Βασιλική Οπερα για όλους, όχι μόνο για μία μικρή ελίτ

Βασιλική Οπερα για όλους, όχι μόνο για μία μικρή ελίτ

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάπως ακριβά στοίχισε στη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου η προσπάθεια να αποδείξει ότι οι παραγωγές της δεν απευθύνονται αποκλειστικά σε μία μικρή ελίτ της βρετανικής κοινωνίας. Τουλάχιστον, όμως, το κόστος της ανακαίνισης της εμβληματικής της στέγης, το οποίο ξεπέρασε τα 57 εκατ. ευρώ, καλύφθηκε εξ ολοκλήρου με χορηγίες.

Με μία ανασχεδιασμένη συναυλιακή αίθουσα (το μικροσκοπικό Linbury Theatre), μεγαλύτερους υπαίθριους χώρους, ανακαινισμένο εστιατόριο, νέο καφέ και βελτιωμένο πωλητήριο, το κτίριο είναι πλέον έτοιμο να φιλοξενήσει τις εκδηλώσεις του ανανεωμένου προγράμματος, που αρχίζει σήμερα και περιλαμβάνει θεάματα και δρώμενα για όλες τις ηλικίες. Ορισμένες από τις επερχόμενες παραστάσεις θα είναι δωρεάν ή θα έχουν πολύ χαμηλό εισιτήριο, ενώ άλλες έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να προσελκύσουν οικογένειες και το νεότερο κοινό.

«Ελπίζω ειλικρινά ότι στο πέρασμα του χρόνου, ο κόσμος θα πάψει να αντιλαμβάνεται αυτό τον οργανισμό και τις παραστάσεις μας ως ελιτίστικες», δήλωσε στον Guardian ο πρόεδρος του Royal Opera House, Αλεξ Μπερντ. Από το πρόγραμμα της νέας καλλιτεχνικής σεζόν ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων, η Βερενίκη του Χέντελ στην πρώτη της παρουσίαση στη φημισμένη σκηνή του Covent Garden μετά σχεδόν τρεις αιώνες, ο κύκλος τραγουδιών «Τhe Diary of One Who Disappeared» του Λέος Γιάνατσεκ που μεταφέρεται στη σκηνή υπό την επιμέλεια του καταξιωμένου Βέλγου σκηνοθέτη Ιβο βαν Χόβε, αλλά και μία χορευτική, εναλλακτική εκδοχή της ιστορίας του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Το καλοκαίρι του 2019 θα πραγματοποιηθεί το πρώτο Φεστιβάλ Νέων Ταλέντων, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει τόπο συνάντησης για τις σημαντικότερες σχολές και νεανικούς θιάσους ανά τον κόσμο. Κατασκευασμένη αρχικά το 1732, η στέγη της Βασιλικής Οπερας και του Βασιλικού Μπαλέτου καταστράφηκε ολοσχερώς από τις πυρκαγιές του 1808 και του 1856. Ουσιαστικά, από το κτίριο του 1858 σώζονται ώς σήμερα μόνο η χαρακτηριστική πρόσοψη, το φουαγιέ και η κεντρική συναυλιακή αίθουσα, ενώ οι υπόλοιποι χώροι κατασκευάστηκαν σταδιακά από τη δεκαετία του ’80 και έπειτα.

Η τελευταία ανακαίνιση, που είχε τον φιλόδοξο τίτλο «The OpenUp Project», υλοποιήθηκε σε διάστημα τριών χρόνων υπό την επίβλεψη του αρχιτεκτονικού γραφείου Stanton Williams, χωρίς ωστόσο να διαταραχθεί το πρόγραμμα παραστάσεων – για την ακρίβεια, σχεδόν 1.000 παραγωγές παρουσιάστηκαν στη διάρκεια των εργασιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή