Ανοικτός διάλογος με την κοινωνία

Ανοικτός διάλογος με την κοινωνία

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Είναι ένα καλοκαίρι πιο γεμάτο από ποτέ». Ακούω το ηχόχρωμα της φωνής του Μύρωνα Μιχαηλίδη, του καλλιτεχνικού διευθυντή της Λυρικής Σκηνής, και διακρίνω την ικανοποίηση καθώς επιχειρεί μια πρώτη αποτίμηση των τελευταίων δράσεων. «Η προοπτική διάδοσης της κλασικής μουσικής και σε άλλες κοινωνικές ομάδες είναι μεγάλη», λέει καθώς ο «Οθέλλος», η δεύτερη μεγάλη παραγωγή του καλοκαιριού, είναι έτοιμη έχοντας δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες.

«Φέτος δοκιμάσαμε και το Καλλιμάρμαρο (με τον “Ζορμπά”) και είδαμε ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις να υποδεχθεί ένα μεγάλο θέαμα. Στους Στύλους του Ολυμπίου Διός συμμετείχαν εκλεκτοί πρωταγωνιστές, ορισμένοι δε από τους οποίους συμμετείχαν για πρώτη φορά σε δράση μας, όπως και η Χορωδία που για πρώτη φορά βγήκε από το θέατρο. Συνεχίσαμε την Οπερα της Βαλίτσας σε συνεργασία με τους δήμους, και αν μη τι άλλο διατηρήσαμε ανοικτό τον διάλογό μας με την κοινωνία».

Αυτό που υπογραμμίζει με έμφαση ο Μύρων Μιχαηλίδης είναι το γεγονός ότι είναι πολλοί εκείνοι που «νιώθουν τη Λυρική σαν κάτι δικό τους. Εχει πλέον δημιουργηθεί μια άλλη σχέση ανάμεσα στο κοινό και στη Λυρική Σκηνή. Είναι μια σχέση που αναπτύσσεται».

Στον «Οθέλλο» του Βέρντι, ο Μύρων Μιχαηλίδης έχει τη μουσική διεύθυνση. Και επισημαίνει τη μεγάλη τιμή της συνεργασίας (για δεύτερη φορά, μετά τον «Ιπτάμενο Ολλανδό» πέρυσι) με τον «αριστοτέχνη» Γιάννη Κόκκο, αλλά και μια πλειάδα κορυφαίων μονωδών, Ελλήνων και ξένων. Οπως επισημαίνει, επίσης, με έμφαση όχι μόνο τη συμβολή της Χορωδίας (που με τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο έχει κάνει άλματα) αλλά και τη συμμετοχή στον «Οθέλλο» της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ.

Καίριος ρόλος

Ο ρόλος του αρχιμουσικού σε μια όπερα σαν τον «Οθέλλο» είναι καίριος, καθώς εκφράζει «μια στιγμή ωριμότητας του Βέρντι και αποκαλύπτει πολλά για τη διαδικασία στην οποία βρισκόταν». Καθώς ο «Οθέλλος» είναι από τα τελευταία έργα του Βέρντι, αποκαλύπτει και την πολύ ενδιαφέρουσα στροφή του συνθέτη. «Είναι η στιγμή που ο Βέρντι και ο Βάγκνερ αλληλοεκτιμήθηκαν και εδραίωσαν μια σχέση εμπιστοσύνης». Αυτήν την κορυφαία στιγμή έρχεται ο αρχιμουσικός να αποδώσει με θαυμαστή ισορροπία σε μια όπερα σαν τον «Οθέλλο», στην οποία η δραματικότητα και ο ρομαντισμός συνυπάρχουν σε λεπτή ισορροπία.

Με θέρμη μιλάει ο Μύρων Μιχαηλίδης για τους πρωταγωνιστές. Για την Αλεξία Βουλγαρίδου, που κάνει καριέρα στο εξωτερικό και τραγουδάει για πρώτη φορά στο Ηρώδειο (την είχαμε θαυμάσει ως Μαργαρίτα στον «Φάουστ»). Για τον Δημήτρη Πλατανιά, την Τσέλια Κοστέα (που έχει «ελληνοποιηθεί»), την Αντιγόνη Παπούλκα, τον Γιάννη Χριστόπουλο, τον Δημήτρη Φλεμοτόμο, τον Τάσο Αποστόλου, τον Πέτρο Μαγουλά, την Ινές Ζήκου και τους Γκεόργκε Γκαγκνίτζε (γνώριμος στο ελληνικό κοινό) καθώς και τους «δύο» Οθέλλους, τον Αντονέλο Παλόμπι και τον Ρέιμοντ Βέρι.

Από τις 27 έως τις 31/7 θα τους δούμε όλους στο Ηρώδειο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή