Τα θεατρικά σχήματα περιοδεύουν, αλλά…

Τα θεατρικά σχήματα περιοδεύουν, αλλά…

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οποιος πει ότι πάει πολύ καλά, λέει ψέματα». Σε αυτή τη φράση ενός ανθρώπου που έχει άμεση συνάφεια με τον χώρο του θεάτρου συνοψίζεται η φετινή κατάσταση των θεατρικών σχημάτων που περιοδεύουν, και φέτος, στην Ελλάδα. Και δεν είναι λίγα τα θεατρικά σχήματα.

Οι «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη (παραγωγή του «Ακροπόλ») σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, ο οποίος μαζί με τον Πιτσιρίκο υπογράφει και την απόδοση του κειμένου.

Η «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις και παραγωγή Γιώργου Λυκιαρδόπουλου, με τη Μαρία Καβογιάννη στον ομώνυμο ρόλο.

Οι «Τρωάδες» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας. Τα «Παντρολογήματα» του Γκόγκολ σε σκηνοθεσία και μετάφραση Γιάννη Μπέζου που ξεκίνησε, όχι ιδιαίτερα καλά, από το Ηρώδειο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Η κωμωδία των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου «Οι φόνισσες της Παπαδιαμάντη», ενώ με μια νέα κωμωδία, του Αλέξη Καλλίτση και τίτλο «ωχ… Ηλέκτρα» (που βασίζεται στον γνωστό μύθο των Ατρειδών), περιοδεύει ο θίασος του Πέτρου Φιλιππίδη, ο οποίος μαζί με την Αννα Παναγιωτοπούλου σκηνοθέτησαν την παράσταση. Αν σε αυτές προσθέσουμε και τις περιοδείες (με σαφώς λιγότερους σταθμούς) των δύο κρατικών θεάτρων έχουμε άλλες τρεις παραστάσεις (τις δύο φετινές παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου –τον «Ιππόλυτο» και τους «Βατράχους»– και τους «Πέρσες», την παραγωγή του ΚΘΒΕ).

«Είναι πολλά τα σχήματα και αν δίπλα σε αυτά προσθέσει κανείς και τις μουσικές περιοδείες, βάλτε με τον νου σας ότι από την ίδια πόλη μπορεί να περάσουν πέντε σχήματα μέσα σε μία εβδομάδα! Σε πόσα να πάει κάποιος;».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα ελλιπούς πληρότητας εντοπίζεται σε πόλεις μέχρι 40.000 κατοίκους. Στις μεγαλύτερες πόλεις είναι καλύτερα τα πράγματα. Πολλές παραστάσεις, όπως οι «Θεσμοφοριάζουσες» και η «Λυσιστράτη» (που έκανε sold out στις πόλεις της Κύπρου), ξεκίνησαν πολύ καλά αλλά στην πορεία ήρθαν αντιμέτωπες με το πρόβλημα του «καλλιτεχνικού πληθωρισμού στις περιοδείες». Κάποιοι επισημαίνουν και άλλα προβλήματα, του αντιτίμου του εισιτηρίου π.χ. «Πώς θα φέρεις τον κόσμο στο θέατρο στην επαρχία, όταν κατά μέσο όρο το εισιτήριο κοστίζει 18 ευρώ; Κάτι η κρίση, κάτι ότι στις τουριστικές περιοχές ο κόσμος εργάζεται full time, κάτι ότι δεν είναι προτεραιότητα για πολλούς το θέατρο, τα αποτελέσματα δεν είναι τα αναμενόμενα για κανένα σχεδόν από τα θεατρικά σχήματα που περιοδεύουν την Ελλάδα», λένε άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τον χώρο. Πάντως, με κάποια ολιγοήμερα ρεπό τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου, οι περιοδείες ξαναρχίζουν δυναμικά αμέσως μετά. Και κατεβαίνουν προς Αττική…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή