«Σήμερα η δυσκολία είναι η πιο πιστή μας “φίλη”»

«Σήμερα η δυσκολία είναι η πιο πιστή μας “φίλη”»

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Θοδωρής Γκόνης κάνει πολλά και ωραία αυτή την εποχή. Ο γνωστός σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και του Φεστιβάλ Φιλίππων που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα, έρχεται γεμάτος από την πετυχημένη «Οδό Πολυδούρη» και τη sold out παράσταση «Η οδύνη των ανέργων και το δικαίωμα στην τεμπελιά» στο Φεστιβάλ Αθηνών. Και δεν είναι μόνο αυτά…

Ο Θοδωρής Γκόνης έχει γράψει τους στίχους σε έξι τραγούδια για το νέο δίσκο που ετοιμάζει ο Σωκράτης Μάλαμας με τον Ορφέα Περίδη, που θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο, ενώ στις αρχές Αυγούστου ανεβάζει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Φιλίππων τη νέα του παράσταση «Πολύ με στεναχωρήσατε κύριε Γιώργο μου» σε κείμενο της ποιήτριας Γλυκερίας Μπασδέκη.

Ενα από τα κυρίως θέματα που τον απασχολούν είναι, όπως θα περίμενε κανείς, η δράση και η πορεία του Φεστιβάλ Φιλίππων.

«Στόχος μας ήταν πάντα ένα Φεστιβάλ, όπως αυτό των Φιλίππων, να έχει δικό του χαρακτήρα, δικό του χρώμα, δικό του ρυθμό, δικό του βλέμμα, διαφορετικό κάθε χρόνο. Να μπορεί να παραγγέλνει παραστάσεις, να έχει δικές του παραγωγές, να δέχεται, να υποδέχεται, να είναι μια πραγματική συνάντηση καλλιτεχνών και κοινού, που αφορά πάντα το σήμερα», λέει σε συνομιλία του με την «Κ». «Σήμερα η δυσκολία είναι η πιο πιστή μας «φίλη», δεν τη φοβόμαστε, αυτήν έχουμε για οδηγό, αυτή κρατά στα χέρια της τη λύση».

Το φετινό Φεστιβάλ αντλεί το θέμα και τον τίτλο του από την πόλη της Καβάλας, «Από τα Πεντακόσια στα Χείλια», με «ει». Είναι οι δύο προσφυγικοί συνοικισμοί Πεντακόσια και Χίλια, ανατολικά και δυτικά της πόλης αντίστοιχα, που αποδίδουν το αριθμητικό τοπωνύμιό τους στον αριθμό των προσφυγικών οικογενειών που φιλοξενήθηκαν εκεί μετά τη Μικρασιατική καταστροφή. «Αφήσαμε την πόλη να μιλήσει με το στόμα της, το σώμα της, το δασάκι των Πεντακοσίων, τον Φάρο, την Παλιά Μουσική, το Θεατράκι του Μεχμέτ Αλή, το Ιμαρέτ, το 16ο Δημοτικό Σχολείο του Βύρωνα και να φτάσει μέχρι το πάρκο των Χιλίων, χωρίς βέβαια να παραμελούμε τις μεγάλες παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων», τονίζει ο Θοδωρής Γκόνης.

Από τη Μαρία Πολυδούρη στη σύγχρονη ποιήτρια Γλυκερία Μπασδέκη, που μιλάει στο έργο της για την Καβάλα «σε ένα εξαιρετικό κείμενο».

«Η Γλυκερία Μπασδέκη ζει και εργάζεται στην Ξάνθη, δίπλα μας. Οταν είδα τη “Στέλλα” της στην Αθήνα, ήταν θέμα χρόνου για μένα μια πρόταση του Φεστιβάλ Φιλίππων». Οσο για την Πολυδούρη…

«Η Μαρία Πολυδούρη περπατάει και σήμερα στους δύσκολους δρόμους της Αθήνας. Χορεύοντας και τραγουδώντας, από τη Σωτηρία μέχρι τα Πατήσια, όπου άγιασε, ανεβοκατεβαίνοντας τη Σταδίου, γράφει τα καινούργια της ποιήματα θυμίζοντας σε όλους μας ότι η ποίηση δεν έχει εποχή».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή