Μια τόσο ελκυστική ασυνεννοησία

Μια τόσο ελκυστική ασυνεννοησία

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα μικρό θεατράκι πάνω στη μεγάλη, τη μεγαλύτερη, σκηνή της Πειραιώς 260, στον Χώρο Δ είχε στηθεί την Τρίτη το βράδυ. Σε όση απέμενε από τη μεγάλη σκηνή είχε στηθεί το σκηνικό του θιάσου του Theatre de la Ville του Παρισιού, που ήταν και το τελευταίο ξένο θεατρικό σχήμα που φιλοξενούσε φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών. Εκεί, οι εξαιρετικοί ηθοποιοί υπό την καθοδήγηση του Εμανουέλ Ντεμαρσί-Μοτά έστησαν μια παράσταση με αποσπάσματα από έργα του Ευγένιου Ιονέσκο. Αποσπάσματα που είχαν όμως κοινό άξονα, κοινή αγωνία, κοινές αναζητήσεις. Ενα μεγάλο τραπέζι στη μέση της εναπομείνασας σκηνής, μερικοί πάγκοι στο πίσω μέρος και τα αξεσουάρ που χρειάζονταν οι ηθοποιοί για να συνεχίσουν στο επόμενο απόσπασμα ήταν όλο κι όλο το σκηνικό. Ο,τι χρειαζόταν, δηλαδή, για να περάσουν από τα έργα του Ιονέσκο «Ζακ ή Η υποταγή», «Παραλήρημα για δύο», «Η φαλακρή τραγουδίστρια» και «Το μάθημα». Από αυτά είχε διαλέξει τα αποσπάσματα ο Ντεμαρσί-Μοτά με κοινό άξονα τις διαπροσωπικές σχέσεις, τις ανθρωποφαγικές οικογενειακές πιέσεις και τους καταναγκασμούς, τα αδιέξοδα και τις εμμονές που περισσεύουν γύρω μας. Κυρίαρχος άξονας η σχέση του ζευγαριού και ό,τι το περιβάλλει: τα παιδιά, οι γέροι γονείς, ο κοινωνικός περίγυρος. Και σταθερό μότο, η διαρκής ασυνεννοησία, που ο Ιονέσκο και ο Μοτά έδωσαν με περίσσειο χιούμορ, έχοντας γι’ αυτό εξασφαλίσει τις ερμηνείες των Γάλλων ηθοποιών του θιάσου. Μικρές και μεγάλες σχέσεις εξουσίας και υποταγής υπάρχουν σε όλα αυτά τα αποσπάσματα και αφορούν τόσο τα ζευγάρια όσο και τους υπόλοιπους ήρωες των έργων. Από τον μαθητή και τον δάσκαλο, μέχρι τον πυροσβέστη που δεν έχει τι να σβήσει και σβήνει τα κεριά της τούρτας γενεθλίων!

Ο Ιονέσκο έχει ως εργαλείο τη γλώσσα και τα λογοπαίγνια. Ο μεταφραστής των ελληνικών υπερτίτλων, Δημήτρης Κοσμίδης, κατάφερε να ξεπεράσει αυτό το όριο και να «κατέβει» και στους μη γαλλόφωνους η σάτιρα και οι αποχρώσεις του Ιονέσκο.

Ηταν ο τελευταίος προσκεκλημένος θίασος στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών. Η συγκομιδή φέτος δεν ήταν μεγάλη. Οσο για τις εντυπώσεις που άφησαν οι ξένες θεατρικές παραστάσεις που είδαμε; Μοιρασμένες. Δεν ενθουσίασε η Ιζαμπέλ Ιπέρ με τις «Ψευδοεξομολογήσεις» του Μαριβό, δίχασε έντονα η Ανχέλικα Λίντελ με την παράσταση «Ολος ο ουρανός πάνω στη γη (Το σύνδρομο της Γουίνι)» και δημιούργησε ευφρόσυνο συναίσθημα η Ιζαμπέλα Ροσελίνι, χωρίς κάτι παραπάνω όμως. Νικητής τελικά αναδείχθηκε ο Ιονέσκο!

Τελευταία παράσταση για το έργο Ionesko Suite απόψε στις 9 μ.μ. Στην Πειραιώς 260.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή