ΘΕΑΤΡΟ

Ο «Βέρθερος» βρήκε το κοινό του

o-vertheros-vrike-to-koino-toy-2018209

Μια «ήσυχη» νίκη κατάγει ο «Βέρθερος» στη Λυρική Σκηνή. Οχι μόνο γιατί κέρδισε το κοινό από τη μέρα της πρεμιέρας (11/4) αλλά και γιατί είναι μια παραγωγή σύνθετη και έλλογη, που επιδρά σαν βραδυφλεγής βόμβα. Μετά την παράσταση, καταλαβαίνεις ακόμη τη δύναμη που εκλύεται.

Η όπερα του Ζιλ Μασνέ, τόσο ρομαντική όσο και «τετράγωνη», δομημένη πάνω στην αρχική ιδέα του Γκαίτε, αλλά απελευθερωμένη και εμβαπτισμένη στο πνεύμα του γαλλικού 19ου αιώνα, έχει φτάσει σε μας (στην οδό Ακαδημίας) με μια εντυπωσιακή χάρη και κομψότητα. Είναι μια βαθιά καλαίσθητη παράσταση, που μας τη δίνουν τα σοφά χέρια του Σπύρου Ευαγγελάτου (πόσο εμφανές το πνευματικό του βάθος) αλλά και η καλαισθησία του Γιώργου Πάτσα, με τα εξαίσια σκηνικά και κοστούμια. Εξαρχής, λοιπόν, σε τυλίγει μια διαυγής αύρα, φωτεινή, σαν διχτυωτό κουκούλι που θέλεις να μπεις μέσα. Η ορχήστρα στη συνήθη καλή φόρμα της υπό τη διεύθυνση του Ηλία Βουδούρη.

Αλλά είναι και το ζευγάρι των πρωταγωνιστών που παίρνει όλα αυτά τα καλά υλικά και τα κάνει θέαμα και πράξη και συγκίνηση. Και ήταν μεγάλο δέλεαρ να βλέπει κανείς δύο διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες και ανθρωπότυπους, όπως του Γάλλου τενόρου Ζαν-Φρανσουά Μποράς και της μέτζο Ειρήνης Καράγιαννη, να γίνονται δίδυμο και δίπολο και να παίρνουν ο ένας από τον άλλον και να γίνονται ένα «ζεύγος» αντίθετων υλικών που βαίνουν αμετάκλητα στη σύνθεση. Η φωνή του Μποράς, βαθιά καταγωγική, στρογγυλή όσο και θερμή, εντυπωσίασε. Η Ειρήνη Καράγιαννη, υπέρκομψη, έδωσε μια αξέχαστη Σαρλότ. Ενας σπουδαίος ρόλος για κάθε μεσόφωνο. Δίπλα της, στον ρόλο της αδελφής της, Σοφί, η σοπράνο Βασιλική Καραγιάννη, με εξαίρετες επίσης υποκριτικές ικανότητες, ένα κύμα δροσιάς και χάρης, σπουδαία αντίστιξη με τη Σαρλότ. Προκαλούσε ευφορία να βλέπεις στη σκηνή μαζί την Ειρήνη Καράγιαννη και τη Βασιλική Καραγιάννη. Ο Διονύσης Σούρμπης, στον ρόλο του Αλμπέρ, έχει, όπως πάντα, την άνεση και τη δύναμη και την αναγκαία ισορροπία αυτοπεποίθησης και ελεγχόμενης εξωστρέφειας. Καλλιεργεί με αποτελεσματικότητα την «ενδιάμεση» περιοχή. Ο Δημήτρης Κασιούμης, ως διοικητής, πάντα καλός και συμπαθής όπως και όλοι οι μικρότεροι ρόλοι (Σταύρος Σαλαμπασόπουλος, Πέτρος Σαλάτας, Παναγιώτης Αθανασόπουλος, Κατερίνα Κρασσά). Καίρια η συμβολή της Γυναικείας Χορωδίας (διεύθυνση Αγαθάγγελος Γεωργακάτος) αλλά και της Παιδικής Χορωδίας (υπό τη Μάτα Κατσούλη). Και η δεύτερη διανομή (με τον Γιάννη Χριστόπουλο και την Μαίρη-Ελεν Νέζη) είναι υψηλών προδιαγραφών.

​Επόμενες παραστάσεις: 26, 27, 30/4 και 2, 3/5.