Συναρπαστικός «Αμλετ» στη Στέγη

Συναρπαστικός «Αμλετ» στη Στέγη

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν, αναμφίβολα, από πιο αναμενόμενες παραστάσεις αυτού του χειμώνα. Ο σαιξπηρικός «Αμλετ», σε νέα μετάφραση του Διονύση Καψάλη (ο χαρακτηρισμός συναρπαστική μπορεί και να μην αποδίδει τα όσα μας χάρισε), σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά ήταν η παράσταση που έκανε πρεμιέρα την Τετάρτη το βράδυ στη Στέγη Γραμμάτων.

Μια φιγούρα, με μαύρο βέλο στο κεφάλι καθισμένη στην άκρη της σκηνής μάς υποδέχθηκε στην έναρξη της παράστασης. Ηταν ο Αμλετ (θαυμάσια η ερμηνεία του Χρήστου Λούλη) που πενθούσε τον νεκρό πατέρα του, που πενθούσε την ανατροπή της ζωής του, αφού η μητέρα του είχε ήδη παντρευτεί τον θείο του που έγινε βασιλιάς. Και από εκείνο το σημείο ξεκινούν οι δολοπλοκίες, οι συνωμοσίες, οι αγωνίες, τα πάθη και η απειλή του θανάτου για τα πρόσωπα αυτού του εμβληματικού κειμένου.

Μια απλή ιστορία, με έρωτα, θάνατο και πολλές φοβίες, με παραμύθι και όνειρο. Και είναι μια ιστορία που ακουμπά, πάντα, από τότε που γράφτηκε, σε άρρωστες και σάπιες συμπεριφορές ατόμων και συνόλων.

Το βασίλειο της Δανίας υπάρχει πάντα. Οι αυλικοί του υπάρχουν πάντα, και είναι πάντα το ίδιο γλοιώδεις και πρόθυμοι (έξοχος ο Νίκος Χατζόπουλος στον Πολλώνιο). Οι ιδεαλιστές και οι εύπιστοι υπάρχουν πάντα (Λαέρτης και Οφηλία). Οι διεκδικητές της εξουσίας, με κάθε τίμημα και με απόλυτη απουσία της ηθικής, είναι διαχρονικοί. Το ίδιο και οι γυναίκες που γοητεύονται από την όποια εξουσία και «ξεχνούν» ακόμα και τις φωνές της φύσης (Γερτρούδη).

Και, βεβαίως, σε κάθε εποχή, σε κάθε χώρα, σε κάθε σύστημα, υπάρχουν οι «στρατιώτες» που καθαρίζουν εν ονόματι της εξουσίας που τους πληρώνει.

Ολο αυτό το ζοφερό σύστημα, που μπορεί να αφορά εξουσίες, αλλά μπορεί να αφορά και μικροκοινωνίες, αναπαρέστησε με ακρίβεια και με υψηλή αισθητική ο Γιάννης Χουβαρδάς. Τα σκηνικά της Εύας Μανιδάκη (ένα σπίτι που κινείται διαρκώς, αλλάζει διαστάσεις διαρκώς, αλλάζει κατοίκους) παραπέμπει στη διαχρονία αυτού του ανακατέματος. Ενα τηλέφωνο χτυπά είτε για να δώσει εντολές είτε για να διακόψει κάτι όμορφο.

Μέσα σε αυτούς του χώρους κινήθηκαν με ακρίβεια (συχνά με αυταπάρνηση) όλοι οι ηθοποιοί της παράστασης. Εκ των βασικών πρωταγωνιστών της αύρας της, η μουσική του Δημοσθένη Γρίβα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή