Ενα νοσταλγικό χαμόγελο

1' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν κάνω μια αναδρομή στα φοιτητικά μου χρόνια στο Λονδίνο στα τέλη της δεκαετίας του ’90, θυμάμαι πόσο με είχε εντυπωσιάσει η αγάπη των Βρετανών προς το θέατρο, η μικρή τελετουργία του pre – theatre tea και after – theatre dinner, λες και η σκηνή ήταν ένα «ρολόι» με βάση το οποίο συντονίζονταν διάφορες δραστηριότητες της καθημερινότητας.

Από τα πιο αγαπημένα θέατρα, αυτά που αισθανόμουν σπίτι μου, περιμένοντας τους φίλους στα σκαλοπάτια, ήταν το Old Vic και το Αlmeida. Στο σανίδι τους είχα δει σπουδαίους ηθοποιούς σε παραστάσεις που εγγράφονται στον νου μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Σε μία από αυτές η Ζιλιέτ Μπινός έκανε το θεατρικό της ντεμπούτο στο απαιτητικό βρετανικό κοινό, στο έργο του Πιραντέλο «Γυμνή Ζωή» το 1998. Η Γαλλίδα ηθοποιός υποδύεται την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή αυτές τις ημέρες στο Barbican, κερδίζοντας τον σεβασμό των κριτικών και των θεατών. Με την αρχαία τραγωδία φλέρταρε φέτος και η Κρίστιν Σκοτ Τόμας που ενσάρκωσε την «Ηλέκτρα» και η Ελεν Μακρόρι τη «Μήδεια».

Πριν κοπάσει το χειροκρότημα, το Almeida ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την παράσταση των «Βακχών» που θα ανεβεί τον Ιούλιο. Πρωταγωνιστής θα είναι ο περίφημος Μπεν Γουίσοου, τον οποίο γνωρίσαμε στον εξαιρετικό ρόλο του Q, στην ταινία Skyfall του James Bond το 2012. Τώρα θα δοκιμάσει τις δυνάμεις του ως θεός Διόνυσος.

Ιδού μια ευτυχής συγκυρία που μου προκαλεί ένα νοσταλγικό χαμόγελο: να βλέπεις πρώτης τάξεως ηθοποιούς να παλεύουν στο θέατρο, ενώ θα μπορούσαν να αφεθούν στις δάφνες που κέρδισαν στο σινεμά, επιλέγοντας την αρχαία ελληνική τραγωδία, σε ένα τόσο εμβληματικό θέατρο όσο το Almeida. Φαίνεται, πάντως, ότι το 2015 θα είναι έτος αρχαίου ελληνικού δράματος στο Λονδίνο, με το βαρύ πυροβολικό της υποκριτικής να ερμηνεύει τους κλασικούς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή