ΘΕΑΤΡΟ

Γερές δυνάμεις

geres-dynameis-2062062

Για να δουν την τραγική όψη της εξάρτησης, των ναρκωτικών, τους χρήστες, αυτό που αποκαλούμε κοινωνικό περιθώριο, πήγαν στα θλιβερά στέκια, στην «πιάτσα». Με οδηγό τη Μάρθα Φωστέρη, κοινωνιολόγο και ψυχοθεραπεύτρια από το ΚΕΘΕΑ, η Κόρα Καρβούνη και η Ιωάννα Κολλιοπούλου ήθελαν να δουν από κοντά αυτούς που η κοινωνία θεωρεί «παρασιτικούς», «ανάξιους προσοχής», για να αντλήσουν εμπειρίες.

Οσα μετέφεραν στη σκηνή του θεάτρου του Νέου Κόσμου, όπου ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθέτησε τα «Παράσιτα» της Βίβιεν Φράντσμαν, δεν είναι υπερβολή. Η Πινκ και η Ρόλλυ, δύο αδερφές που μοιράζονται ένα τραυματικό παρελθόν (εξάρτηση, φτώχεια, κακοποίηση), συχνά είναι δίπλα μας κι ας κάνουμε ότι δεν τις βλέπουμε. Η μία θέλει να ξεφύγει, η άλλη τη χρειάζεται κοντά της. Ναρκωτικά, φυλακή, πορνεία, εγκυμοσύνη, εγκατάλειψη, βία.

Μόνο που τις έβλεπες να κυλιούνται και να σπρώχνονται, να χτυπιούνται, να πέφτουν και να σηκώνονται πάνω στα αφρολέξ το σκηνικό της Μαγδαληνής Αυγερινού, καταλάβαινες από πού προέρχονται όλες αυτές οι μελανιές στα μπράτσα και τα πόδια τους. Ιχνη μιας έντονης δουλειάς και προετοιμασίας. Δεν είναι εύκολο να είσαι αληθινά πιστευτός στη σκηνή.

Την ίδια γεύση αφήνει και η παράσταση «Κρίμα που είναι πόρνη». Το ελισαβετιανό δράμα του Τζον Φορντ που σκηνοθέτησε για το Εθνικό Θέατρο ο Δημήτρης Λιγνάδης στη σκηνή του «Χώρα» στην Κυψέλη. Ενας βέβηλος αιμομεικτικός έρωτας σε μια διεφθαρμένη κοινωνία. Η μαρτυρική ζωή των δύο εραστών που γίνεται θυσία στον βωμό της έννομης τάξης. Με μια εξαιρετική όπως πάντα Μαρία Κίτσου στον ρόλο της Ανναμπέλας. Ενας ακραίος ψυχικά και σωματικά ρόλος που είναι υπεύθυνος για τους μώλωπες στο σώμα της ηθοποιού.

Κόρα Καρβούνη, Μαρία Κίτσου, Ιωάννα Κολλιοπούλου. Νέα ταλαντούχα κορίτσια, από τις γερές δυνάμεις του θεάτρου, με όνειρα και ενθουσιασμό, πειθαρχημένες, φιλότιμες, τραγικές και ποιητικές στις ερμηνείες τους, μοχθούν και αφοσιώνονται σε μια εποχή ευκολίας. Δεν είναι τυχαίο που μας συγκινούν.