Είκοσι παραγωγές από το Εθνικό Θέατρο

Είκοσι παραγωγές από το Εθνικό Θέατρο

4' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεκαπέντε νέες παραγωγές, πέντε επαναλήψεις παραστάσεων, που έκλεισαν την περσινή θεατρική περίοδο «με ουρές στα ταμεία και λίστες αναμονής», καθώς και μία ανοιχτή πλατφόρμα έκφρασης των νέων δημιουργών, ετοιμάζεται να φιλοξενήσει το Εθνικό θέατρο στις πέντε πλέον σκηνές του, την ερχόμενη σεζόν.

«Στην οικονομική κρίση απαντάμε με ανάπτυξη. Το νόημα ενός Εθνικού Θεάτρου δεν είναι να έχει στο ρελαντί τις μηχανές του και να κόβει παραγωγές για να καταφέρει να μείνει όρθιο. Το νόημα είναι η ανάπτυξη. Η ανάπτυξη προϋποθέτει συμμετοχή και δημιουργεί θέσεις εργασίας» τόνισε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, παρουσιάζοντας το ρεπερτόριο της δεύτερης χρονιάς της θητείας του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης κρατικής σκηνής, Σωτήρης Χατζάκης, καθισμένος ανάμεσα στους σκηνοθέτες, που θα συνεργαστούν με το Θέατρο.

Όπως ανακοίνωσε ο ίδιος, το Εθνικό επεκτείνει τις σκηνές του από τέσσερις (Κεντρική Σκηνή, Σκηνή Νίκος Κούρκουλος, Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη, Σκηνή Κατίνα Παξινού) σε πέντε, με το θέατρο Χώρα, στην Κυψέλη, να προστίθεται στο δυναμικό του, φιλοξενώντας δυναμικά, τολμηρά και ρηξικέλευθα θεάματα για τη νέα γενιά, και το Rex να κάνει πολλαπλή χρήση των σκηνών Κοτοπούλη και Παξινού.

«Μέσα στην πρώτη μας χρονιά απασχολήσαμε 234 ηθοποιούς κι αυτό είναι κάτι που μας δίνει μεγάλη ικανοποίηση. Επεκτεινόμαστε γιατί μας το επιτρέπει η καλή εισπρακτικά περσινή θεατρική σεζόν» είπε ο Σωτήρης Χατζάκης σημειώνοντας πως μαζί με την κρατική επιχορήγηση του β΄εξαμήνου και τα έσοδα από τις παραστάσεις συγκεντρώνονται στα ταμεία του Εθνικού 8 εκατομμύρια ευρώ, που θ΄αποτελέσουν και τον προϋπολογισμό για την επόμενη σεζόν.

Με επικριτική διάθεση ο καλλιτεχνικός διευθυντής αναφέρθηκε και στην «άμεση ανάγκη απένταξης της πρώτης κρατικής σκηνής από το "παράλογο" καθεστώς των ΔΕΚΟ», καθώς -όπως είπε- ανατρέπει τον εκπαιδευτικό της ρόλο που προκύπτει από τον ιδρυτικό της νόμο, αναγκάζοντας τη να είναι μόνο ανταγωνιστική. Για τον λόγο αυτόν, έχει καταθέσει σχετικό αίτημα στο υπουργείο Οικονομικών μαζί με το ΚΘΒΕ και την Εθνική Λυρική Σκηνή. Έκανε δε σαφές: «Αν ζητήσουν από το Εθνικό να δώσει από τα χρήματα, που έχει, σε άλλους οργανισμούς που δεν έχουν πάει το ίδιο καλά, θα μας βρουν ανυπάκουους».

«Μπροστά σ΄ένα περίπλοκο όσο και σύνθετο ανθρώπινο τοπίο προσπαθούμε να λύσουμε ένα σχεδόν άγριο παζλ. Η περιπέτεια του ανθρώπου σήμερα είναι η έμπνευση και ο οδηγός μας σ΄ένα ρεπερτόριο που καλεί τους άριστους να καταθέσουν τη δυναμική τους» ανέφερε ο κ. Χατζάκης δίνοντας το στίγμα της θεατρικής περιόδου 2014-2015, που φέρει τον τίτλο «Ανθρώπινη Περιπέτεια».

Με την ελπίδα να μπορέσει να τηρήσει τους χρόνους, ώστε να μην παρατηρηθεί ο «συνωστισμός» της σεζόν 2013-΄14, το φετινό ρεπερτόριο αυξάνεται και αναπτύσσεται. Πλάι στο «Θέατρο Κατ΄οίκον» προστίθενται οι παραστάσεις του «Επισκεπτηρίου» σε νοσοκομεία της Αττικής υπό την επιμέλεια του Ηλία Κουνέλα, ενώ συνεχίζεται και το κλιμάκιο περιοδείας σε άγονες γραμμές με το έργο «Το Μελτεμάκι» του Παντελή Χορν, σε σκηνοθεσία Περικλή Μουστάκη. Επιπλέον, με στόχο να αντιδράσει το Εθνικό Θέατρο στο «μόρφωμα Χρυσή Αυγή» ξεκινά τη δράση ΦΟ(βος) ΡΑ(τσισμός) STOP, με τις παραστάσεις του Θεάτρου Χώρα να επισκέπτονται σχολεία.

Ειδικότερα, το Εθνικό θέατρο θα φιλοξενήσει για την ερχόμενη θεατρική σεζόν στην Κεντρική Σκηνή του τα: «Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές» του Ρόμπερτ Μπόλτ, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου με τους Γιώργο Μιχαλακόπουλο και Γιώργο Μοσχίδη (Νοέμβριος 2014) και «Φιλουμένα» του Εντουάρντο ντε Φιλίππο, σε σκηνοθεσία Nίκου Μαστοράκη, με τους Ελένη Ράντου και Άλκη Κούρκουλο (Φεβρουάριος 2015). Στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» θ΄ ανέβει το «Συγχώρεσέ με» των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση (Νοέμβριος 2014), ενώ στη Παιδική Σκηνή του κτιρίου Τσίλερ θα ανέβει «Το αστέρι της Λιλιπούπολης» των Ρεγγίνας Καπετανάκη, Βασίλη Ρίσβα και Δημήτρη Μαραγκόπουλου (Νοέμβριος 2014).

Η Εφηβική/Νεανική Σκηνή του Θεάτρου Χώρα θα φιλοξενήσει «Το κύμα» του Ρον Τζόουνς σε σκηνοθεσία Νίκου Αρβανίτη (Οκτώβριος 2014), το «Κρίμα που είναι πόρνη» του Τζον Φορντ σε σκηνοθεσία και μετάφραση Δημήτρη Λιγνάδη (Δεκέμβριος 2014) και τον «Λάκκο της αμαρτίας» του Γιώργου Μανιώτη, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη (Μάρτιος 2015).

Στο Θέατρο REX – Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη» θ΄ανέβουν οι «Μυστικοί αρραβώνες» του Γρηγορίου Ξενοπούλου σε διασκευή Άκη Δήμου και σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη με τους Άλκη Κούρκουλο, Δανάη Σκιάδη και Μαρίνα Καλογήρου (Οκτώβριος 2014) και το έργο «Πιαφ» της Παμ Γκεμς, σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, με την Ελεονώρα Ζουγανέλη να ερμηνεύει την Εντίθ Πιαφ (Φεβρουάριος 2015). Η Παιδική Σκηνή θα φιλοξενήσει το «Σρεκ, το μιούζικαλ» σε σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια Άγγελου Μέντη (Οκτώβριος 2014), ενώ μετά το Πάσχα ο χώρος θα διατεθεί σε νέες θεατρικές ομάδες, που στερούνται στέγης, ώστε να πραγματοποιήσουν πρόβες και να παρουσιάσουν την δουλειά τους.

Στο «Μικρό Ρεξ – Κατίνα Παξινού» θα ανέβουν: «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» του Ρ. Β. Φασμπίντερ σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Νοέμβριος 2014), «Οι ευτυχισμένες μέρες» του Σάμιουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Γιώργου Μανιώτη, με τη Σοφία Φιλιππίδου (Φεβρουάριος 2015), «Οι δούλες» του Ζαν Ζενέ σε σκηνοθεσία Μπρους Μάγιερς (Μάρτιος 2015) και μία επιλογή από άγνωστα μονόπρακτα του Τεννεσί Ουίλλιαμς με τίτλο «PARADISE», σε σκηνοθεσία Πηγής Δημητρακοπούλου (Μάρτιος 2015).

Τέλος, σε επανάληψη θα παιχτούν το «Μεφίστο» της Αριάν Μνουσκίν και του Κλάους Μαν, σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, η «Δυτική αποβάθρα» του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές, σε σκηνοθεσία Λουντοβίκ Λαγκάρντ (Σεπτέμβριος 2014), το «Δεκαήμερο» του Βοκάκιου σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου (Οκτώβριος 2014), «Το Κέικ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη (Φεβρουάριος 2015), και η «Φλαντρώ» του Παντελή Χορν σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου (Μάρτιος 2015).

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή