ΘΕΑΤΡΟ

Ο νέος διευθυντής θέλει νέο λογότυπο

o-neos-dieythyntis-thelei-neo-logotypo-2013177

ΝΤΙΖΑΪΝ. Ενα νέο, αχρείαστο μέτωπο με τη γραφιστική κοινότητα της Αθήνας άνοιξε στις αρχές της εβδομάδας ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Σωτήρης Χατζάκης με την απόφασή του να προκηρύξει διαγωνισμό για τον επανασχεδιασμό του λογοτύπου του οργανισμού.

Βασική αιτία για τη διάσταση που πήρε το θέμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το γεγονός ότι μόλις πριν από πέντε χρόνια η προηγούμενη καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού είχε προχωρήσει στην ανάδειξη της νέας οπτικής ταυτότητας της πρώτης κρατικής μας σκηνής: η πρόταση του δημιουργικού γραφείου ΜΝP έτυχε ευρείας αναγνώρισης και βραβεύτηκε στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης.

Η Κατερίνα Παπαγεωργίου από τους MNP πιστεύει ότι είναι δύο τα σημεία που ενόχλησαν τη γραφιστική κοινότητα. «Το πρώτο είναι η απόφαση του κ. Σωτήρη Χατζάκη να καταργήσει ένα βραβευμένο και κοινώς αποδεκτό λογότυπο χωρίς κάποια λογική εξήγηση, γεγονός που αφήνει αμφιβολίες για την πρόθεσή του. Ο λόγος που επανασχεδιάστηκε το προηγούμενο λογότυπο ήταν ότι είχε σχεδιαστεί αρκετά χρόνια πριν και δεν εξυπηρετούσε τις επικοινωνιακές ανάγκες ενός σύγχρονου Εθνικού Θεάτρου. Αυτό ήταν κατανοητό σε όλους, γι’ αυτό και όταν ανακοινώθηκε έγινε πολύ γρήγορα αγαπητό από τους γραφίστες και από το κοινό.  Και ο δεύτερος λόγος είναι ο τρόπος που αποφάσισε ο κ. Σωτήρης Χατζάκης να επανασχεδιαστεί το λογότυπο. Στους ανοιχτούς διαγωνισμούς συμμετέχει όποιος θέλει, όποιος έχει “ταλέντο”, χωρίς κανένα φίλτρο για τους σχεδιαστές που παίρνουν μέρος. Μέσα από αντίστοιχους  διαγωνισμούς έχουν επιλεγεί λογότυπα τα οποία είναι κακοσχεδιασμένα, γιατί ούτε αυτοί που τα σχεδίασαν ήταν επαγγελματίες γραφίστες, αλλά ούτε και αυτοί που τα επέλεξαν ήταν αρμόδιοι.

Επιπλέον, το λογότυπο μελετάται συνολικά με την οπτική ταυτότητα και, πιστέψτε με, είναι μια διαδικασία σοβαρή και αρκετά πιο πολύπλοκη από το αν έχεις ή δεν έχεις ταλέντο».