Οι… δαίμονες των εγχόρδων παντρεύουν Iron Maiden και Γωγώ Τσαμπά

Οι… δαίμονες των εγχόρδων παντρεύουν Iron Maiden και Γωγώ Τσαμπά

3' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα αδέρφια Μπουντούνη, ο Κωνσταντίνος και η Λυδία, οι γνωστοί εδώ και τέσσερα χρόνια String Demons, που παντρεύουν με ταλέντο αλλά και χιούμορ την κλασική μουσική με το χέβι μέταλ, την ποπ, το ρεμπέτικο και το παραδοσιακό τραγούδι, στον τρίτο δίσκο τους μοιάζουν πιο αποενοχοποιημένα.

Με αρκετά δικά τους κομμάτια, ανάμεσα στις διασκευές άλλων, γράφουν επιπλέον στίχους και τραγουδούν. Συνδυάζουν τους Αbba με ποντιακή σούστα, βάζουν beat στον Βιβάλντι, στέλνουν τη Lady Gaga σε νησιώτικο γλέντι, παντρεύουν τον Μπετόβεν με ένα αϊβαλιώτικο ζεϊμπέκικο. «Ο τρίτος μας δίσκος είναι ένα βήμα πιο μπροστά. Καθρεφτίζει αυτό που είμαστε τώρα», λέει στην «Κ» η βιολονίστρια Λυδία Μπουντούνη, ενώ ο βιολοντσελίστας Κωνσταντίνος συμπληρώνει πως, ηχογραφώντας στο στούντιο με τον Δημήτρη Ντούλια, αφέθηκαν περισσότερο από κάθε άλλη φορά. «Θέλαμε ένα πιο άμεσο αποτέλεσμα, σαν να παίζονται δίπλα στον ακροατή».

Με αγγλόφωνους στίχους και παρλάτες, στo άλμπουμ «Rise of Strings» (Μinos – EMI, Universal) είναι φανερό ότι οι «Δαίμονες των Εγχόρδων» έχουν στόχο και τη διεθνή αγορά. Εξηγούν, άλλωστε, πως, όταν παίζουν στο εξωτερικό κομμάτια που έχουν ποντιακή σούστα, ένα πιο λαϊκό ή ένα δικό τους μοτίβο, «το κοινό πάντα ενδιαφέρεται περισσότερο. Οταν παίζουμε στη Γερμανία ή την Ιταλία, όπου το βιολοντσέλο και το βιολί είναι ανάμεσα στα αγαπημένα τους μουσικά όργανα, μας λένε συχνά ότι ακούν έναν καινούργιο ήχο, που τους είναι ταυτόχρονα οικείος».

Στο νέο άλμπουμ, η σύνδεση των μουσικών ειδών είναι τολμηρότερη απ’ ό,τι στα προηγούμενα. «Τα κομμάτια μας περιέχουν ετερόκλητα στοιχεία, αλλά στηρίζονται στην κλασική μουσική». Υπάρχει κάθε φορά κάποιο σημείο όπου αποφασίζουν ότι δεν χωρά περισσότερο «πείραγμα»; «Πάμε όπου μας πάει το παίξιμο», εξηγεί ο Κωνσταντίνος, τονίζοντας πως στις πρόβες πέφτουν πάντα πολλές ιδέες, ανάμεσα σε πολλούς καβγάδες. «Δεν μπορώ να περιγράψω με λόγια αυτό που μας συμβαίνει εκείνη τη στιγμή, λίγο πριν τελειώσουμε ένα κομμάτι και λέμε “ώς εδώ”. Είναι μείγμα ενστίκτου, εμπειρίας, αλλά και της διάθεσης που δείχνει το κοινό». «Το όριό μας είναι το αυτί μας», προσθέτει η Λυδία. «Δεν θα κάνουμε ποτέ κάτι που δεν μας αρέσει. Θέλουμε, επίσης, τεχνικά να είμαστε άρτιοι».

Σε μια κοινωνία που πετάει τη σκούφια της για παρεξηγήσεις, δεν γλίτωσαν ούτε οι String Demons. Από το 2014 έχουν ακούσει πολλά. «Κάποιοι είπαν ότι “το γυρίσαμε” για να αρέσουμε στον κόσμο. Ομως, αυτά που κάνουμε χρειάζονται πολλές ώρες εργασίας και πρόβας. Οσοι μας βλέπουν στη σκηνή, καταλαβαίνουν», συμφωνούν, παρατηρώντας ότι «σ’ αυτή τη χώρα πάντα παρεξηγείσαι. Αρνητική κριτική δεν έχουμε λάβει μόνο από τον κλασικό χώρο. Για τα “Καγκέλια”, μας έλεγαν “με τέτοια διαδρομή και σπουδές, παίζετε σκυλάδικα;” Ομως και οι μουσικοί της παράδοσης μας έλεγαν “πώς τολμάτε και πιάνετε με τέτοια αναίδεια ένα παραδοσιακό κομμάτι;”. Μέχρι που πρόσφατα κατηγορηθήκαμε ότι μπλέξαμε σε σκοτεινούς δρόμους, επειδή στο εξώφυλλο του νέου δίσκου φωτογραφηθήκαμε κάνοντας το σήμα της χέβι μεταλ. Θέλαμε απλώς να δείξουμε ότι είμαστε πωρωμένοι με τη μουσική, με μια διάθεση να ελαφρύνουμε τα πράγματα».

Και άλλες συζητήσεις…

Στο Half Note, όπου θα εμφανιστούν και στις 15 του μηνός (μαζί τους θα ναι η Αρετή Κετιμέ), ένας νέος μουσικός συνδυασμός ίσως προκαλέσει κι άλλες συζητήσεις. Δεν αποκαλύπτουν περισσότερα, παρά μόνο ότι ενώνει δύο διαφορετικούς κόσμους: ο ένας είναι της όπερας. Στον καινούργιο τους δίσκο έχουν το εξάλεπτο «Domino», που αναστατώνει όσους δεν κατανοούν πώς συναντώνται το «The Number of the Beast» των Iron Maiden με το εγκώμιο της Μεγάλης Παρασκευής «Η ζωή εν τάφω». Υπάρχει επίσης το «Rise of Strings», μια βυζαντινή μελωδία με μια ροκ ρυθμολογία και στίχους στα αρχαία ελληνικά: «Για εμάς όλα αυτά είναι η μουσική».

Ως παιδιά μουσικών, του κιθαριστικού ζεύγους Βαγγέλη Μπουντούνη και Μάρως Ραζή, μεγάλωσαν με την κλασική, αλλά αγάπησαν εξίσου τα λαϊκά, τα ρεμπέτικα, το ροκ και το χέβι μέταλ. Τους ρωτώ αν έχουν σκεφτεί ένα πιο απαιτητικό βήμα που θα τους δικαιώσει, όταν θα έχει περάσει πια η έκπληξη που προκαλούν στο κοινό: «Με τον χρόνο αλλάζουμε ως άνθρωποι, όπως αλλάζει ο τρόπος που σκεφτόμαστε και παίζουμε. Κάποτε δεν συζητούσαμε καν τον στίχο», λέει η Λυδία. «Είμαστε μια μπάντα που εξελίσσεται», προσθέτει ο βιολοντσελίστας.

«Εκατό κιθάρες»

Στις 21 Απριλίου, συμμετέχουν στη συναυλία του Βαγγέλη Μπουντούνη με τις «Εκατό Κιθάρες» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ γράφουν πυρετωδώς μουσική για την παράσταση του Ηλία Καρελλά «Ορνιθες – Ο Καραγκιόζης στη χώρα των πουλιών», που θα παρουσιαστεί στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο Summer Nostos Festival (17 έως 20 Ιουνίου). Ενα θέαμα με γιγαντιαίες φιγούρες του Καρελλά, στο οποίο συμμετέχουν ο Χρήστος Θηβαίος και η Τζώρτζια Κεφαλά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή