues also suffer». Στον τομέα του χορού το κοινό θα δει επίσης τη δουλειά του Γιάννη Μανταφούνη «Sing the positions», το «Rage park» σε σύνθεση Σταύρου Γασπαράτου, τη δουλειά του Γάλλου Μπορίς Σαρμάτζ για την κίνηση με τους χορευτές, ενηλίκους και παιδιά, σε ρόλο μηχανής και γραναζιών και την παράσταση των Jukstapoz «The Art of Dying», εμπνευσμένη από το τρίπτυχο «Ο κήπος των επίγειων ηδονών» του Μπος.

Φέτος, στο πλαίσιο της δράσης «Ανοιγμα στην πόλη» το Φεστιβάλ θα αξιοποιήσει χώρους του Ωδείου Αθηνών και την αυλή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τράπεζας για συναυλίες κλασικής μουσικής και τζαζ, ενώ για δεύτερη χρονιά συνεργάζεται με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά για παραστάσεις στην Ιχθυόσκαλα του Κερατσινίου, στην πλατεία Κοραή και στο λιμάνι.

Πυκνότητα και ποιότητα στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου-2

Και οι Calexico στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου.

Το πλεόνασμα των 700.000 ευρώ και οι θέσεις μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ

Με εξοικονόμηση πόρων, επιστροφές ΦΠΑ και αλλαγές στην τιμολογιακή του πολιτική, το Φεστιβάλ κατόρθωσε να έχει στα ταμεία του ένα διόλου ευκαταφρόνητο, για την εποχή μας, πλεόνασμα της τάξεως των περίπου 700.000 ευρώ που σχεδιάζεται να αξιοποιηθεί στην ενίσχυση υποδομών του οργανισμού. Τις ελπίδες του για δημιουργία εσόδων βασίζει το Φεστιβάλ και στο νεοσύστατο τμήμα χορηγιών του φορέα.

Για «απογαλακτισμό» του από το ΥΠΠΟ μίλησε ο αντιπρόεδρος του Φεστιβάλ Αθηνών Πέτρος Σταυριανός. «Δεν είναι λογικό καλλιτεχνικοί θεσμοί να στηρίζονται αποκλειστικά στην κρατική χρηματοδότηση. Πρέπει να αυτονομηθεί το Φεστιβάλ, όπως και το Εθνικό και η Λυρική, πρέπει να μπορούν να έχουν έσοδα και να τα διαχειρίζονται», σημείωσε ο κ. Σταυριανός, ο οποίος τόνισε ότι μακροπρόθεσμα πρέπει να αλλάξουν «η οργανωτική δομή και το νομοθετικό πλαίσιο αυτών των οργανισμών για να μπορούν να δημιουργούν σημαντικό καλλιτεχνικό έργο και να προσλαμβάνουν τους αξιότερους».

Το οργανόγραμμα και ο εσωτερικός κανονισμός του Φεστιβάλ έχουν ολοκληρωθεί και ο οργανισμός είναι έτοιμος να προκηρύξει τις θέσεις μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, σημείωσε ο αντιπρόεδρος του φορέα, με βάση τις προδιαγραφές που θέτει το συμβούλιο.

Μέσα στον σχεδιασμό του οργανισμού βρίσκεται και η εύρεση μόνιμης στέγης των διοικητικών υπηρεσιών του Φεστιβάλ με ευνοϊκότερους όρους και γι’ αυτό έχουν γίνει ορισμένες πρώτες επαφές με φορείς της κυβέρνησης που έχουν κτιριακό απόθεμα, όπως το υπουργείο Εργασίας. Προγραμματίζονται επίσης έργα ηλεκτροδότησης του Ηρωδείου και αναβάθμισης των χώρων υγιεινής, αναβάθμιση της ιστοσελίδας και δημιουργία εφαρμογών, ενώ μακροπρόθεσμα επιθυμία του φορέα είναι η απόκτηση εξελιγμένου ηχητικού και ηλεκτρολογικού εξοπλισμού που θα μειώσει τα έξοδα ενοικίασής του όπως γίνεται κάθε καλοκαίρι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή