Οξυδερκές ψυχογράφημα κενών ανθρώπων

Οξυδερκές ψυχογράφημα κενών ανθρώπων

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το σκηνικό στον Χώρο Δ της Πειραιώς 260 μάς έβαζε σ’ έναν χώρο υποβλητικό, ψυχρό, χωρίς κανένα προσωπικό ύφος. Το μαύρο και το γκρίζο κυριαρχούσαν παντού. Στην αρχή δεν ήταν κατανοητό αν ήταν σπίτι ή χώρος εργασίας. Το μόνο βέβαιο ήταν η μεγάλη οικονομική άνεση των ιδιοκτητών του. Ηταν το σπίτι μιας πλούσιας οικογένειας, που καταπιανόταν με επιχειρήσεις. Η παρουσία της οικιακής βοηθού υποδήλωνε περαιτέρω την οικονομική τάξη. Από τις πλαϊνές πόρτες βγαίνουν μερικοί καλοντυμένοι και ευχάριτες άνθρωποι, που προσπαθούν να ευχαριστήσουν με κάθε τρόπο (με το καλό κρασί και τις μελωδίες στο πιάνο) τον επιφανή επισκέπτη. Ο Τόμας Οστερμάγιερ επέλεξε για τη φετινή του παρουσία στο Φεστιβάλ Αθηνών ένα έργο που γράφτηκε το 1941 από τη Λίλιαν Χέλμαν: τις «Μικρές Αλεπούδες». Νεόπλουτοι και αδίστακτοι άνθρωποι, άλλοι που η μεγαλοαστική τους καταγωγή είναι φανερή αλλά συμπιέζεται από το άξεστο αν και λουστραρισμένο περιβάλλον όπου υποχρεούνται να ζουν, τρία αδέλφια που δολοπλοκούν ο ένας εναντίον του άλλου και οι γόνοι τους, μεγαλωμένα πλάσματα για να γίνουν άβουλα. Θα μπορούσε να είναι μια πολύ ωραία σαπουνόπερα σαν έργο, αν δεν το είχε πιάσει στα χέρια του ο Τόμας Οστερμάγιερ. Για να μας παρουσιάσει, για 2 ώρες κι ένα τέταρτο, το βασανιστικό ψυχογράφημα μερικών κενών ανθρώπων, κάποιους άλλους απελπισμένους και κάποιους που χάνουν τη ζωή τους αλλά όχι τη λογική τους. Δεν ήξερες τι πραγματικά να πρωτοθαυμάσεις στην ερμηνεία αυτών των σπουδαίων ηθοποιών και στην οξυδερκή διεισδυτικότητα του Γερμανού σκηνοθέτη, που δεν αποκάλυψε και δεν σκιαγράφησε απλώς τους ανθρώπους μιας οικονομικής τάξης, αλλά ψυχισμούς. Που θα μπορούσαμε να συναντήσουμε παντού…

Καλοστημένη «Πασιέντζα»

Στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου φιλοξενείται μέχρι απόψε μια παράσταση καμωμένη απολύτως από ελληνικά χέρια: τα χέρια της Μαρίας Λαϊνά έγραψαν το θεατρικό κείμενο (ένα κείμενο που μιλάει για την αφόρητη μοναξιά και την απεγνωσμένη ανάγκη για επικοινωνία). Από τα χέρια του ταλαντούχου Βασίλη Παπατσαρούχα έγιναν τα σκηνικά και τα κοστούμια (εικαστικό το σκηνικό, εύστοχα τα κοστούμια με τα τρία χρώματα). Και ο Νίκος Χατζόπουλος υπογράφει την πολύ λιτή αλλά πολύ έξυπνη σκηνοθεσία, που απέδωσαν θαυμάσια οι Αργύρης Ξάφης, Κώστας Βασαρδάνης και ο σκηνοθέτης. Σε μία ώρα και 10 λεπτά παρακολουθήσαμε ένα μπεκετικό Σύμπαν με θέμα τη μοναξιά και την απεγνωσμένη ανάγκη επιβολής του ανθρώπινου γένους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή