Από Αύγουστο χειμώνα στις θεατρικές σκηνές της Αθήνας

Από Αύγουστο χειμώνα στις θεατρικές σκηνές της Αθήνας

4' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πολλές, μα πάρα πολλές θα είναι και φέτος οι επαναλήψεις στα θέατρα. Παραστάσεις που πήγαν καλά ζητούν πάλι την προσοχή μας, άλλες που ανέβηκαν λίγο πριν από το τέλος της περασμένης σεζόν ζητούν μια δεύτερη ευκαιρία στον φετινό θεατρικό χειμώνα.

Κάποιες από τις παραστάσεις αυτές μεταφέρονται σε διαφορετικές σκηνές για λόγους οικονομίας (ευνοϊκότερο ενοίκιο), και άλλες αναζητώντας πιο ισχυρή θεατρική γειτονιά. Αρκετές με αλλαγές στη διανομή, σε κεντρικούς ή δεύτερους ρόλους. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που πήγαν καλά στην καλοκαιρινή τους περιοδεία και μεταφέρουν την παραγωγή τους σε κάποια από τις χειμερινές σκηνές της πόλης. Σε κάθε περίπτωση, σε μια πρωτεύουσα που αντέχει γερά, παρά την υπερπροσφορά των παραστάσεων, από το κέντρο της Αθήνας, την Κυψέλη και τα Ιλίσια, έως το Γκάζι, τα Πετράλωνα και τον Βοτανικό, μικρές, μεγάλες, κεντρικές ή απομακρυσμένες σκηνές διεκδικούν με κάθε τρόπο μερίδιο του θεατρικού κοινού.

Aν και τυπικά η νέα θεατρική περίοδος ανοίγει με επαναλήψεις στις αρχές Οκτωβρίου, την εισαγωγή στη νέα σεζόν επιχειρεί η παράσταση «Στη μνήμη ενός μικρού παιδιού» για τέσσερις βραδιές στον αύλειο χώρο του Ασύλου Ανιάτων στην Κυψέλη από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου. Ενα θρίλερ φαντασίας της Ιόλης Ανδρεάδη και του Αρη Ασπρούλη, βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, το οποίο θα παρουσιαστεί δύο μέρες μετά και στο Λονδίνο, στο Πανεπιστήμιο του Ρόχαμπτον με αγγλικούς υπέρτιτλους.

Συνεπές στην πολιτική του, το θέατρο «Πορεία» επαναλαμβάνει τις επιτυχημένες παραγωγές του ρεπερτορίου του ξεκινώντας στις 9 Οκτωβρίου με τον «Γιούγκερμαν» του Μ. Καραγάτση (με τα απανωτά sold out τον περασμένο χειμώνα), που σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Τάρλοου. Θα συνεχίσει επίσης «Το Ευχαριστημένο» (δραματοποιημένη εκδοχή του μυθιστορήματος της Μαρίνας Καραγάτση), καθώς και το «Υψωμα 731» του Aρη Μπινιάρη, μια μουσικοθεατρική παράσταση για την αξία της ελευθερίας, που άφησε καλές εντυπώσεις την περασμένη σεζόν.

«Το δείπνο» του Χέρμαν Κοχ, ένα έξυπνο θρίλερ με τους Στέλιο Μάινα, Γιώργο Κοτανίδη, Λάζαρο Γεωργακόπουλο και φετινές προσθήκες στη διανομή την Aννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και την Ευαγγελία Συριοπούλου, συνεχίζει στο Σύγχρονο Θέατρο. Στον «Φούρνο» ο Eνκε Φεζολλάρι υποδύεται και πάλι τον Πιέρ Πάολο Παζολίνι σε σκηνοθεσία Αγγελικής Καρυστινού. Η παράσταση είναι βασισμένη στο βιβλίο του Γιάννη Σολδάτου «Oταν ο Παζολίνι συνάντησε το αγόρι που του πρόσφερε τον θάνατο». Στις 10 Οκτωβρίου ξεκινούν την περυσινή τους επιτυχία η Ιωάννα Μακρή και ο Πέρης Μιχαηλίδης με τις «Σκηνές από ένα γάμο» του Ινγκμαρ Μπέργκμαν που σκηνοθέτησε στο «Σημείο» ο Νίκος Διαμαντής.

Στο θέατρο «Σταθμός» άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις «Οι φυλές» σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαριά που επίσης επαναλαμβάνονται, όπως στο «Τζένη Καρέζη» συνεχίζει για δεύτερη σεζόν η παράσταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα». Εκεί, τα Δευτερότριτα, θα παίζεται το «Himmelweg – ο δρόμος για τον ουρανό» του Χουάν Μαγιόργκα, που σκηνοθέτησε η Eλενα Καρακούλη στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.

Το «Master Class» σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου με πρωταγωνίστρια τη Μαρία Ναυπλιώτου μετακομίζει από το Μικρό Χορν, στο διπλανό, μεγαλύτερο Θέατρο Χορν, στο οποίο, όμως, κάθε Δευτέρα και Τρίτη θα παίζονται οι «Ψίθυροι» σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν με τις Μαρίνα Ψάλτη, Μαρίνα Ασλάνογλου, Αλεξάνδρα Παντελάκη. Πιο κάτω, στο Μικρό Παλλάς, θα ξαναδούμε το «Art» της Γιασμίνα Ρεζά σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αθερίδη με τον Μιχάλη Οικονόμου να αντικαθιστά τον Γιώργο Πυρπασόπουλο. Ο Aλκις Κούρκουλος παραμένει.

Η «Μέθοδος Gronholm»

Στο «Ανεσις», στη λεωφ. Κηφισίας αναβιώνει μια παλιά επιτυχία του Θεάτρου Τέχνης, η «Μέθοδος Gronholm», θα δούμε όμως για μια ακόμη σεζόν τον «Αρίστο» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου. Στο «μικρό Ιλίσια Βολανάκης» μετακομίζουν τα «170 τετραγωνικά» του Γιωργή Τσουρή, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη. Το «Beginning» του Ντέιβιντ Ελντριτζ συνεχίζει στο Θέατρο 104, το «Σπασμένο γυαλί» του Αρθουρ Μίλερ στο θέατρο «Πόλη» και στο «Βεάκη» θα δούμε «Το όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία των Αιμίλιου Χειλάκη και Μάνου Δούνια.

Στο θέατρό της, η Κάτια Δανδουλάκη συνεχίζει το «Εγκλημα στο Οριεντ Εξπρές» της Αγκάθα Κρίστι σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη, στο θέατρο Μπιπ στην Κυψέλη επαναλαμβάνεται το «Ενας ανεπαίσθητος πόνος» του Πίντερ σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χριστοφή με τους Δημοσθένη Φίλιππα, Μαρία Μπρανίδου και Κωσταντή Μιζάρα, και ο Σπύρος Παπαδόπουλος για 4η χρονιά συνεχίζει «Το δείπνο ηλιθίων» του Φρανσίς Βεμπέρ στο «Κάππα».

Στην οδό Μαυρομιχάλη στο Studio, επαναλαμβάνεται η θεατρική εκδοχή τού «Κιβωτίου» του Αρη Αλεξάνδρου, σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή και Κλεοπάτρας Τολόγκου αλλά και το «Football – Το παιχνίδι της ανθρωπότητας», ενώ στο «Διάνα» από την Ελένη Ράντου το «Τζασμίν».

Ο Τάσος Ιορδανίδης μεταφέρει το έργο του Ντάλτον Τράμπο «Ο Τζόνι πήρε το όπλο του» στο «Επί Κολωνώ», όπου συνεχίζει και «Ο Αγριος Σπόρος» του Γιάννη Τσίρου. Στον βιομηχανικό Ελαιώνα, στο «Cartel», θα δούμε σε δεύτερο κύκλο την επιτυχία του Βασίλη Μπισμπίκη «Ανθρωποι και ποντίκια» του Τζον Στάινμπεκ, σε απόδοση της Σοφίας Αδαμίδου. Η καλή παράσταση ξεχωρίζει όσο μακριά κι αν παίζεται.

Στο Γκάζι, στο «Avaton» συνεχίζει το «Leopold» του Θανάση Τριαρίδη σε σκηνοθεσία Μαρίας Τζομπανάκου. Στο «Αργώ» στο Μεταξουργείο επιστρέφει τα Δευτερότριτα «Το Παλτό» του Γκόγκολ   σε σκηνοθεσία Γιώργου Χουλιάρα. Στην «Αλκμήνη» στα Πετράλωνα θα ξαναδούμε το δραματοποιημένο μυθιστόρημα του Ανδρέα Στάικου  «Επικίνδυνες μαγειρικές» με τους Κωνσταντίνο Τζούμα, Ζαχαρία Ρόχα, Μαργαρίτα Πανουσοπούλου και Αρη Παπαδημητρίου σε σκηνοθεσία της Κερασίας Σαμαρά.

Τέλος, στο «Μπάγκειον» της Ομόνοιας επαναλαμβάνεται η «Μήδεια» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά και στο Θέατρο Radar (μετρό Αγιος Ιωάννης), τον Οκτώβριο μετακομίζει η παράσταση «Lemon» από την ομάδα έρευνας Experimento.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή