«Νεφέλες»: Ταλαντούχοι ηθοποιοί, μετέωρη παράσταση

«Νεφέλες»: Ταλαντούχοι ηθοποιοί, μετέωρη παράσταση

1' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι αριστοφανικές κωμωδίες συνήθως παρουσιάζονται από θιάσους με πρωταγωνιστές οι οποίοι αξιοποιούν τη δημοφιλία τους για να προσφέρουν γέλιο στο κοινό. Ωστόσο, ζητούμενο πολλών είναι η ανανέωση του Αριστοφάνη με φρέσκια ανάγνωση, διαφορετική από τις λαϊκίστικες ερμηνείες μέσα από μανιέρες πρωταγωνιστών και γκροτέσκα αστεία. Κάτι τέτοιο προσέφερε η φίνα «Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού το καλοκαίρι του 2016 από το Εθνικό Θέατρο.

Κάτι τέτοιο ανέμεναν πολλοί θεατρόφιλοι από τη σκηνοθεσία του ταλαντούχου Δημήτρη Καραντζά. Η Κλειώ Μπομπότη έστησε έναν υπέροχο τριγωνικό τιρκουάζ πύργο, όπου κατοικούν ο Σωκράτης και οι μαθητές του. Ο θίασος εισήλθε στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με το υποκριτικό θηρίο, την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, να ορίζει τον βηματισμό, υποψιάζοντας τον θεατή ότι η σύμβαση ήταν «θέατρο εν θεάτρω».

Ο χωριάτης Στρεψιάδης, που παντρεύτηκε αριστοκράτισσα, ζητάει από τον σπάταλο γιο του να μαθητεύσει στον Σωκράτη για να μάθει πώς να δικαιώνεται στις δίκες με τους δανειστές του. Ο Φειδιππίδης αρνείται αρχικά, και έτσι ο Στρεψιάδης αποφασίζει να μάθει ο ίδιος την τέχνη της σοφιστίας. Ο Σωκράτης, ενώ στην αρχή τον δέχεται στη σχολή (είναι και η πείνα στη μέση, και τα δίδακτρα ουκ ολίγα), τελικά τον διώχνει ως ανεπίδεκτο μαθήσεως. Ετσι, με τα πολλά ο Στρεψιάδης πείθει τον γιο του να φοιτήσει στο σχολή. Στο τέλος, ο Στρεψιάδης διαπιστώνει πως ό,τι έμαθε ο Φειδιππίδης θα το «λουστεί» ο ίδιος.

Η παράσταση διαθέτει ηθοποιούς με εγνωσμένη αξία – πλην της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη, ο στιβαρός Γιώργος Γάλλος, ο Χρήστος Λούλης, η Εμιλυ Κολιανδρή, η Θεοδώρα Τζήμου. Απέδωσαν με μέτρο τον τσιρκολάνικο κόσμο που παρουσίασε ο Καραντζάς, κυρίως μέσω της μουσικής και των κοστουμιών που κινήθηκαν στα όρια του κιτς.

Αντιθέτως, ο Νίκος Καραθάνος στον ρόλο του Σωκράτη, χωρίς σκηνοθετικό έλεγχο των εκφραστικών του μέσων και επιλογών, βούλιαξε στη μανιέρα του διδακτισμού. Ωστόσο, η παράσταση μοιάζει με εντυπωσιακό κέλυφος (υπέροχο σκηνικό, ταλαντούχοι ηθοποιοί) που, όταν άνοιξε, εμφάνισε εικόνα ασύνδετη και μετέωρη σε σχέση με το αριστοφανικό κείμενο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή