ΘΕΑΤΡΟ

«Ευπαθές» το θέατρο στον κορωνοϊό

gkat_15_0603_page_1_image_0001

«Αν θέλεις κάποιο εισιτήριο αυτές τις μέρες, μπορώ να σου βρω πολύ καλή θέση», μου είπε, γλυκόπικρα, η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων σε ένα από τα μεγάλα ιδιωτικά θέατρα της Αθήνας κλείνοντας το τηλέφωνο. Οι παραστάσεις και οι συναυλίες στις κρατικές και ιδιωτικές σκηνές της πρωτεύουσας συνεχίζονται προς το παρόν, αλλά η πληρότητα κινείται, στις περισσότερες περιπτώσεις, σε ρυθμούς… κορωνοϊού.

Χθες παρουσιάστηκε κανονικά η «Νυχτερίδα» του Στράους για τον εορτασμό των 80 ετών από την ίδρυση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, αλλά από τις θέσεις του κοινού έλειπαν οι προσκεκλημένοι παλαιοί καλλιτέχνες της ΕΛΣ. Οι ηλικιωμένοι θεατές, που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, είναι οι πρώτοι που τηλεφωνούν και ρωτούν εάν θα γίνουν παραστάσεις και πολλές φορές ακυρώνουν τα εισιτήριά τους. Παρόμοια τηλεφωνήματα, που αρκετές φορές συνοδεύονται από ακυρώσεις εισιτηρίων, λαμβάνουν και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, όπου προληπτικά αναβλήθηκε η σημερινή συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών «Ανατροπές και Πρωτοπόροι IV». Στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης οι τακτικές συναυλίες πραγματοποιούνται κανονικά, αλλά με μειωμένη προσέλευση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αυξημένη προπώληση για τη συναυλία της περασμένης Παρασκευής με έργα Μπετόβεν «φρέναρε» στα περίπου 400 εισιτήρια, ενώ αναιμικές είναι οι πωλήσεις για τη «Σεχραζάντ» της επόμενης εβδομάδας. Οι μαζικές ακυρώσεις κρατήσεων από σχολικά συγκροτήματα της Θεσσαλονίκης οδήγησαν την ΚΟΘ στην ακύρωση του εκπαιδευτικού της προγράμματος «Το παλιόπαιδο», που θα διοργάνωνε σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ, ενώ προληπτικά η ορχήστρα προχώρησε στην ακύρωση όλων των κυριακάτικων παιδικών προγραμμάτων της.

Γενικότερα, οι εκδηλώσεις για παιδιά και ειδικότερα το παιδικό θέατρο είναι τα πρώτα που «χτυπήθηκαν» από την ανησυχία για τον κορωνοϊό. Πολλά ιδιωτικά θέατρα της πρωτεύουσας αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα στις παιδικές παραστάσεις τους λόγω μαζικών ακυρώσεων. Την τρέχουσα εβδομάδα, η ανησυχία «φάνηκε» και στις τακτικές παραστάσεις, με αποτέλεσμα να καταγράφεται πτώση των εισιτηρίων της τάξεως του 30%, που σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει και το 50%, ειδικά σε παραστάσεις που προσέλκυαν κοινό μεγαλύτερης ηλικίας. Οι δύο κρατικές σκηνές προς το παρόν δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα πληρότητας, όμως όλοι γνωρίζουν ότι αυτό μπορεί να αλλάξει τις επόμενες μέρες.